Tack för härlig input och tillägg till mina komentarer,fantastisk kunskap på forumet!Snygga dykare! De snyggaste dykarna som Vostok har massproducerat - tycker jag.
Båda urtavlorna är ovanliga. Urtavlan på din NVCh-30 franken är i sällsynt bra skick. Wire lugs ger den ena klockan ett väldigt unikt utseende. Båda klockorna har lite franken delar men det är inte omöjligt att hitta originaldelarna ännu. Det finns flera samlare som är roade av att återställa franken-klockor till snygga orginal. Jag har t.ex. runda kronor till båda klockorna, om du vill köpa. Jag har lite andra delar också men jag tycker att du ska låta en eventuell köpare komplettera klockorna.
Intresset för de här gamla sovjetiska kultklockorna verkar öka för varje år, även utomlands. En köpare inom EU skulle slippa tullen och kanske den "oändliga" leveranstiden på en klocka från Ryssland. Det är säkert en massa tillfälliga "Coronarutiner" som drygar ut leveranserna lite överallt i leveranskedjan?
2 000 kr för klockan med wire lugs och 1 500 kr för tårtbitsurtavlan är ett väldigt bra pris för de där unika klockorna och om du snabbt vill bli av med dem så är det ett skäligt pris. Om du har tålamod att låta klockorna ligga ute på annons en längre tid tror jag att du kan få ett högre pris men du måste tänka på att en eventuell köpare kanske kommer att behöva hitta och köpa orginaldelar. Annonsera ut dem för 2 500 kr och 3 500 kr ( wire lugs ) på eBay om du har lite tålamod.