• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Godmorgon. 710 tjänstgör idag.
20210126_075711.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Frågade leverantören, fick detta till svar ”Hello! Delivery takes approximately 2 weeks. We send only by Russian post.”

Ska man tro på det?

/ P
Svårt att veta, men om det funkar som med andra ställen finns det inte en chans att det tar två veckor dörr till dörr Ryssland till Sverige med "standard-post-leverans". Möjligtvis tar det två veckor inom Ryssland till flygplatsen, tex Vnukovo utanför Moskva, men där känns det som att paketet hamnar i stora högen i stora rummet. Det enda som funkar enligt min erfarenhet är om man kan välja snabbare leverans, ex via UPS. Då kan det å andra sidan ta bara några dagar att få hem försändelsen.
Enda sättet att veta mer säkert i detta fall är att hitta andra som har erfarenhet av just detta säljställe.
 
Börjat kika lite på ryska klockor och tänkte fråga er här inne som har koll, vad ska man tänka på? Vintage eller nytt? Ser ju att man kan få vintage ur för några hundralappar och nya för knappa 1500:-.

Har en rysk klocka sen tidigare som jag köpte lite på slump. Väldigt nöjd med den trots att jag på något sätt har lyckats med att spräcka glaset så till fråga två, kan man gå in var som helst och få glaset bytt eller är det special glas på Vostok i det här fallet?

Bifogar en bild på klockan också. Har ingen kunskap om den mer än att det står Vostok och Made in Russia på tavlan. Kanske någon som vet hur gammal den är.

1611652079438.png
 

Brogin

Rolex
Har sålt mina ryssar och har lite Vostok delar över för försäljning på köp å sälj sidan om nån är intresserad.

 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Börjat kika lite på ryska klockor och tänkte fråga er här inne som har koll, vad ska man tänka på? Vintage eller nytt? Ser ju att man kan få vintage ur för några hundralappar och nya för knappa 1500:-.

Har en rysk klocka sen tidigare som jag köpte lite på slump. Väldigt nöjd med den trots att jag på något sätt har lyckats med att spräcka glaset så till fråga två, kan man gå in var som helst och få glaset bytt eller är det special glas på Vostok i det här fallet?

Bifogar en bild på klockan också. Har ingen kunskap om den mer än att det står Vostok och Made in Russia på tavlan. Kanske någon som vet hur gammal den är.

1611652079438.png

Screenshot_20210126-110247.png
 
Topp