• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Den översta är lite udda. 24-timmarstavla och en snurrbar bezel innanför glaset med 4-timmarsmarkeringar i vitt, blått och rött. Ska väl symbolisera olika vaktpass.
På tavlan står det KSF - DPLK. 2016-02-13 15.48.13.jpg
Klockan är en Raketa! Många fabriker och även militären beställde olika tavlor från Raketas 24h. Klockan är känd för att hålla bra tidshållning trots lågt inköpspris!
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Kul med ditt ryssklockintresse MortenH!
Du har en riktig kultklocka på raden längst ner till vänster. En falsk Vostok som tillverkades i Kina!:) Man ser dem allt mer sällan numer!
Den går ibland under namnet "Fat Sub" pga U-båten som är något rund om midjan!

På något vis humoristiskt att någon förfalskar en Vostok :)

Den hör till dom medvetslösa köpen...
Det gick så snabbt att jag noterade vara sig den lilla kronan eller att ubåten var lite konstig.
"va f** är detta" var reaktionen när jag öppnade paketet.
jag hade då ingen aning om att det fanns förfalskade Vostok.
Ändå lite kul att ha som en kuriosa men mycket tid på handleden har den inte fått.

Närbild på underverket

P1040256.JPG
P1040257.JPG
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
18 mm, rätt nyanser och färgerna i rätt ordning... inte lätt att få allt men här är det rätt, förutom ordningen. Någon som hat ett bättre förslag?
http://www.am-watches.com/accessories-nato-strap-blue-white-red-p-309.html?language=en
NATO AM Watches.jpg

Finns några varianter på http://www.watch-band-center.com/ bland annat detta. Dock inga med helt korrekt färg
Jag har köpt lite olika band därifrån och är riktig nöjd med både pris och kvalitet

395_watchstrap_PT-KBPH4-RWB20-Uhrenarmband.jpg
 

soderlund

Cartier
Intressant att man väljer att tillverka förfalskningar av så pass billiga klockor som Vostok.

Bjuder på några skott till från min scuba-dude.
Denna klocka växer på en mer och mer, sjukt mycket klocka för ca 700kr. Ju mer slitage,
Ju trevligare karaktär får den.
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Den hör till dom medvetslösa köpen...
Det gick så snabbt att jag noterade vara sig den lilla kronan eller att ubåten var lite konstig.
"va f** är detta" var reaktionen när jag öppnade paketet.
jag hade då ingen aning om att det fanns förfalskade Vostok.
Ändå lite kul att ha som en kuriosa men mycket tid på handleden har den inte fått.

Närbild på underverket

P1040256.JPG
P1040257.JPG

MortenH
Här är en lite sammanfattning kring klockan! Det vanliga är att endast tavlan, kronan och verket är utbytt. Boett och glasring brukar vara original. Det finns alla möjliga och omöjliga kombinationer dock. Din variant är den typiska "förfalskade! Jag fick tag i ett ex. på antikmässan i Helsingborg av alla ställen.

https://klocksnack.se/threads/en-förfalskad-vostok.41901/#post-986935
 

z32

Omega
Jag försökte mig på att laga min Komandirskie genom den här metoden: http://forums.watchuseek.com/f10/repairing-vostok-24xx-mainspring-simple-guide-1476841.html
Tyvärr utan framgång. Så jag beställde ett "fungerande" (enligt säljaren) urverk från Ebay, givetvis så fungerade det inte :banghead:.
Jag får väl skylla mig själv eftersom ett helt nytt från fabriken endast kostar 100kr mer än det jag köpte:facepalm:.
Så jag får helt enkelt beställa ett nytt från fabriken, snålhet lönar sig sällan.
Klockan är fortfarande cool även om den inte fungerar, så jag bjuder på en bild av den :)
25038702301_254e6c0ee7_b.jpg


Fick hem en helt ny Amphibia idag. Beställde en 420 med blå tavla
25013491612_27a7717f40_b.jpg

Men fick en: grön/turkos...
Jag har nog lite otur med ryska klockor.
24836076740_b2b7ddaf72_b.jpg

Grön/turkos...:meh:
Men klockan är fasiken rätt snygg i den färgen också så det gör inte så mycket :)
25013489162_2557d971e0_b.jpg

25013488312_eb06099b64_b.jpg

Original länken har samma kvalitetskänsla som ett från Clas Ohlson, så det byttes direkt!
Även bezelen åkte av och byttes ut mot en Seiko variant.
25105385856_f5bb87c14b_b.jpg

24504882773_2490431cc9_b.jpg

25105384896_ac5088c667_b.jpg

Det blev en helt ny klocka! Mycket snyggare enligt mig.
Nu väntar jag bara på lite andra armband som passar bättre till tavlan.
24764023099_8a1ecc5020_b.jpg
 
Senast ändrad:

Gasparo

Cartier
2-Faktor
привет,
Fick hem min Amphibia 710, tog ungefär en månad från beställning till leverans. Beställde en bezel också från annan säljare som anlände ungefär samtidigt.
image.jpg

På med ny bezel och Bonetto-gummi
image.jpg

image.jpg

image.jpg


Supernöjd....Trodde jag!
Har hunnit använda klockan en timme när det börjar låta konstigt inifrån klockan...som om någon kula ligger lös och rullar runt i caset...lite som när man skakar en grafitti-sprayflaska...
WTF?!
Tror att det kan vara skruven som håller fast rotorn som har lossnat...ska kolla om klockan dör fast jag använder den i helgen.
Något jag bör tänka på innan jag öppnar upp klockan som en valnöt på julafton?
Sorry för långt inlägg, behövde skriva av mig :)
 
Någon som vet om man kan modda en Vostok Amphibia med en Seiko-tavla? Har läst någonstans att både Seiko (t.ex skx xxx m.fl.) och Amphibia ska ha tavlor på 28,5 mm. Datum-rutan ska tydligen inte stämma helt men det kan man ju lösa genom att inte ha datum på tavlan. Tänkte att man kanske kunde skaffa en Seiko-tavla från Dagaz och trycka in i en Amphibia. Någon som provat?
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Okok, vad är ett vettigt pris? älskar klockan, helt sjukt snygg tycker jag! Och ser den ut att vara i OK skick?
Utifrån bilden ser skicket ut att vara ok. Personligen skulle säga att några hundra är ett vettigt pris. (Att jag lagt mer själv vid tillfälle beror mest på att jag blir knäpp vid budgivning...)
 
Topp