• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Är det någon här som har koll på hur det går med ”Luna dude-projektet”? Har någon beställt en? Är det klart hur de kommer se ut?
Yes box! Stod på väntelista som nummer 133 sedan maj utan att det hände särskilt mycket, tills Ole bestämde sig för att öka produktionen till 987 ex. den 5 oktober. Nummer 762 checkar in!

FB_IMG_1603092869332.jpg
FB_IMG_1603092872123.jpg
FB_IMG_1603092864335.jpg
FB_IMG_1603092866972.jpg
FB_IMG_1603092875597.jpg
FB_IMG_1603092854599.jpg

Är ganska säker på att @M26 står på listan och kanske kan inflika?
T.o.m. blivit uppflyttad från väntelista till produktionsnummer 762 :happyhappy:
CB22DB8E-24FD-4F0D-86D4-1B9BCB164F67.gif

Har en på gång .Finns bilder på Facebook Luna dude
Grattis!

Allt ser faktiskt bra ut som tavla,visare och verk så det enda är kom den som neptun?är det prototyp?eller är det en bra mod?det är jag inte rätt person att säga så @Samlarn @Vostok eller @Fixoflex kanske har mer att inflika?
Lysmassan på urtavlan och visarna ser ut att stämma. Jag reagerade på att urtavlan såg ut att ha fått lite hård behandlig. Märkena mitt på urtavlan. Det kanske bara är damm? Reagerade lite på att bezeln verkar "hänga" lite på "the lumedots" på urtavlans överkant. Ser ut som att det är "trångt" under glaset?
Klockan är förmodligen en prototyp och då är det mesta förlåtet, tycker jag.

Lysmassan på urtavlan och visarna ser ut att stämma. Jag reagerade på att urtavlan såg ut att ha fått lite hård behandlig. Märkena mitt på urtavlan. Det kanske bara är damm? Reagerade lite på att bezeln verkar "hänga" lite på "the lumedots" på urtavlans överkant. Ser ut som att det är "trångt" under glaset?
Klockan är förmodligen en prototyp och då är det mesta förlåtet, tycker jag.
Tackar för det,då är jag ju inte helt ute och cyklar:).

3133 mod!
Servade denna i början av året, har ett urverk från tidigt 80tal. Och det är ganska slitet så hittat mer problem med tiden, senaste jag upptäckte är att juster skruv för ena chrono hjulet har dålig friktion och flyttar sig med tiden! Har dåligt med tid och pilla vidare nu! Så gjorde detta istället!

Från denna!
IMG_20200131_133333~2.jpg

Via en fungerande Sturmanskie, till detta!
IMG_20201116_191723~2.jpg

Är skönt med Ryska ur, man vågar ta ut svängarna liksom.
Vilket syns på alla underbara modar här i tråden!

Och den blev bättre läsbarhet på!

3133 mod!
Servade denna i början av året, har ett urverk från tidigt 80tal. Och det är ganska slitet så hittat mer problem med tiden, senaste jag upptäckte är att juster skruv för ena chrono hjulet har dålig friktion och flyttar sig med tiden! Har dåligt med tid och pilla vidare nu! Så gjorde detta istället!

Från denna!

Snyggt jobbat!jag får ta och gå en chronograph kurs hos dig;)?!😊

3133 mod!

Från denna!

Riktigt snyggt! Har (än så länge) bara pillat på quartzare, men med massa övning och träning kanske jag också vågar pilla på en kronograf. Blir säkert en rysk sådan den dagen :D

Allt ser faktiskt bra ut som tavla,visare och verk så det enda är kom den som neptun?är det prototyp?eller är det en bra mod?det är jag inte rätt person att säga så @Samlarn @Vostok eller @Fixoflex kanske har mer att inflika?
Har sett en förr (tror det va Amil som hade en) och det var tydligen en prototyp.. Kanske rent av är samma?
Edit. Det finns tydligen två kända kompressorer av den där modellen och den där är den ena av dem :)

Senast ändrad:
3133 mod!

Från denna!

Grym! Jag har till och från kikat lite efter en Sturmanskie-kronograf, men blir lite feg just pga osäkerhet med service iom att jag inte skruvar själv på insidan. Vet inte hur bra det fungerar att lämna in en sådan till standard-urmakarn på hörnet...

Grym! Jag har till och från kikat lite efter en Sturmanskie-kronograf, men blir lite feg just pga osäkerhet med service iom att jag inte skruvar själv på insidan. Vet inte hur bra det fungerar att lämna in en sådan till standard-urmakarn på hörnet...
Har inte hört om någon som servat i Sverige, men "poljot24.de" skall göra det har jag läst!
Kontakta dom om reservdelar, fick då snabbt och bra svar att dom inte sålde det.

Just reservdelar känns som problemet, finns en del på Ebay och "meshok.net".
Och har man som urmakare inte delar, så är det klart svår och ge pris och bra service!

Tillbaka
Topp