• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Haha förmodligen! Men frågan är bara vart man ska börja?

Börja här:


Fortfarande oanvänd och kan sänka priset ytterligare.. ☺️
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Fredagsryss :)

68BC12B8-C3FD-4FB2-9787-E9D83BA6CCB8.jpeg
 

Delgada

Patek
Annars kan du testa https://www.vostok-watches24.com, skickar ifrån Nederländerna.
Ja om man tycker det känns lite "läskigt" att handla från Ryssland direkt är vostok-watches24.com ett mycket bra alternativ. Tyskland baserat. Priser i euro. Frakt 7,5 €. Ingen importmoms eller tull.
Sen har det å andra sidan funkat bra då jag handlat från Ryssland också, men ibland blir det lite svajigt och man får ett bekräftelse mail på enbart ryska etc.
Enda gången det gick knasigt var när jag via eBay köpte en klocka av en mindre handlare där klockan spårlöst försvann på vägen. Fick dock tillbaka pengarna från eBay , men en liten besvikelse var det förstås.
 
Senast ändrad:

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Vad kostar det att ta in en klocka själv från Ryssland? Fet tull eller liknande?
Ja du såg alla bra svar. Här är rätta stället att fråga då det finns många som handlat från Ryssland. Jag har inte det (än). Dock har jag handlat på lokala marknader där 😀 Jag ska dit igen i vår, så jag ska försöka leta upp nåt bra ställe och då fyller jag väskan! 😀
 

Kreacon

Audemars
Även vid hemarbete måste fanan hållas högt.
Tidig Old Minstry (’Ministerial’) på snitsigt läder.
899F9ECA-3FAF-44D3-AB13-D2841F060B82.jpeg
Den där var ju riktigt bra. Men det är rätt lite paddelvisare på de nytillverkade som säljs, eller är jag ute och cyklar? Har sett dem på vissa SE men inte mycket mer. Gillar läsbarheten.
Nä, får ta och bryta av era sommardrömmar med en dyster och dystopiskt hårding för iskalla dagar på den bistra tundran💀
J9moGOb.jpg

06agaFx.jpg

OYS5eKh.jpg
Survival of the kittest. Riktig överlevare du fick till där! Snyggt!
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Den där var ju riktigt bra. Men det är rätt lite paddelvisare på de nytillverkade som säljs, eller är jag ute och cyklar? Har sett dem på vissa SE men inte mycket mer. Gillar läsbarheten.

Survival of the kittest. Riktig överlevare du fick till där! Snyggt!
Håller med, nya Vostoks nyttjar rätt sällan paddlar. Och ja, tycker dom är extremt coola. Både utseendemässigt snygga, men också bra läsbarhet.
Många av de gamla ”försthandsutgåvorna” på både 350, 090 o.s.v. hade just paddlar.
Men bra att de är ovanliga. Då är de man har, fortfarande lite ovanliga! 😉😂🤘🏽
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Riktigt nöjd med mina ryssar och denna växte med bezeln @Johanaxe66 var vänlig nog att skiljas från. Lite sugen på en orange bezel dock och kanske "the buran one" orangea visare och en annan krona... De senare ligger nog en bit utanför min kompetens- och verktygsnivå dock...
Bra eller anus? En klocka till med annan tavla och orange tema kanske, men kompetens-issuen kvarstår iofs, men man måste testa för att lära sig.
Så många beslut på en gång 🤪
 

Bilagor

  • 20210130_114355.jpg
    20210130_114355.jpg
    296.2 KB · Visningar: 4
  • 20210130_114150.jpg
    20210130_114150.jpg
    726 KB · Visningar: 4
Topp