• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Samlarn

Rolex
Vostok Titan
Slänger upp en bild på en speciell Vostok. Komandirskie eller Amphibian? Jag vet inte? Komandirskie i en Amphibian boett kanske? Det står Komandirskie på urtavlan och Amphibian på bakboetten. Urtavlan är lite speciell. Den röda stjärnan brukar ofta synas på den här urtavlan men just den här urtavlan saknar den. Boetten är gjord i titan. Boetten är större än den vanliga 420-boetten men den är lättare. Armbandet är ju inte så där jättesnyggt men den funkar bra så här ute på landet.
546.jpg_l.jpg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Ryss nr.2 har anlänt:
Komandirskie Tank Amfibia.
Velade längre mellan vanlig klassisk Komandirskie och Amfibia men Amfibia vann så nu har jag två andra problem :D
Som många föreslår så åkte original metallbandet direkt tillbaka till lådan och nu ska jag trycka in äntligen 20mm Nato eller 20mm gummiband mellan 18mm luggar.
Sen funderade jag på att byta bezel emellan de så Scuba Dude får den klassiska bezeln MEN tycker ändå att det är nunmrerad bezel som absolut måste sitta på en dykare för att det ska få kallas en dykare.... och att den är så jävla snygg som den är :pompus:
Vad säger panelen?
106D0E60-1C88-4177-B081-ADAFDD8CF7D4.jpeg
Jag säger att du ska prova! Amphibian ser bra ut med den andra vridringen också.
IMG_20160408_174622.jpg
 

Goflorp

Cartier
När man lägger ut en rysk klocka, några månader gammal för 40% av nypris och ingen är intresserad så känns det som att det där med ryska klockor på DS.....inte är nå noga.
 

Samlarn

Rolex
Ryssfredag!
Förbereder lite inför upptagning i morgon.
20201002_153529.jpg
Bogsprötet tycker jag är en av de vackraste detaljerna på ett segelfartyg men nu ser jag ju att det är bommen på bilden - om du nu inte seriöst rammat in i en annan båt. *skrattar* Själv dammar jag av en gammal ministry till helgen. Urtavlan är riktigt vintage men i övrigt en ganska modern klocka.
IMG_20201002_120502.jpg

IMG_20201002_120716.jpg
 

Delgada

Patek
Bogsprötet tycker jag är en av de vackraste detaljerna på ett segelfartyg men nu ser jag ju att det är bommen på bilden - om du nu inte seriöst rammat in i en annan båt. *skrattar* Själv dammar jag av en gammal ministry till helgen. Urtavlan är riktigt vintage men i övrigt en ganska modern klocka.
IMG_20201002_120502.jpg

IMG_20201002_120716.jpg

Ha ha ha. Det vore nog lite övermaga att kalla min 7.5 båt för segelfartyg. Nej det är masten som ligger surrad på däck. Det får ligga så över vintern.
Det var en riktigt snygg ministry du visade upp där förresten!
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Jag köpte @SLZAndersson trasiga Scuba Dude för att plocka delar till en projektklocka. Tyvärr lyckades inte den ukrainska säljaren fylla i alla lappar korrekt så den skickade PostNord tillbaka, givetvis utan att fråga mig.

Så då stod jag med en trasig donatorklocka och det var bara att riva ner och försöka få ordning på den. Felet hittades. Det var ett utslitet kugghjul mellan Tim och minutvisning som felade. Dessutom förmodligen slitagenetaller löst i verket.
B74A4ED2-7143-4FA1-87A6-A36E8BA77C7D.jpeg


Jag lyckades få tag på ett reservdelsverk med ett helt hjul men tappade världens minsta skruv på golvet så jag fick jaga ett till reservdelsverk.

Så nu tickar den och går och verkar tom hålla tiden. Tog med den på fisketur idag och fiskelyckan var det inget fel på. Årets första gädda!
00EFE68C-133C-4552-B62D-22C6AB044D92.jpeg
1F22F4B0-99A0-4717-9145-89DC01C1EE08.jpeg


/ P
 

MAz_666

Rolex
50D7E716-CAE6-495D-A4A1-439CEC74C60F.jpeg

Hittade inget färgmatchat band när sommarklädseln förrådställts.
Plockade på skoj fram oanvända originalbandet till Ministryn.
Låter och känns som typ aluminiumfolie, men oväntat snyggt. Får bli höstkläderna tills vidare. Vostok Amphibian #710659.
 

SLZAndersson

Cartier
Jag köpte @SLZAndersson trasiga Scuba Dude för att plocka delar till en projektklocka. Tyvärr lyckades inte den ukrainska säljaren fylla i alla lappar korrekt så den skickade PostNord tillbaka, givetvis utan att fråga mig.

Så då stod jag med en trasig donatorklocka och det var bara att riva ner och försöka få ordning på den. Felet hittades. Det var ett utslitet kugghjul mellan Tim och minutvisning som felade. Dessutom förmodligen slitagenetaller löst i verket.
B74A4ED2-7143-4FA1-87A6-A36E8BA77C7D.jpeg


Jag lyckades få tag på ett reservdelsverk med ett helt hjul men tappade världens minsta skruv på golvet så jag fick jaga ett till reservdelsverk.

Så nu tickar den och går och verkar tom hålla tiden. Tog med den på fisketur idag och fiskelyckan var det inget fel på. Årets första gädda!
00EFE68C-133C-4552-B62D-22C6AB044D92.jpeg
1F22F4B0-99A0-4717-9145-89DC01C1EE08.jpeg


/ P
Kul att höra att den kom till användning!:D
Hoppas du får glädje av den nu när den tickar, grattis till gäddan också
 
  • Like
Reactions: Beo

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Ah, då förstår jag uppdelningen av visare. Tackar :)
Det är en fantastiskt rolig komplikation som måste ses i verkligheten. Nästan roligast är att det är en så exklusiv funktion. Den billigaste armbandsuret med rattrapante jag känner till kommer från Sinn och kostar ~60kkr. Det här stoppuret kostade mig runt en femhundring har jag för mig.
 
Topp