• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Någon här som har en Amphibia 420-boett med glas samt bezel att sälja?
Krona, baklock och tätning behöver inte följa med. Bezel är inte heller ett måste.

Edit: Går det att sätta en tavla plus urverk som suttit i en 420 i en 090-boett?

Senast ändrad:
Med en slät bezel förklarar jag detta projekt avslutat :) Urtavlan från en gammal trasig komandirskie, visarna från en vostok century time. Ny boett och nytt verk, seatbelt NATO med bronsfärgade spännen :)

1605307446512.png

Jädrigt svårt att säga?det är ju en neptun boett och jag är inte hundra på att den är äkta heller men 15-20 någon stans!
Kikade lite snabbt och bud ligger på ca 18k nu med några timmar kvar.
Lite knapphändig beskrivning kan man tycka 🤔
Har viss vintagerutin men definitivt inte när det gäller ryssar, vad ser du för "varningstecken"?

Kikade lite snabbt och bud ligger på ca 18k nu med några timmar kvar.
Lite knapphändig beskrivning kan man tycka 🤔
Har viss vintagerutin men definitivt inte när det gäller ryssar, vad ser du för "varningstecken"?
Allt ser faktiskt bra ut som tavla,visare och verk så det enda är kom den som neptun?är det prototyp?eller är det en bra mod?det är jag inte rätt person att säga så @Samlarn @Vostok eller @Fixoflex kanske har mer att inflika?

Frågan kastas direkt vidare till @Beo och @Samlarn hehe...jag är ju också totalt nykär, tror man måste ha ett par hundra stycken för att det ska räknas som seriöst 🤪
Hahaha!man får alldrig för många kan jag nog säga med en gång:woot:,finns alltid nån mer man kanske skulle ha.
Men för att vara seriös räcker det väl med en som man verkligen gillar :happyhappy: alla samlar olika eller hur?:)

Hahaha!man får alldrig för många kan jag nog säga med en gång:woot:,finns alltid nån mer man kanske skulle ha.
Men för att vara seriös räcker det väl med en som man verkligen gillar :happyhappy: alla samlar olika eller hur?:)
Så är det. För egen del så när jag snöar in på något så är det allt eller inget som gäller, sen slutar det med att jag tar i så jag klöks och sen säljer jag allt 😂. Just nu så går skalpen på högvarv efter bezels och inlägg. Där kommer ett till av mina största problem in, vänta och jag är inte kompisar nämligen 😨.

Så är det. För egen del så när jag snöar in på något så är det allt eller inget som gäller, sen slutar det med att jag tar i så jag klöks och sen säljer jag allt 😂. Just nu så går skalpen på högvarv efter bezels och inlägg. Där kommer ett till av mina största problem in, vänta och jag är inte kompisar nämligen 😨.
Har man fler än hundra klockor så går man till överdrift, ha ha!

Tillbaka
Topp