He he, nja, jag har valt delar jag kan ha nytta av i div renoverings- och byggprojekt. Bla byta väldigt ful röd plastring mot snygg i metall...Nu är vi väl farligt nära "hoarder"???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
He he, nja, jag har valt delar jag kan ha nytta av i div renoverings- och byggprojekt. Bla byta väldigt ful röd plastring mot snygg i metall...Nu är vi väl farligt nära "hoarder"???
Jag har en sån här, tycker den är grym!Någon som har en Vostok Komandirskie 030935 och kan berätta lite om hur den känns?
Jag har också samma men baserad på 065, dock lätt moddad med annan vridring.Någon som har en Vostok Komandirskie 030935 och kan berätta lite om hur den känns?
Kallas väl allmänt för världens största klocka. Originaldykaren vägde 280gram och hade diametern på nästan 0,8dm ...
Detta var ju de första ryska dykarklockorna innan Vostok började göra sin 350 och senare "Tunnan" (först modell 119 och sedan 090).
Är inte alls kunnig på dessa, men de riktiga (första) originalen skall ha helt svarta tavlor, med två synliga tavelskruvar och ingen "grill".
Googla Diver Zlatoust History - så hittar du massa kul!
T.ex.
The Russian Diver Watch
The Zlatoust Caliber 191-yC was the original Russian diver watch and came out in the early 1950′s and is still in production at the Zlatoust factory.www.uniquewatchguide.com
Welcome to the dark side!Hoppsan. Råkade spontanbuda hem en svart scuba dude på tratten idag, och jag klandrar alla er! Har lurkat här till o från bra länge o tänkt att man måste ju ha en ryss! Nu blev det iaf så och den ska moddas!
Det är en blank ministry som ska borstas och så måste jag ju såklart ha ny bezel o inlägg. Vi börjar iaf så men bra inne på andra visare i typ svärdstil.
Sjukt sugen!
Älskas av Schwarzenegger. Say no more!Rätt kul klocka, kanske inte världens smidigaste och ha som vardagsur, men j-vligt coola. Satt faktiskt o kolla o läste på lite på dessa häromdagen innan ditt inlägg, kul att det kom upp här precis efter!
Välkommen! Ser fram emot att få se resultatet.Hoppsan. Råkade spontanbuda hem en svart scuba dude på tratten idag, och jag klandrar alla er! Har lurkat här till o från bra länge o tänkt att man måste ju ha en ryss! Nu blev det iaf så och den ska moddas!
Det är en blank ministry som ska borstas och så måste jag ju såklart ha ny bezel o inlägg. Vi börjar iaf så men bra inne på andra visare i typ svärdstil.
Sjukt sugen!
Älskas av Schwarzenegger. Say no more!
Hittade bilden på lilla mobilen. Men visst gillar han Zlatoust. Han är tom. i deras egen reklam!På den bilden bär Arnold en U-Boat U-1942 Limited Edition
"Mr. Arnold Schwarzenegger wearing his U-Boat watch from David Orgell: U-Boat U-1942 Limited Edition, 65mm, Titanium, 400 Meters, Mechanical Movement, Made in Italy. Limited Edition of 29"
Älskas av Schwarzenegger. Say no more!
Han verkar gilla stora klockor överlag så det är nog inte omöjligt.. Har sett någon bild där han sitter med en jätte kniv och något som ser ut som en Zlatoust på armen men fick för mig att det var en Invicta då men kan ha sett fel?Hittade bilden på lilla mobilen. Men visst gillar han Zlatoust. Han är tom. i deras egen reklam!
Zlatoust Watch factory | Official Online Store
Zlatoust watch factory. Traditions of diving watches, born during a war.zlatoustwatch.com
På den bilden bär Arnold en U-Boat U-1942 Limited Edition
"Mr. Arnold Schwarzenegger wearing his U-Boat watch from David Orgell: U-Boat U-1942 Limited Edition, 65mm, Titanium, 400 Meters, Mechanical Movement, Made in Italy. Limited Edition of 29"
Han verkar gilla stora klockor överlag så det är nog inte omöjligt.. Har sett någon bild där han sitter med en jätte kniv och något som ser ut som en Zlatoust på armen men fick för mig att det var en Invicta då men kan ha sett fel?
Edit: Hitta bilden och det kan nog vara en Zlatoust han har där..
Tack, var köper ni? Åker man på moms och tull om man beställer från Ryssland?Jag har en sån här, tycker den är grym!
Förvisso en 65, men jag är riktigt nöjd
Behändigt med ett fällknivssvärd..Kniven är nog hans fickkniv .
Jädrar vilken stooor klocka det är! Jag som tycker mitt bygge på 47mm var stort
Tack, var köper ni? Åker man på moms och tull om man beställer från Ryssland?
Köpte denna från Komandierskie.com Tillkom tull/moms men det var inte speciellt mycket. Förstått att det inte är alltid man "fastnar"Tack, var köper ni? Åker man på moms och tull om man beställer från Ryssland?
Ha en bra alla hjärtans dag ryss lovers!
Den tavlan satt ju som en smäck i boetten!Tack detsamma till dig o alla andra!
Testade andra tavlan, passar bättre. Behöver dock ett urverk med datum, är det något som har ett urverk eller två över så skicka pm!
Jo just det!för de som är intresserade så är den här tavlan och visarna relumade med Noctilumina G15f pulvret blandat med Humbrol 49 klarlacken så har ni hum om resultat.kul att citera sig själv!!Ha en bra alla hjärtans dag ryss lovers!
Ingen dålig present!Alla hjärtans dag present av sambon
Eftersom tavlan är en smula "orolig " tyckte jag att en slät bezel passar bra. Har dock seriösa funderingar på att borsta den matt för att få en snyggare brytning mot den blanka boetten.Och där åkte länken av. Inte den bästa länken om man säger.....
Jakten börjar nu på någon passande bezel.