• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

z32

Omega
Fick hem den här komandirskie igår, har inte sett den boetten tidigare. Känns som plast?:)
Ska ta lite bättre bilder när tillfälle ges :snaphappy:
20200911_185404.jpg
20200911_185357.jpg
20200911_185353.jpg
20200911_185348.jpg
 

Samlarn

Rolex
Grävde fram cadeten. Söt, men kräver nog lite tillvänjning för att användas seriöst...
IMG_20200914_215727-01.jpeg
Ah, du tänkte på att kronan sitter lite annorlunda?
Prova då en så'n här 24-timmars klocka. Tänkte ha den här polarklockan nå'n dag. Jag fick en juste armband av en kompis för ett tag sen. Det är från innanlåret på ett stort fyrfota däggdjur. Om man luktar försiktigt så tror jag att det är från en hona faktiskt... Nä, jag skämtar. Men jag gillar armbandet. Klockan är fantastisk på alla sätt såklart.
IMG_20200914_222454.jpg

IMG_20200915_121921.jpg

IMG_20200915_122055.jpg

IMG_20200915_151222.jpg
 
Senast ändrad:

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Ah, du tänkte på att kronan sitter lite annorlunda?
Prova då en så'n här 24-timmars klocka. Tänkte ha den här polarklockan nå'n dag. Jag fick en juste armband av en kompis för ett tag sen. Det är från innanlåret på ett stort fyrfota däggdjur. Om man luktar försiktigt så tror jag att det är från en hona faktiskt... Nä, jag skämtar. Men jag gillar armbandet. Klockan är fantastisk på alla sätt såklart.
IMG_20200914_222454.jpg
Mest storleken faktiskt! Jag gillar små ur annars, men det är nog dykarformen som gör att den känns extra liten. Gillar annars kronan och visarna. Ska ha den på jobbet i morgon :)
Coolt med 24h! Har aldrig provat, man lär ju bli lurad mer en en gång per dag vid snabb titt på klockan...
 

Samlarn

Rolex
Det börjar bli lite "islossning" i den lista av ryska klockor jag köpte i somras.
Jag gillar Vostoks Scuba dude och när jag ser de här lite ovanligare urtavlorna rycker det lite i köpfingret - om priset är rätt. Den här var ovanligt billig så den går lätt in i min samling och blir en dublett. Klockan luktar kraftigt av bensin eller lacknafta. o_O Jag tänkte använda den ett tag för att se hur den går.
IMG_20200916_080907.jpg

IMG_20200916_080943.jpg

IMG_20200916_172950.jpg

IMG_20200916_190031.jpg

Säljaren hörde av sig så fort som jag hämtade ut klockan igår och undrar om jag vill köpa en till. Han visar bilder på en automatisk Scuba dude och den är lite speciell p.g.a. att den är "transitional". D.v.s. urtavlan saknar märkning om klockans ursprung. Vostoks urtavlor såg ut så under perioden mellan Soviet erans slut och Rysslands etablerande ( återetablerande ) som land.
Det börjar bli trångt i min klocklåda men jag lovade att fråga runt om det är någon som är intresserad av en automatisk Scuba dude med en lite ovanlig urtavla. Om det finns någon intresserad så kan jag meddela säljaren. Han vill ha $55 för den inkl. frakt.
s-l1600.jpg
 
Senast ändrad:

Beo

Patek

Stup

Panerai
2-Faktor
Det börjar bli lite "islossning" i den lista av ryska klockor jag köpte i somras.
Jag gillar Vostoks Scuba dude och när jag ser de här lite ovanligare urtavlorna rycker det lite i köpfingret - om priset är rätt. Den här var ovanligt billig så den går lätt in i min samling och blir en dublett. Klockan luktar kraftigt av bensin eller lacknafta. o_O Jag tänkte använda den ett tag för att se hur den går.
IMG_20200916_080907.jpg

IMG_20200916_080943.jpg

IMG_20200916_172950.jpg

IMG_20200916_190031.jpg

Säljaren hörde av sig så fort som jag hämtade ut klockan igår och undrar om jag vill köpa en till. Han visar bilder på en automatisk Scuba dude och den är lite speciell p.g.a. att den är "transitional". D.v.s. urtavlan saknar märkning om klockans ursprung. Vostoks urtavlor såg ut så under perioden mellan Soviet erans slut och Rysslands etablerande ( återetablerande ) som land.
Det börjar bli trångt i min klocklåda men jag lovade att fråga runt om det är någon som är intresserad av en automatisk Scuba dude med en lite ovanlig urtavla. Om det finns någon intresserad så kan jag meddela säljaren. Han vill ha $55 för den inkl. frakt.
s-l1600.jpg

Hur lång tid har det tagit att få leveranserna?

Jag väntar på paket från Ukraina med en Scuba dude som skickades i slutet på juli. Tog en månad att dyka upp i PostNords tullhantering och nu har den legat där i tre veckor!:rage:

/ P
 

Beo

Patek
Hur lång tid har det tagit att få leveranserna?

Jag väntar på paket från Ukraina med en Scuba dude som skickades i slutet på juli. Tog en månad att dyka upp i PostNords tullhantering och nu har den legat där i tre veckor!:rage:

/ P
Du jag hittade ingen ogilla knapp men har du kollat med posten så tullsedeln är dåligt ifylld?isåfall måste du skicka tilläggs info till posten annars går den i retur!:banghead:
 
Topp