Jag har fattat som att det är klockor som är riktade mot europa, men att det är Vostok som står bakom.Är det någon här som vet vad Vostok-Europe är? Verkar vara ett märke med säte i Litauen men är det Vostok eller någon annan bakom?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har fattat som att det är klockor som är riktade mot europa, men att det är Vostok som står bakom.Är det någon här som vet vad Vostok-Europe är? Verkar vara ett märke med säte i Litauen men är det Vostok eller någon annan bakom?
Aha! Ja de hade rätt snygga sport kronografer men tyckte att de låg lite i överkant för att vara ryska klockor. En sport kronograf på Amazon (hittade dem där av någon anledning) kostade ändå 3175:-. Men vem vet kanske i framtiden som nyfikenheten slår tillJag har fattat som att det är klockor som är riktade mot europa, men att det är Vostok som står bakom.
Är det någon här som vet vad Vostok-Europe är? Verkar vara ett märke med säte i Litauen men är det Vostok eller någon annan bakom?
Jag har bestämt fått intrycket att det rör sig två helt separerade företag och att Vostok-Europe dök upp efter Sovjetunionen upplösning.
Möjligen kan det vara så att namnet Vostok är lite svårt att skydda då det betyder öst. Man torde inte kunna ta patent på ett väderstreck.?
Jag låter mig dock gärna rättas om jag har fel. Jag har haft det någon gång förut.... tror jag...
På deras hemsida finns lite mer info:Är det någon här som vet vad Vostok-Europe är? Verkar vara ett märke med säte i Litauen men är det Vostok eller någon annan bakom?
Jo det var just priserna jag reagerade på, de håller nästan samma nivå som en del billigare schweizare och japaner. Så man är ju lite tveksamPå deras hemsida finns lite mer info:
De verkar vara baserade i Vilnius, Litauen idag. Urverken kommer från lite olika håll och tycks vara både mekaniska och quartz.About Us - Vostok Europe Watches
Vostok-Europe History The company Koliz Vostok was established in August 2003. The initial goal of the new company was the creation of a new watch series combining modern watch design with Vostok movements produced by Chystopol Watch Factory. This cooperation lasted 11 years up to 2014 year when...www.vostok-europe.com
Om man går till Meranoms hemsida finns det en "flik" med bara klockor från Vostok Europe.
Personligen har jag aldrig riktigt fastnat för detta märke, men smaken är ju delad. Priserna ligger ganska betydligt högre jämfört med Vostok.
Kom på posten igår. Tyvärr inte till mig själv, men blir en fin present..
Är med helt såld på den vridningen. Har varit slut varenda gång jag försökt få tag på den Men en vacker dag så ska det nog bli nåt. Om du inte är sugen på att byta bort den mot en blombukett dvs.Grymt, älskar den vridringen...Baikal. Tänkte hugga en blå häromveckan men det var slut
Ge en blombukett eller nåt istället och behåll säger jag
Är med helt såld på den vridningen. Har varit slut varenda gång jag försökt få tag på den Men en vacker dag så ska det nog bli nåt. Om du inte är sugen på att byta bort den mot en blombukett dvs.
Hehe. Nä, blommor går bort! Däremot kanske jag borde tänka ut nån annan present o behålla denna..Är med helt såld på den vridningen. Har varit slut varenda gång jag försökt få tag på den Men en vacker dag så ska det nog bli nåt. Om du inte är sugen på att byta bort den mot en blombukett dvs.
Tycker jag låter som en bra idé!Hehe. Nä, blommor går bort! Däremot kanske jag borde tänka ut nån annan present o behålla denna..
Nä den blå finns inte tyvärrFinns hemma härBEZELS WITH INSERTS FOR VOSTOK WATCHES
All bezels are supplied with an inserted spring!www.vostok-watches24.com
Nope, bara den vita, men det var den jag uppfattade eftersöktes..Nä den blå finns inte tyvärr
Är bara lite bitter för hade den i varukorgen (då den fanns) men blev kontaktad vid leveransen att den var slut och inga fler är planeradeNope, bara den vita, men det var den jag uppfattade eftersöktes.. ,
Riktigt cool!Råkade i mitten på 90-talet få en klocka i present av en rysk delegation som besökte det företag jag jobbar på. Då min ryska är obefinlig (rysk instruktionsbok) har jag bara lyckats lura ut att den är av märket Vostok och dom sa till mig att det var en standardklocka som delades ut till ryska officerare. Någon här på forumet kan kanske identifiera den i mera detalj, då jag inte lyckas hitta en identisk på nätet. Den har ett manuellt urverk, skruvad krona och är vattentät till 200M.
Den har tills nyligen legat oanvänd i den ask den kom i. En av mina söner köpte ett par Natoband och jag fick ett. Passade perfekt på klockan så jag började att dra upp den dagligen och använda den nån gång ibland. Till min förvåning går den långt över förväntan. + 2-3 sekunder per dygn bara.
Det suger när sånt händer!Är bara lite bitter för hade den i varukorgen (då den fanns) men blev kontaktad vid leveransen att den var slut och inga fler är planerade
Med det sagt, om någon sitter på en blå bajkal så betalar jag premium för den
Såg att de hade komplett klocka i lager med den bezelnÄr bara lite bitter för hade den i varukorgen (då den fanns) men blev kontaktad vid leveransen att den var slut och inga fler är planerade
Med det sagt, om någon sitter på en blå bajkal så betalar jag premium för den
KÖÖP!Såg att de hade komplett klocka i lager med den bezeln
Fövisso lite overkill, men ändå...
Resten av delarna kommer säkert till användning, ingen dum tanke alls faktiskt Tack!Såg att de hade komplett klocka i lager med den bezeln
Fövisso lite overkill, men ändå...
Jag var ju förstås tvungen att införskaffa ett bund strap när jag nu uttalat mig om att de är coola. Nu är jag så nöjd med de band jag har på ryssarna så det nya bandet hamnade på en gammal japan istället.Jag tror att ett svart bund strap vore väldigt snyggt och lite extra till just den klockan.
Jag tycker de är coolt stöddiga och sticker ut på ett positivt sätt.
Bild från nätet.
Tyvärr har jag själv ingen klocka med bund strap, det har inte blivit av, men jag tror att det blir någon snart.
Cool!vart kommer den ifrån?
Min Scube Dude fick en ny baksida
Jag hittade den här https://www.vostok-watches24.com/e-home/e-spareparts/e-böden/Cool!vart kommer den ifrån?
Mycket bra o ha där!bra priser med och jag har aldrig handlat där!?tack för tippset!Jag hittade den här https://www.vostok-watches24.com/e-home/e-spareparts/e-böden/
Det finns en massa bra grejer där tycker jag. Jag har även köpt visare och rotor till en annan Vostok därifrån
Inga problem. Jag fick grejerna relativt fort. Det gick ca 2 veckor har jag för migMycket bra o ha där!bra priser med och jag har aldrig handlat där!?tack för tippset!
Dessutom slipper man moms och ev tull iom att leverans sker via Nederländska bolag.Jag hittade den här https://www.vostok-watches24.com/e-home/e-spareparts/e-böden/
Det finns en massa bra grejer där tycker jag. Jag har även köpt visare och rotor till en annan Vostok därifrån