• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Idag lade jag en ny order hos Meranom och mycket riktigt fanns det ju ett UPS-val för leverans. Kostade ett par hundralappar, men det kan det ju vara värt. Då återstår bara att se när paketet dimper ner i brevlådan...
I går dök paketet från Meranom upp bara fyra (!) arbetsdagar efter att jag lade min order. $25 för UPS-leverans verkar vara väl använda pengar mao.
Jag kan även nämna att jag har tre (ja...) paket på gång med standard-frakt som alternativ. Det äldsta av dessa har orderdatum 2020-09-18.

Vet att det inte är någon tävling @Johanaxe66 men denna gobit sitter på armen 39 timmar från beställning 😜 UPS dominerar 👌🏼
9RVmMul.jpg

Äh, är egentligen lika snål jag med 😂
Så här då...billigaste Vostoken ligger runt 75 dollar hos Meranom, 60 dollar för samma klocka hos Soviet Market + UPS express 20 dollar, blir samma pris som med Meranoms snålfraktsalternativ.
Mvh/ Jocke von A

Jaha! får ta och titta på Soviet Market då, bara handlat via Meranom förut :)

#jagärintesnålutanekonomisk :D

Äh, är egentligen lika snål jag med 😂
Så här då...billigaste Vostoken ligger runt 75 dollar hos Meranom, 60 dollar för samma klocka hos Soviet Market + UPS express 20 dollar, blir samma pris som med Meranoms snålfraktsalternativ.
Mvh/ Jocke von A
Jag gick in på Soviet Market direkt (något skall man ju ägna lunchen åt). Bra priser och hyfsat sortiment. Tyvärr lite dåligt sortiment med bezels, men det får man ta. Kan nog bli så att samlingen kompletteras med en Scuba Dude...

Nu börjar det äntligen hända saker med de paket jag har på gång från Meranom med "normal" leveransmetod (ej UPS). Beställning #2, med orderdatum hos Meranom 2020-09-28, har nu börja röra på sig mot Sverige och jag fick därför betala 108 kr i tullavgift. Jag visste faktiskt inte att klockdelar (bezels, natoarmband och några pinnfjädrar) tarvade tull. Leveransen jag fick i onsdags via UPS landade hos mig utan liknande pålagor.
I detta fall verkar det alltså röra sig om drygt en månads leveranstid. Sedan har jag ett annat paket med orderdatum 2020-09-18 och det ligger fortfarande kvar på Vnukovo... plus ett tredje från 2020-10-06.

Ja, det var ju det jag plötsligt så intensivt kände. Nu (efter leverans) är klocklådan full. Hur gör vi då?
Jag tänker så här:
En är alltid på armen = en extra utöver klocklådorna.
En är sån att den alltid ligger på "automatuppdatering av tid/datum" = ännu en extra.
En är en träningsklocka och laddas då & då, och behöver inte ligga i lådan = ännu en extra.
En har ett sol-uppladdningsbatteri och ligger och slöar bakom en gardin = ännu en extra.
Lätt fyra utöver lådorna! :cool:

Nu börjar det äntligen hända saker med de paket jag har på gång från Meranom med "normal" leveransmetod (ej UPS). Beställning #2, med orderdatum hos Meranom 2020-09-28, har nu börja röra på sig mot Sverige och jag fick därför betala 108 kr i tullavgift. Jag visste faktiskt inte att klockdelar (bezels, natoarmband och några pinnfjädrar) tarvade tull. Leveransen jag fick i onsdags via UPS landade hos mig utan liknande pålagor.
I detta fall verkar det alltså röra sig om drygt en månads leveranstid. Sedan har jag ett annat paket med orderdatum 2020-09-18 och det ligger fortfarande kvar på Vnukovo... plus ett tredje från 2020-10-06.

Har för mig att UPS brukar fakturera tull och moms i efterhand, @Von stämmer det?

Jag tänker så här:
En är alltid på armen = en extra utöver klocklådorna.
En är sån att den alltid ligger på "automatuppdatering av tid/datum" = ännu en extra.
En är en träningsklocka och laddas då & då, och behöver inte ligga i lådan = ännu en extra.
En har ett sol-uppladdningsbatteri och ligger och slöar bakom en gardin = ännu en extra.
Lätt fyra utöver lådorna! :cool:
Ytterst värdefulla tips, tack! Plötsligt blev lådan betydligt rymligare. (Vad skall jag rikta in mig på nu då...) 🤪

Ja jag var ute för det också förra året. Köpte en ensam bezel från meranom och åkte på 108 sek i importmoms... Lika mycket som för klockan jag köpte från soviet market..
Soviet market har ju ett fantastiskt utbud, ex 120 olika tavlor till 710 case. Det var lite glest senaste halvåret under corona, men nu verkar det ha fyllt på igen. För bezel verkar de dock bara ha originalbezels för de olika boetterna.

En ledig dag med pysslande med mina gamla 2209:eek:r.
Bytte visare på en klocka så att den fick svärdvisare - som den ska ha i orginal. Det är ju inte orginal visarna tyvärr. De är jäkligt svåra att hitta. Kopiorna som jag har hittat funkar ganska bra ändå.
Sekundvisaren - med en small lumedot - flyttade jag över till till en annan vintageklocka som jag har. Det ger den ett bättre helhetsintryck.
IMG_20201031_123227.jpg

Den här urtavlan med den kyrilliska loggan är lite knepig att hitta. Tyvärr är sekundvisaren lite skadad.

IMG_20201031_124004.jpg

Tillbaka
Topp