• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Är det någon som har en sliten sånhär? Eller nåt liknande.
CA475D96-4692-4F4B-AD8E-560AEDEBD02A.jpeg

jag har nämligen 100 spänn som fullständigt bränner hål i fickan. Har även några band som inte används om det skulle passa bättre. 20 mm racingmocka grått, 22 mm camo-gummi, 20 mm geckota-läder. Eller en polerad vridning med YM-insert.
Typ någonting sånthär? Har en sådan inkl fjäder hemma som aldrig har suttit på en klocka:

HA, är exakt likadan. Minns du klassiska "så funkar det" böckerna? Så funkar min skalle med allt kan man säga.
Sen att man inte fick ihop farsans gräsklippare eller morsans bakmaskin igen förtäljer inte historien 🙄

Haha, jo minns de!!!

Det var en hel del hemma som skruvades isär, allt från telefoner till stereoapparater. De flesta fick något tillägg, extra utgång/ingång. Datorn fick lite extra lysdioder och pauseknapp 😇.

Skruvade konstigt nog aldrig upp någon mekanisk klocka mer än bytte batteri som ung...

Kommer dock ihåg att jag hade en svart klockradio (lcd) som jag tittade under skalet på...

Hemarbete kräfva finklocka till förmiddagsespresson.
Raketas fulsnygga UFO-modell som jag TROR kom 1985 i denna datummodell, men som jag hittat släpptes utan datum redan 1977.
(Tror jäklar i mig att jag fått till både dag och datum! Mer tur än skicklighet ...)
A831DBA1-2ED9-417A-8BE9-59E90F9B5DE7.jpeg

Kom o tänka på donatorklockan jag använde till min olympiska ufo, kan nog bli något kul... tavlan och boetten är rejält sliten!

20210209_153017.jpg

20210209_154000.jpg

Får lägga till en guldig ufo på inköpslistan, svinsnyggt!

Ok dagens lärdom. Jag behöver nya skruvmejslar. Och en pincett som inte är magnetisk. Och kanske ett helt nytt urverk :D

"bara byta datumring", jo tjena :D Såg rätt enkelt ut på youtube men tror mina dåliga verktyg och skakiga händer förstörde en del :D På't igen bara en annan dag :)

@KlockTotte Minns du vad det var ungefär för leveranstid från https://www.vostok-watches24.com/ ?

Det brukar vara ca 2 veckor. Aldrig mer än 3.

Ursäkta om jag bröt in så där, men jag går också och väntar på leverans därifrån just nu. 😃
Jag valde UPS express. Beställde runt 23 tiden på söndagskvällen, hade den i handen kl12:30 på torsdagen. Så typ 4 dagar 🤘🏻

Edit: Sorry! Var för snabb där. Beställde ju härifrån:

Jäklig schysst kvalitet tyckte jag, eller vad säger du? Ganska långt från Vostoks tidigare vobbliga och högblanka vridringar om man säger så 😃
Lumen ser att ut matcha hundraprocentigt också?👌🏼
Ja det blev galet bra. Jag kan ju inte påstå att jag märker någon skillnad då jag knappt ägt någon Vostok 😅 Men visst är det riktigt jäkla bra kvalité på denna. Snyggt med mattsvart 😍

Ok dagens lärdom. Jag behöver nya skruvmejslar. Och en pincett som inte är magnetisk. Och kanske ett helt nytt urverk :D

"bara byta datumring", jo tjena :D Såg rätt enkelt ut på youtube men tror mina dåliga verktyg och skakiga händer förstörde en del :D På't igen bara en annan dag :)

Ibland lär man sig den hårda vägen... Kör mest med mässinstänger o rostfritt 😃, råkar ibland ta fel korntång och blir bara arg 😆

Datumring kan vara lite trixigt! Ett allmänt tips är o hänga lite i Trix o fix tråden! Finns massa kul o läsa o få bra hjälp!

Och du har testat med det gamla urmakarknepet att slå klockan mot handflatan ett par gånger? Jag hade samma uppträdande på en ny Komandirskie jag köpte för ett tag sedan och den hoppade igång efter ett par "slaps" och har gått finfint sedan dess.
Ja det har jag, det är ju standard procedure ;). Vet inte vad som skulle kunna vara fel, får helt enkelt kontakta merabom.

Tillbaka
Topp