• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Tack! Men länken blev inte rätt, va? Är det https://www.cousinsuk.com/ du menar?
Ja naturligtvis!ursäkta skrivfelet🙄men gott att du hittade rätt iaf,ja där finns all vi behöver till klockor så mät ytter diameter på glaset och höjden så hittar du garanterat glas hos dem🙂,problemet är att man hittar så mycket mer bra o ha!🤑
16075429919557353363645085465400.jpg

Har en Raketa som behöver nytt glas samt justering av daghjulet. En Slava som behöver nytt glas samt en översyn av verket då den beter sig lite lustigt samt en Vostok som inte fungerar alls och behöver nytt glas.
IMG_20201210_124115.jpg

IMG_20201210_124159.jpg

Är det någon här som känner sig tillräckligt säker på att pilla med ryska klockor eller tips på var man kan vända sig?

Hej vänner! Är det någon som vet hur förhållandet är mellan Poljot och det svenska klockmärket (tror det är svenskt i alla fall) Exacta? Jag har fattat det som att det finns Poljot-klockor som är brandade "Exacta". Är dessa sällsynta och eller mer attraktiva jmf med motsvarande "vanliga" poljotmodeller?

Hej vänner! Är det någon som vet hur förhållandet är mellan Poljot och det svenska klockmärket (tror det är svenskt i alla fall) Exacta? Jag har fattat det som att det finns Poljot-klockor som är brandade "Exacta". Är dessa sällsynta och eller mer attraktiva jmf med motsvarande "vanliga" poljotmodeller?
Vad jag fattat det som så importerades det flera ryska klockor som fick tillägget Exacta. Slava, Pobeda, Raketa, Poljot m.m. Tror inte att de är mer "rare". Jag tar hellre än Poljot än en import alla dagar iaf.
Kan ha förstått fel dock.
Finns mer info här: https://mroatman.wixsite.com/watches-of-the-ussr/exacta

Senast ändrad:
Vad jag fattat det som så importerades det flera ryska klockor som fick tillägget Exacta. Slava, Pobeda, Raketa, Poljot m.m. Tror inte att de är mer "rare". Jag tar hellre än Poljot än en import alla dagar iaf.
Kan ha förstått fel dock.
Finns mer info här: https://mroatman.wixsite.com/watches-of-the-ussr/exacta
Tack, det var en bra vinkling. Jag såg Exacta ur det svenska importperspektivet, men självklart handlar det ju inte om någonting annat än ännu en export-ryss och där delar jag din uppfattning. Jag spanade lite efter Poljoten med alarm-funktion och sprang då på en Exacta-klon av denna.

Köpte en Vostok häromdagen. En GMT i den klassiska Neptune 960-boetten. Noterade dock att den inte har Neptune-loggan och att den på boettlocket har ett ankare istället. Dessutom så benämns den som Vostok Anchor på Meranom. Vad är detta för serie/produktlinje? Är Anchor något helt nytt eller har den funnits tidigare? Någon som vet?
Screenshot_20201209-122743.png
Screenshot_20201211-085747.png

Tillbaka
Topp