• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Tog en och en halv vecka för Slavan att komma till Sverige från Ukraina. Får se hur lång tid PostNord behöver :nailbiting:

Screenshot_20200907-120757.jpg
 

Samlarn

Rolex
Shameless plug.. Men är det ingen av er ryssfantaster som skulle vara intresserade av min Poljot? :)
Ny, 38mm och en av 50. 2,5k på läder och några hunkor till med länken på bild.
P1070867.JPG
Jag samlar CCCP. Annars hade den där varit lite läcker. Boetten ser ut som en Pobeda och brukar vara ganska sköna. Är boetten i rostfritt stål så är det ett bra köp för den som slår till. Visarna är jäkligt läckra.
 
  • Like
Reactions: Beo

repertoire

Cartier
2-Faktor
Jag samlar CCCP. Annars hade den där varit lite läcker. Boetten ser ut som en Pobeda och brukar vara ganska sköna. Är boetten i rostfritt stål så är det ett bra köp för den som slår till. Visarna är jäkligt läckra.
Det är en nyutgåva/reissue/inspirerad av klassiska Pobedas. New old stock ZIM 2602 verk. Heltstål. Plexi. Sitter som ett smäck.
 
  • Like
Reactions: Beo

SLZAndersson

Cartier
Tänkte bara höra snabbt med Ryss-KS. Har en Vostok Amphibia somhar varit med om en del stryk. Nu verkar den gett upp helt, tror ni att en urmakare skulle kunna fixa den för en billig peng? Mitt dilemma är alltså att jag inte pallar laga den om det skulle kosta mer än själva klockan liksom... vad tror ni?
image.jpg
 

Beo

Patek
Tänkte bara höra snabbt med Ryss-KS. Har en Vostok Amphibia somhar varit med om en del stryk. Nu verkar den gett upp helt, tror ni att en urmakare skulle kunna fixa den för en billig peng? Mitt dilemma är alltså att jag inte pallar laga den om det skulle kosta mer än själva klockan liksom... vad tror ni?
image.jpg
Om vi säger som så att ett nytt 2416b verk kostar 450:plus frakt så är det inte ens vad en urmakare tar för en timme jobb.:)
Byte av verk är inte så bus svårt heller så med youtube instruktioner så fixar du det säkert själv med.
 

Kohkoinen

Omega
Tack för svar! Får kika på det :)
Lägger du på en hundring får du resten av klockdelarna också :) (Jag menar, köp en komplett klocka som innehåller de delar du vill ha) Lite extra boetter, visare etc är inte fel att lägga på hög. Så snart du börjat skruva i en vostok och förstår hur skoj det är, då komer du att vilja ha lite sådant liggande. Vostoks består av legobitar egentligen :)
 

Herr Nilsson

Omega
2-Faktor
Kul att du gillade bezeln! Håll med om att urtavlan "kommer fram" mera med den där bezeln jämfört med den tidigare. Den där klockan kommer att hålla länge nu.
Klockan kanske ger ett lite vekt intryck men skenet bedrar. Det där är ett tufft dykarur.
img_20200905_205613_1-jpg.1543273

img_20200910_165857-jpg.1547853
Ja, tavlan kom fram mer och jag tyckte att de blev en helt annan klocka. Mycket bättre än tidigare!
 
Topp