Samlarn
Silver
Aha! Tack @Vostok. Det finns två versioner av den gamla ministryboetten?Har du öppnat den med Vostok loggan "(B)" och 2416 på locket? Hur ser verkringen ut och hur ser verket ut? Det där är första generationen av ministry för den har atm istället för meter.. (Har en liknande med (B) loggan fast utan 2416 texten)
Jag köpte bara några klockor till min samling det här året. Jag hade inte tänkt att köpa några alls men när det dyker upp unika klockor framför näsan passar jag på. Det här var ett år när det dök upp några unika klockor till salu.
Det är den gamla ministry boetten och den har ett 2416-urverk under urtavlan. 2416b-urverk är det man oftast ser i Vostoks automatiska klockor.
Läste någonstans på det ryska forumet att de är lika unika som Vostok Super Compressor. Vet inte om Google translate översatte det inlägget helt rätt?
Jag frågade säljaren vad det var för skillnader mellan Vostoks 2416- och 2416b-urverken. Han sa att det inte var så stora skillnader men att det fanns skillnader. 2416 är lite bättre byggd i mekaniken. Framförallt precis under urtavlan. Det har aldrig varit en militär klocka som han mindes det. Han trodde att det var tjänstemän i olika departement som fick de här klockorna och att det är därför de kallas ministry.
Senast ändrad: