Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg kombo, dessutom tillsammans med det natobandet!
Lätt moddad; bytt bezel, 670919
Tack! Ja, det blev en bra kombo och verkligen en helt ny klockaRiktigt snygg kombo, dessutom tillsammans med det natobandet!
Snygg! Blått och brunt blir ofta en riktigt bra kombo! Jag tror att vi även allmänt har konstaterat att det väldigt ofta är rätt med brunt läder.Har just gjort en enkel bezel modd på min 170. Tack till @Johanaxe66 och till @Nilas för tipset som hjälpte mig hitta den här bezeln på komandirskie.com.
Vad nöjd jag blev.
Ååååh, nu blir det jobbigt!Om någon är intresserad så har jag lagt ut lite ryskt till försäljning här: https://klocksnack.se/threads/lite-äldre-ryskt.142492/
Det blev kanonbra det där .Har just gjort en enkel bezel modd på min 170. Tack till @Johanaxe66 och till @Nilas för tipset som hjälpte mig hitta den här bezeln på komandirskie.com.
Vad nöjd jag blev.
Kolla den här sidan och beställ den boken Per har skrivit för den är bra,sen skaffa bra korntänger,meslar och luppar som beskrivs i boken så kommer du långt samt ta del för del och fotografera för minnet sviker fort som f..n när man ska ha ihop igen!Jag har börjat fundera på om jag kanske skulle börja närma mig att skruva lite på egen hand i (en del av) mina klockor. Är det någon av er andra som har några bra tips på hur/var man skall börja för att lära sig? Jag tror att det är en hyfsat dålig idé att bara börja med en skruvmejsel och se hur det går och vill gärna lära mig grunderna ganska ordentligt.
Finns det bra grejer på Youtube någon kan rekommendera eller finns det kurser IRL som man, som hobbyskruvare, kan gå? (ja, Corona ställer till det när vi pratar om kurser på fysisk plats, men bortse från det i stunden)
Jag har ingen tidplan utan är bara intresserad av om ni har lite tips ang detta och hur man kan närma sig att på sikt i bästa fall kunna serva en enklare klocka på egen hand.
Förlåt!jag glömde länken!!!;-)Kolla den här sidan och beställ den boken Per har skrivit för den är bra,sen skaffa bra korntänger,meslar och luppar som beskrivs i boken så kommer du långt samt ta del för del och fotografera för minnet sviker fort som f..n när man ska ha ihop igen!
Ha tålamod och lugn o ro så går det säkerligen strålande och stöter du på patrull så finns det jätte mycket kunnande här på forumet så det är bara att fråga.
Kolla den här sidan och beställ den boken Per har skrivit för den är bra,sen skaffa bra korntänger,meslar och luppar som beskrivs i boken så kommer du långt samt ta del för del och fotografera för minnet sviker fort som f..n när man ska ha ihop igen!
Ha tålamod och lugn o ro så går det säkerligen strålande och stöter du på patrull så finns det jätte mycket kunnande här på forumet så det är bara att fråga.
Tack, beställt!Förlåt!jag glömde länken!!!;-)
Ja, det ligger nog mycket i det du skriver. Bra också att ha ett objekt man kan prova på utan att det blir katastrof om/när det inte riktigt går som man vill. Sedan får man väl börja bygga upp med verktyg allt eftersom. Mitt största problem för tillfället är faktiskt att jag måste ordna en permanent yta där jag kan vara utan att jag behöver plocka undan det jag håller på med hela tiden.
Det viktigaste tycker jag är att man bara vågar och inte förvänta sig att det blir perfekt jämnt. Man lär sig bäst genom sina egna misstag
Angående verktyg tycker jag inte man ska behöva ta i så man spricker, bra mejslar (måste inte vara svindyra Bergeon), korntång och tandpetare kommer man långt med.Ja, det ligger nog mycket i det du skriver. Bra också att ha ett objekt man kan prova på utan att det blir katastrof om/när det inte riktigt går som man vill. Sedan får man väl börja bygga upp med verktyg allt eftersom. Mitt största problem för tillfället är faktiskt att jag måste ordna en permanent yta där jag kan vara utan att jag behöver plocka undan det jag håller på med hela tiden.
Perfekt, då skall jag bara bygga en källare under huset!Angående verktyg tycker jag inte man ska behöva ta i så man spricker, bra mejslar (måste inte vara svindyra Bergeon), korntång och tandpetare kommer man långt med.
Vill inte låta skrytsam men har precis inrett en liten yta i källaren här hemma, borde gjort det för längesen med facit i hand, rekommenderas varmt
(obs, så här prydligt såg det ut i fem minuter ungefär )
passa på innan tjälen sätter sig ordentligt bara.Perfekt, då skall jag bara bygga en källare under huset!
Tack, alla tips jag kan få är bra!passa på innan tjälen sätter sig ordentligt bara.
Och Rodiko!det är jättebra o ha att få bort skräp o sånt från tavla,glas och verk samt hålla i fjädrar mm under montage.Angående verktyg tycker jag inte man ska behöva ta i så man spricker, bra mejslar (måste inte vara svindyra Bergeon), korntång och tandpetare kommer man långt med.
Vill inte låta skrytsam men har precis inrett en liten yta i källaren här hemma, borde gjort det för längesen med facit i hand, rekommenderas varmt
(obs, så här prydligt såg det ut i fem minuter ungefär )
Oumbärligt, bra därOch Rodiko!det är jättebra o ha att få bort skräp o sånt från tavla,glas och verk samt hålla i fjädrar mm under montage.
Ja, verkar vara ett enkelt och smart sätt att samla upp skräp på snarare än att bara blåsa iväg det någon annanstans.Och Rodiko!det är jättebra o ha att få bort skräp o sånt från tavla,glas och verk samt hålla i fjädrar mm under montage.
Ja och det lämnar inga fetfläckar på glaset heller,bara ta en snutt rulla till en kila och rulla runt i boetten o vipps inget skräp på insidan glaset!Ja, verkar vara ett enkelt och smart sätt att samla upp skräp på snarare än att bara blåsa iväg det någon annanstans.
Och Rodiko!det är jättebra o ha att få bort skräp o sånt från tavla,glas och verk samt hålla i fjädrar mm under montage.
Sorry!stavas med c,https://www.cousinsuk.com/product/rodicoVart beställer man det? Använder en blåsbälg men lyckas ändå inte få bort allt damm
Googlade Rodiko och fick upp massa konstiga saker
Sorry!stavas med c,https://www.cousinsuk.com/product/rodico
Bergeon 7033 - Rengörings produkt - Rodico Premium - Reliasweden
Bergeon 7033 - Rengörings produkt - Rodico Premiumreliasweden.se
Här var det ännu billigare https://watchwear.se/produkt/rodico-bergeon-6033-1/