• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

God morgon!
Igarkvall fick jag hem min senaste Scuba dude. Paketet fick följa med till jobbet. Jag har redan en likadan men det gör inget. Jag är så förtjust i de här "no date" att jag gärna har en dublett av den.
Packade upp paketet när jag fick en lugn stund på jobbet.
Klockan som sitter bredvid är något "krafs" som tomten kom med. ;)
Nej, Dudes med krackelerad tavla kan man aldrig få nog av! 😍

Ryssfredag :)

IMG_20210129_075813.jpg

Glad Ryssfredag på er! Jag firar med nyanländ förgylld 70-talskompis. Jag skyller på @MAz_666 som fick mig att börja spana lite granna efter en sådan. Natobandet som klockan levererades på skall bort. Dels tycker jag inte att stilen stämmer och dessutom visade det sig vara fejk-läder... Tänker att jag skall gå all in och byta till mesh i gulddoublé!

20210129_073802.jpg

(Inser också att skjortan är lite mer sliten än jag trodde när jag kollar på denna inzoomade bild... :D )

God morgon!
Igarkvall fick jag hem min senaste Scuba dude. Paketet fick följa med till jobbet. Jag har redan en likadan men det gör inget. Jag är så förtjust i de här "no date" att jag gärna har en dublett av den.
Packade upp paketet när jag fick en lugn stund på jobbet.
Klockan som sitter bredvid är något "krafs" som tomten kom med. ;)
Gillar tavlan på Scuba dude, de åldras med värdighet!
"krafset" får du gärna visa mer av, ser lovande ut :)

Glad Ryssfredag på er! Jag firar med nyanländ förgylld 70-talskompis. Jag skyller på @MAz_666 som fick mig att börja spana lite granna efter en sådan. Natobandet som klockan levererades på skall bort. Dels tycker jag inte att stilen stämmer och dessutom visade det sig vara fejk-läder... Tänker att jag skall gå all in och byta till mesh i gulddoublé!

20210129_073802.jpg

(Inser också att skjortan är lite mer sliten än jag trodde när jag kollar på denna inzoomade bild... :D )
Sweet!
Sorry att ha lurat ner dig i dåliga områden! 😉
Visst är dom sköna?
Min ”go to watch” om finkläder skall på.
Efter tips från KS-kollega testade jag guldflex och var fast. Aningen ”kitsch”, men bra mycket fetare än det trista låtsasläder jag fick med.
image.jpg

Vostok-Europe är ett Litauiskt företag. De hade egna klockor men gjorde ett deal med Vostok om att använda deras urverk. Det finns fortfarande VE med Vostok urverk, men de går mer och mer över till andra tillverkare. Boetter etc tillverkas numera i de flesta fall i Kina (vilket inte nödvändigtvis behöver vara en dålig grej nuförtiden).
Hmm.. o f-n, där se man.

Jag tror att ett svart bund strap vore väldigt snyggt och lite extra till just den klockan.
Jag tycker de är coolt stöddiga och sticker ut på ett positivt sätt.
P613.1.22-Gallery-Black-White-Stitching.jpg

Bild från nätet.
Tyvärr har jag själv ingen klocka med bund strap, det har inte blivit av, men jag tror att det blir någon snart.

Bund-band är ju något av det coolaste som finns! Jag har ett par olika, men favoriten är nog detta, Shell Cordovan-läder Made in Ireland. Skulle gärna vilja ha tag på fler av detta stuk det är av tunt läder. Är det någon dom sitter på nått de inte vill ha, så säg till eller ha koll på vart det finns o köpa nya...

Passar på och smyga in mitt bygge, dags för byte idag då jag ändå inte ser tiden på den än...
20210129_115038.jpg

20210129_115217.jpg

Bund-band är ju något av det coolaste som finns! Jag har ett par olika, men favoriten är nog detta, Shell Cordovan-läder Made in Ireland. Skulle gärna vilja ha tag på fler av detta stuk det är av tunt läder. Är det någon dom sitter på nått de inte vill ha, så säg till eller ha koll på vart det finns o köpa nya...

Passar på och smyga in mitt bygge, dags för byte idag då jag ändå inte ser tiden på den än...
20210129_115038.jpg

20210129_115217.jpg
Här köpte jag mitt bund strap. Otroliga mängder att välja mellan. Varierande priser men inga överpriser.

Tillbaka
Topp