• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Alright! Vart hittar man en sådan för hemmabruk? Funderar fasen på att köpa en sådan boettöppnarskruvsak och en visaravtagarsak oxå. Kommer ju lååångt med att bara kunna byta vridning och visare samt rucka. Ser så lätt ut på tuben...
Det är denna mojöngen jag menar. Den kallas väl också boettöppnare om jag inte har fel 😬
gs-1987 opener klik deksel.jpg

Edit: Jag ropade in en liten Kina väska med "bra o ha" på Tradera. Har haft mycket användning av den 👍🏻 Gav typ 150kr. Kolla där om du inte vill vänta några veckor från Kina 😊

Senast ändrad:
Epoxy lim och lume pulver!👍😊
Så har jag gjort på några av mina orginal bezelar och det blir kanon.
Tack! Det kanske på sätt och vis är enklast iom att man då kan variera storleken som man vill. Då skall jag bara fixa epoxylim och lumepulver 👍
Dum följdfråga från någon som befinner sig i en brant upplärningskurvefas: Är det samma metod för att förbättra lumet på visarna?

Tack! Det kanske på sätt och vis är enklast iom att man då kan variera storleken som man vill. Då skall jag bara fixa epoxylim och lumepulver 👍
Dum följdfråga från någon som befinner sig i en brant upplärningskurvefas: Är det samma metod för att förbättra lumet på visarna?
Jag brukar blanda till en liiiiten klick epoxi och sedan i med lumepulvret,aplicera med oljegivare eller en fin tandpetare och börja med lite för lite för man tar gärna för mycket första gången😁!vis av erfarenheten👍.

Jag har ingen egen erfarenhet av dylikt men jag såg detta på Youtube.

Hoppas det stämmer med verkligheten.

Jag brukar blanda till en liiiiten klick epoxi och sedan i med lumepulvret,aplicera med oljegivare eller en fin tandpetare och börja med lite för lite för man tar gärna för mycket första gången😁!vis av erfarenheten👍.
Om man söker på pulver för självlysande färg får men en j..a massa träffar. Några tips på vad man skall välja? Jag föredrar bra grejer framför lägsta pris. Antar även att man inte gör av med så värst många burkar under en livstid som amatör...

Om man söker på pulver för självlysande färg får men en j..a massa träffar. Några tips på vad man skall välja? Jag föredrar bra grejer framför lägsta pris. Antar även att man inte gör av med så värst många burkar under en livstid som amatör...
Jag har kört med lume pulver från Noctilumina som har varit helt förträffligt och finns i olika färger och lume färg.

Jag har kört med lume pulver från Noctilumina som har varit helt förträffligt och finns i olika färger och lume färg.
Tack för tipset. Kikade på deras hemsida och hittade en hel del att välja mellan. "G15F" känns som ett pulver som skulle kunna funka. Annan erfarenhet av mer exakt produkt? Köper man ett kit eller lika enkelt/billigare att köpa expoxylim separat? (ursäkta många och dumma frågor, men jag är helt nollställd inom detta)

Tack för tipset. Kikade på deras hemsida och hittade en hel del att välja mellan. "G15F" känns som ett pulver som skulle kunna funka. Annan erfarenhet av mer exakt produkt? Köper man ett kit eller lika enkelt/billigare att köpa expoxylim separat? (ursäkta många och dumma frågor, men jag är helt nollställd inom detta)
Jag har kört med G15F och till visare modell klarlacken Humbrol matt(49)har jag för mig och till lume pluppar då epoxi som jag sen blandar i pulvret,till visare och tavlor så blandar jag klarlacken med pulver till en lagom flytande massa och aplicerar sen med oljesticka.

Jag har kört med G15F och till visare modell klarlacken Humbrol matt(49)har jag för mig och till lume pluppar då epoxi som jag sen blandar i pulvret,till visare och tavlor så blandar jag klarlacken med pulver till en lagom flytande massa och aplicerar sen med oljesticka.
Hittade denna flaska på Panduros hemsida. 2,5 dl räcker ju i 200 år och tänk så enkelt att bara spruta på som senap på en korv! 🤣 🤣 🤣

1613053165122.png

Hej,

Fick hem en 350-dykare idag. Urtavlan ser väldigt ”smutsig” ut jämförelsevis med övriga klockor jag stött på. Finns det någon möjlighet att rengöra det här, eller är risken stor att jag då skadar den?

Bilagor

• 57251BB2-B0C4-4609-A1FA-8BAB0A9C97A6.jpeg
    57251BB2-B0C4-4609-A1FA-8BAB0A9C97A6.jpeg
    420.3 KB · Visningar: 16
  • 2A1567F3-D4F2-4F98-A81B-5E02D421E7EB.jpeg
    2A1567F3-D4F2-4F98-A81B-5E02D421E7EB.jpeg
    349.9 KB · Visningar: 18
  • E0AE31C7-1E22-4F84-85C3-59B96DD4A362.jpeg
    E0AE31C7-1E22-4F84-85C3-59B96DD4A362.jpeg
    468.3 KB · Visningar: 18
  • 81A8B59B-7948-44F7-A1EE-EBEAD4D7B7E6.jpeg
    81A8B59B-7948-44F7-A1EE-EBEAD4D7B7E6.jpeg