MAz_666
Guld
KGB:n med slät bezel blev ju grym!Hänvisar till paketöppningstråden för den som vill se innehållet: https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/post-3621781
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
KGB:n med slät bezel blev ju grym!Hänvisar till paketöppningstråden för den som vill se innehållet: https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/post-3621781
Yes, den blev faktiskt bra. Vet inte om meshlänken ska sitta kvar dock?KGB:n med slät bezel blev ju grym!
Den är ju hur grym som helst! Jag hittade en bild från det som verkar vara en Vostok-katalog från 1976:Ceremonier pompa och ståt vid förbandet. Då tar man på sig finstassen och finaste klockan.
Vostoks ”guld”-dressare #923465 från 1976 på flexband direkt från Kina.
"Super imposed batons" och "super imposed golden ring" - bara det gör ju att denna är ett måste!!!Den är ju hur grym som helst! Jag hittade en bild från det som verkar vara en Vostok-katalog från 1976:
Inte bara utskjutande utan superutskjutande, inte dåligt! 2409 verkar ju sitta i en hel del slimmade dressare, men din sticker ut ganska ordentligt från mängden. Oavsett, grattis till grym klocka!"Super imposed batons" och "super imposed golden ring" - bara det gör ju att denna är ett måste!!!
Snyggt jobbat, mycket kul som kom där.Komandirskie.com. Yes, den var "slut" när jag beställde. Sen så helt plötsligt så fanns den. Men verkar som sagt inte gå att beställa. Vet inte om de hittade en på lagret
Jo, när de väl hittade Reef:en nånstans skickades det från Kazan i Ryssland onsdag kväll och var i Jönköping fredag förmiddag. Sen fick jag iofs vänta en dag extra för jag inte bor på en ort i UPS dagliga rutt.Snyggt jobbat, mycket kul som kom där.
komandirskie.com känns utan tvekan piggare än många andra ställen för tillfället. Står ju helt stilla hos andra.
Snyggt! Bra jobbat!@TychoBrahe Fick igång Elektronika 5:an efter rengörning.
Under rengörningen lossade lite av kopparn på ett ställe, det var i stort sett helt bortfrätt. Men, med lite ledande lim så löstes det!
Tyvärr verkar jag inte kunna ställa tiden just nu, men det är nog bara lite glappkontakt. I värsta fall får man väl byta batteri klockan 00:00
Tyvärr, har själv aldrig handlat där, men intressant om någon annan har mer erfarenhet. Spontant känns kanske en del av priserna lite i överkant, kan jag tycka. Bara en tanke.Beställde precis en Vostok amphibian på Vostok-watches24.com. Vad har ni för erfarenheter av denna handlare?
Betalade med hjälp av PayPal och noterade att betalningen gick till poljot-watches24. Vilket fick mig att undra om betalningen hamnat rätt.
Kikade på Klockanett först. Och tyckte dom var för dyr. Sen var jag inte intresserad av en moddad klocka. Utan föredrog en original.Tyvärr, har själv aldrig handlat där, men intressant om någon annan har mer erfarenhet. Spontant känns kanske en del av priserna lite i överkant, kan jag tycka. Bara en tanke.
Har bara gott och säga, brukar handla delar därifrån. Lite lång leveranstid kanske (två veckor ish).Beställde precis en Vostok amphibian på Vostok-watches24.com. Vad har ni för erfarenheter av denna handlare?
Betalade med hjälp av PayPal och noterade att betalningen gick till poljot-watches24. Vilket fick mig att undra om betalningen hamnat rätt.
Känns bra att höra. Hoppas att jag har klockan innan jul.Har bara gott och säga, brukar handla delar därifrån. Lite lång leveranstid kanske (två veckor ish).
Betalningen hamnade rätt 100%
Helt rätt val och betydligt roligare än Seiko alla dagar i veckanKänns bra att höra. Hoppas att jag har klockan innan jul.
För övrigt min första automatiska klocka. Kollade länge på dom lite billigare Seiko 5orna. Men kom fram till att en Vostok Amphibia känns roligare än en seiko5 speedracer..
Den är formidabelt cool!Dagens kamrat i ryssvädret (höhö)
Grymt, tooligheten växte några snäpp Ser ut som du har gett dig på sidan också?Lite kvällspyssel. Slipade ner originalbezelen.
Blev helt ok, lite mer polering kanske sen...
Jag köpte två klockor därifrån i somras som kom fram rätt utan problem på ca tre veckor. Inväntar just nu ytterligare en leverans därifrån.Beställde precis en Vostok amphibian på Vostok-watches24.com. Vad har ni för erfarenheter av denna handlare?
Sidan? Det är ju sidan/kanten på bezelen som jag har slipat ner . Var ju grovt tandad innan.Grymt, tooligheten växte några snäpp Ser ut som du har gett dig på sidan också?
Fnns så jäkla många varianter av vridringar så blir ju yr i skallen var inte den helpolerad på ovansidan också? En före bild får du allt bjussa påSidan? Det är ju sidan/kanten på bezelen som jag har slipat ner . Var ju grovt tandad innan.
Kommer härFnns så jäkla många varianter av vridringar så blir ju yr i skallen var inte den helpolerad på ovansidan också? En före bild får du allt bjussa på
Tack. Ska jag göra.Jag köpte två klockor därifrån i somras som kom fram rätt utan problem på ca tre veckor. Inväntar just nu ytterligare en leverans därifrån.
Min uppfattning att det är en helt och hållet seriös handlare.
Att det står poljot watches tror jag beror på att det är ett och samma företag som har två hemsidor, en med Vostok och en med Poljot. Nåt sånt. ..
Ja lite högre priser än soviet.market men å andra sidan blir det aldrig nåt påslag med importmoms då leveransen sker via nederländska posten, eu-regler.
För min egen del styr utbudet var jag handlar ifrån. Där rätt klocka eller bezel finns. Ibland är det ju slut hos den ena eller andra.
Hoppas du blir nöjd med din klocka. Kom ihåg att visa upp den här sen.
Jaa men då blev det tydligt och bra för min tröga hjärna, tack. Rejält mycket material som försvann där, är det svårt att få kanterna vertikala eller vad man ska säga?Kommer här
Nja inte supersvårt. Har slipat med borrmaskin, handkraft och ögonmått.Jaa men då blev det tydligt och bra för min tröga hjärna, tack. Rejält mycket material som försvann där, är det svårt att få kanterna vertikala eller vad man ska säga?
Ska se om jag kan hitta en slö rostig rasp i lådan och göra något liknande inspirerande minsann.Nja inte supersvårt. Har slipat med borrmaskin, handkraft och ögonmått.
Inget high-tech här inte, en så kallad rysk hemmaslipning
Jag håller med om Klockanett, men måste erkänna att Bosse har snygga klockor till salu plus att han bjuder på en hel del intressant läsning. Jag har ärligt talat Bosse att tacka för att mitt intresse för ryska klockor tog ordentlig fart och innan jag vågade mig ut till sajter utomlands (både nytt och begagnat) köpte jag ett par klockor från Klockanett. Vill man kan man ju se hans sajt som en inspirationskälla till eget moddande.Kikade på Klockanett först. Och tyckte dom var för dyr. Sen var jag inte intresserad av en moddad klocka. Utan föredrog en original.