• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
det här är den ens information jag har. Borde jag kontakta dem?

F3AEDA47-30B3-4AB0-9495-90A1B1AF877A.png
Ja ring och kolla det för säkerhets skull!
 

Samlarn

Rolex
Hur lång tid har det tagit att få leveranserna?

Jag väntar på paket från Ukraina med en Scuba dude som skickades i slutet på juli. Tog en månad att dyka upp i PostNords tullhantering och nu har den legat där i tre veckor!:rage:

/ P
Scuba duden köpte jag på eBay den 16/7. En extremt dålig tajming med semestertider och pågående pandemi. Jag visste att det skulle ta tid. Inget att hetsa upp sig för. Det är bara att gilla läget. Låt Postnord och Tullen ha sina rutiner under Pandemin. :pompus: Det är nog ingen slump att klockan stinker lacknafta. Är det säljaren som desinficerat klockan åt mig?
 

Beo

Patek
Funderar på att sälja dessa , vad tycker ni är rimligt pris ?
08EF855C-3CB7-4BF1-87BE-B6F90BC7A48C.jpeg
4CCAC85D-42EB-4265-8C18-79EFE450C595.jpeg
64AC64A9-137E-4088-881A-48330ABD0D36.jpeg
643DA636-8260-431D-9CBE-57BCAB22E833.jpeg
Om jag ska ge mig på en killgissning så den första NVCh kopian ca 2000 och den kirylliska ca 1500 eller vad säger ni @Samlarn @Vostok @Fixoflex ?är jag och cyklar?den första har inte ”rätt” baklock eller krona och den andra har inte rätt krona men go tavla och rätt visare och baklock.:)
image.jpg
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Om jag ska ge mig på en killgissning så den första NVCh kopian ca 2000 och den kirylliska ca 1500 eller vad säger ni @Samlarn @Vostok @Fixoflex ?är jag och cyklar?den första har inte ”rätt” baklock eller krona och den andra har inte rätt krona men go tavla och rätt visare och baklock.:)
image.jpg
Ja det låter väl rimligt, dock fel baklock på "tårtbitstavlan" med.. Verkar vara lock från en tunna.
Ska se ut såhär och ha kyrillisk text samt atm istället för meter:
ubAc0Nr.jpg
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Funderar på att sälja dessa , vad tycker ni är rimligt pris ?
08EF855C-3CB7-4BF1-87BE-B6F90BC7A48C.jpeg
4CCAC85D-42EB-4265-8C18-79EFE450C595.jpeg
64AC64A9-137E-4088-881A-48330ABD0D36.jpeg
643DA636-8260-431D-9CBE-57BCAB22E833.jpeg
Snygga dykare! De snyggaste dykarna som Vostok har massproducerat - tycker jag.
Båda urtavlorna är ovanliga. Urtavlan på din NVCh-30 franken är i sällsynt bra skick. Wire lugs ger den ena klockan ett väldigt unikt utseende. Båda klockorna har lite franken delar men det är inte omöjligt att hitta originaldelarna ännu. Det finns flera samlare som är roade av att återställa franken-klockor till snygga orginal. Jag har t.ex. runda kronor till båda klockorna, om du vill köpa. Jag har lite andra delar också men jag tycker att du ska låta en eventuell köpare komplettera klockorna.
Intresset för de här gamla sovjetiska kultklockorna verkar öka för varje år, även utomlands. En köpare inom EU skulle slippa tullen och kanske den "oändliga" leveranstiden på en klocka från Ryssland. Det är säkert en massa tillfälliga "Coronarutiner" som drygar ut leveranserna lite överallt i leveranskedjan?
2 000 kr för klockan med wire lugs och 1 500 kr för tårtbitsurtavlan är ett väldigt bra pris för de där unika klockorna och om du snabbt vill bli av med dem så är det ett skäligt pris. Om du har tålamod att låta klockorna ligga ute på annons en längre tid tror jag att du kan få ett högre pris men du måste tänka på att en eventuell köpare kanske kommer att behöva hitta och köpa orginaldelar. Annonsera ut dem för 2 500 kr och 3 500 kr ( wire lugs ) på eBay om du har lite tålamod.
 
Topp