• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ceremonier pompa och ståt vid förbandet. Då tar man på sig finstassen och finaste klockan.
Vostoks ”guld”-dressare #923465 från 1976 på flexband direkt från Kina.
793E2D2D-41A6-4840-BAAE-D54C0F5A2B87.jpeg
Den är ju hur grym som helst! Jag hittade en bild från det som verkar vara en Vostok-katalog från 1976:
Wostok1976_Page_098.jpg

Snyggt jobbat, mycket kul som kom där.
komandirskie.com känns utan tvekan piggare än många andra ställen för tillfället. Står ju helt stilla hos andra.
Jo, när de väl hittade Reef:en nånstans skickades det från Kazan i Ryssland onsdag kväll och var i Jönköping fredag förmiddag. Sen fick jag iofs vänta en dag extra för jag inte bor på en ort i UPS dagliga rutt.

@TychoBrahe Fick igång Elektronika 5:an efter rengörning.

20201208_162422.jpg

Under rengörningen lossade lite av kopparn på ett ställe, det var i stort sett helt bortfrätt. Men, med lite ledande lim så löstes det!

20201208_162748.jpg
20201208_162807.jpg

Tyvärr verkar jag inte kunna ställa tiden just nu, men det är nog bara lite glappkontakt. I värsta fall får man väl byta batteri klockan 00:00 :)

Beställde precis en Vostok amphibian på Vostok-watches24.com. Vad har ni för erfarenheter av denna handlare?
Betalade med hjälp av PayPal och noterade att betalningen gick till poljot-watches24. Vilket fick mig att undra om betalningen hamnat rätt.🤔

Beställde precis en Vostok amphibian på Vostok-watches24.com. Vad har ni för erfarenheter av denna handlare?
Betalade med hjälp av PayPal och noterade att betalningen gick till poljot-watches24. Vilket fick mig att undra om betalningen hamnat rätt.🤔
Tyvärr, har själv aldrig handlat där, men intressant om någon annan har mer erfarenhet. Spontant känns kanske en del av priserna lite i överkant, kan jag tycka. Bara en tanke.

Har bara gott och säga, brukar handla delar därifrån. Lite lång leveranstid kanske (två veckor ish).
Betalningen hamnade rätt 100%

Har bara gott och säga, brukar handla delar därifrån. Lite lång leveranstid kanske (två veckor ish).
Betalningen hamnade rätt 100%
Känns bra att höra👍. Hoppas att jag har klockan innan jul.
För övrigt min första automatiska klocka. Kollade länge på dom lite billigare Seiko 5orna. Men kom fram till att en Vostok Amphibia känns roligare än en seiko5 speedracer..🙂

Jag köpte två klockor därifrån i somras som kom fram rätt utan problem på ca tre veckor. Inväntar just nu ytterligare en leverans därifrån.
Min uppfattning att det är en helt och hållet seriös handlare.

Att det står poljot watches tror jag beror på att det är ett och samma företag som har två hemsidor, en med Vostok och en med Poljot. Nåt sånt. ..

Ja lite högre priser än soviet.market men å andra sidan blir det aldrig nåt påslag med importmoms då leveransen sker via nederländska posten, eu-regler.
För min egen del styr utbudet var jag handlar ifrån. Där rätt klocka eller bezel finns. Ibland är det ju slut hos den ena eller andra.

Hoppas du blir nöjd med din klocka. Kom ihåg att visa upp den här sen.

Jag haft besök av UPS-tomten!
Klocka från soviet.market och några bezels från komandirskie.com.
Det blev en liten mod med bezelbyte.
En toolig klocka tycker jag. Rejäl beater look.
Vad tycks?
20201208_152149.jpg

Den ska dock inte bo hos mig så länge. Jag är bara fodervärd för den så att säga.
20201208_152307.jpg

Jag köpte två klockor därifrån i somras som kom fram rätt utan problem på ca tre veckor. Inväntar just nu ytterligare en leverans därifrån.
Min uppfattning att det är en helt och hållet seriös handlare.

Att det står poljot watches tror jag beror på att det är ett och samma företag som har två hemsidor, en med Vostok och en med Poljot. Nåt sånt. ..

Ja lite högre priser än soviet.market men å andra sidan blir det aldrig nåt påslag med importmoms då leveransen sker via nederländska posten, eu-regler.
För min egen del styr utbudet var jag handlar ifrån. Där rätt klocka eller bezel finns. Ibland är det ju slut hos den ena eller andra.

Hoppas du blir nöjd med din klocka. Kom ihåg att visa upp den här sen.
Tack. Ska jag göra.👍

Kikade på Klockanett först. Och tyckte dom var för dyr. Sen var jag inte intresserad av en moddad klocka. Utan föredrog en original.
Jag håller med om Klockanett, men måste erkänna att Bosse har snygga klockor till salu plus att han bjuder på en hel del intressant läsning. Jag har ärligt talat Bosse att tacka för att mitt intresse för ryska klockor tog ordentlig fart och innan jag vågade mig ut till sajter utomlands (både nytt och begagnat) köpte jag ett par klockor från Klockanett. Vill man kan man ju se hans sajt som en inspirationskälla till eget moddande.

Tillbaka
Topp