Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frågade leverantören, fick detta till svar ”Hello! Delivery takes approximately 2 weeks. We send only by Russian post.”Är det nån som har erfarenhet från att beställa från https://online.vostokinc.com/katalog-tovarov/amfibija-2416-020059
tänkte på leveranstid och så?
/ P
Svårt att veta, men om det funkar som med andra ställen finns det inte en chans att det tar två veckor dörr till dörr Ryssland till Sverige med "standard-post-leverans". Möjligtvis tar det två veckor inom Ryssland till flygplatsen, tex Vnukovo utanför Moskva, men där känns det som att paketet hamnar i stora högen i stora rummet. Det enda som funkar enligt min erfarenhet är om man kan välja snabbare leverans, ex via UPS. Då kan det å andra sidan ta bara några dagar att få hem försändelsen.Frågade leverantören, fick detta till svar ”Hello! Delivery takes approximately 2 weeks. We send only by Russian post.”
Ska man tro på det?
/ P
Börjat kika lite på ryska klockor och tänkte fråga er här inne som har koll, vad ska man tänka på? Vintage eller nytt? Ser ju att man kan få vintage ur för några hundralappar och nya för knappa 1500:-.
Har en rysk klocka sen tidigare som jag köpte lite på slump. Väldigt nöjd med den trots att jag på något sätt har lyckats med att spräcka glaset så till fråga två, kan man gå in var som helst och få glaset bytt eller är det special glas på Vostok i det här fallet?
Bifogar en bild på klockan också. Har ingen kunskap om den mer än att det står Vostok och Made in Russia på tavlan. Kanske någon som vet hur gammal den är.
Kan förstå det. Tavlan är grym med ett fantastiskt djup.Har svårt att släppa denna goding och har kört med den en vecka nu..
Den är grymt fin! Hunnit testat med den neutrala originalringen också eller var den inte din grej?Har svårt att släppa denna goding och har kört med den en vecka nu..
Nope. Gillar den här kontrasten och svagt guldiga siffrorna på denna ring. Små detaljer som ”kryddar” men ändå inte stör tavlan typ..Den är grymt fin! Hunnit testat med den neutrala originalringen också eller var den inte din grej?
Den där muggen ser ju typ ut som tavlan på en gammal Vostok. Cool!Även vid hemarbete måste fanan hållas högt.
Tidig Old Minstry (’Ministerial’) på snitsigt läder.
Riktigt fin, schyssta färger! Inte säker på bandet dock, men jag är iofs mer för länk...Kom på posten igår. Tyvärr inte till mig själv, men blir en fin present..
Grymt, älskar den vridringen...Baikal. Tänkte hugga en blå häromveckan men det var slutKom på posten igår. Tyvärr inte till mig själv, men blir en fin present..
Samma här! Den var beställd med länk, men packades fel.. får länken imorgon enligt uppgift.Riktigt fin, schyssta färger! Inte säker på bandet dock, men jag är iofs mer för länk...
Köpt 2004 while doing the business over there!Den där muggen ser ju typ ut som tavlan på en gammal Vostok. Cool!
Då kontrar jag med att återigen hävda att brunt läder (nästan) aldrig är fel! (men rätt länk på rätt klocka är också helt rätt)Samma här! Den var beställd med länk, men packades fel.. får länken imorgon enligt uppgift.
Den var riktigt snygg!Jag måste verkligen sluta läsa för mycket på K S.... kom idag!
Riktigt snyggt med grönt oh guld till den blå tavlanJag måste verkligen sluta läsa för mycket på K S.... kom idag!
Ja, riktigt snygg! Var lite osäker på guldringen först, men växer på mig väl på handleden..Riktigt snyggt med grönt oh guld till den blå tavlan
Håller med. Jag tycker brunt läder passar till det mesta och i synnerhet till just den här kombinationen av tavla och bezel.Då kontrar jag med att återigen hävda att brunt läder (nästan) aldrig är fel! (men rätt länk på rätt klocka är också helt rätt)