• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Någon som har en Vostok Komandirskie 030935 och kan berätta lite om hur den känns?

Bilagor

• Screenshot_20210213-141300__01.jpg
    Screenshot_20210213-141300__01.jpg
    213 KB · Visningar: 11
Någon som har en Vostok Komandirskie 030935 och kan berätta lite om hur den känns?
Jag har också samma men baserad på 065, dock lätt moddad med annan vridring.
Oavsett är det en riktigt cool klocka som ofta skapar kommentarer för de som lägger märke till den. Jag har tom startat konversationer vid tyst fikabord på jobbet genom att, med ett snett leende på läpparna, be någon av de andra att titta på klockan och tala om hur mycket klockan är. 😀
Nackdelen är att den i ärlighetens namn är just ganska svåravläst. Att fatta hur mycket klockan är om man vaknar till på natten är inte att tänka på. Så, som enda klocka skulle jag inte vilja ha den. Som något att ha på armen då och då, som en riktigt cool grej fungerar den dock riktigt bra!
20210213_163947.jpg

Kallas väl allmänt för världens största klocka. Originaldykaren vägde 280gram och hade diametern på nästan 0,8dm ...
Detta var ju de första ryska dykarklockorna innan Vostok började göra sin 350 och senare "Tunnan" (först modell 119 och sedan 090).
Är inte alls kunnig på dessa, men de riktiga (första) originalen skall ha helt svarta tavlor, med två synliga tavelskruvar och ingen "grill".
Googla Diver Zlatoust History - så hittar du massa kul!
T.ex.

Rätt kul klocka, kanske inte världens smidigaste och ha som vardagsur, men j-vligt coola. Satt faktiskt o kolla o läste på lite på dessa häromdagen innan ditt inlägg, kul att det kom upp här precis efter!

Hoppsan. Råkade spontanbuda hem en svart scuba dude på tratten idag, och jag klandrar alla er! Har lurkat här till o från bra länge o tänkt att man måste ju ha en ryss! Nu blev det iaf så och den ska moddas!
Det är en blank ministry som ska borstas och så måste jag ju såklart ha ny bezel o inlägg. Vi börjar iaf så men bra inne på andra visare i typ svärdstil.
Sjukt sugen!

Hoppsan. Råkade spontanbuda hem en svart scuba dude på tratten idag, och jag klandrar alla er! Har lurkat här till o från bra länge o tänkt att man måste ju ha en ryss! Nu blev det iaf så och den ska moddas!
Det är en blank ministry som ska borstas och så måste jag ju såklart ha ny bezel o inlägg. Vi börjar iaf så men bra inne på andra visare i typ svärdstil.
Sjukt sugen!
Welcome to the dark side!
(We have cookies)

Sjukt sugen!
Välkommen! Ser fram emot att få se resultatet.

Satt precis testa boetten och en av de tavlorna jag fick hem häromdagen
Den här passar kanske bäst i en annat boett... Urverket jag hade hemma saknar minutröret och balansfjädern mår inte helt bra, så jag får skruva klart en annan dag (väntar på flera urverk).

20210213_214518.jpg

På den bilden bär Arnold en U-Boat U-1942 Limited Edition :)

"Mr. Arnold Schwarzenegger wearing his U-Boat watch from David Orgell: U-Boat U-1942 Limited Edition, 65mm, Titanium, 400 Meters, Mechanical Movement, Made in Italy. Limited Edition of 29"

Hittade bilden på lilla mobilen. Men visst gillar han Zlatoust. Han är tom. i deras egen reklam!

Älskas av Schwarzenegger. Say no more! 😱😂💪🏽
1B37A6A3-C4A0-4D72-A3FA-13AC5D4A45FD.jpeg

Hittade bilden på lilla mobilen. Men visst gillar han Zlatoust. Han är tom. i deras egen reklam!
Han verkar gilla stora klockor överlag så det är nog inte omöjligt.. Har sett någon bild där han sitter med en jätte kniv och något som ser ut som en Zlatoust på armen men fick för mig att det var en Invicta då men kan ha sett fel? :D

Edit: Hitta bilden och det kan nog vara en Zlatoust han har där.. :)
1613250983493.png

Senast ändrad:
På den bilden bär Arnold en U-Boat U-1942 Limited Edition :)

"Mr. Arnold Schwarzenegger wearing his U-Boat watch from David Orgell: U-Boat U-1942 Limited Edition, 65mm, Titanium, 400 Meters, Mechanical Movement, Made in Italy. Limited Edition of 29"

Han verkar gilla stora klockor överlag så det är nog inte omöjligt.. Har sett någon bild där han sitter med en jätte kniv och något som ser ut som en Zlatoust på armen men fick för mig att det var en Invicta då men kan ha sett fel? :D

Edit: Hitta bilden och det kan nog vara en Zlatoust han har där.. :)
1613250983493.png

Kniven är nog hans fickkniv 😜.

Jädrar vilken stooor klocka det är! Jag som tycker mitt bygge på 47mm var stort 😆

Tack, var köper ni? Åker man på moms och tull om man beställer från Ryssland?

Många köper delar från diverse sidor, här är två tips:

Fler tips finns i tråden.

Man ska betala tull och moms vid import från tredje land men beloppet beror på hur återförsäljaren deklarerar värdet.

Och där åkte länken av. Inte den bästa länken om man säger.....
Jakten börjar nu på någon passande bezel.

C0E797FD-4E1B-40AC-A210-D9774ED1C325.jpeg
Eftersom tavlan är en smula "orolig " tyckte jag att en slät bezel passar bra. Har dock seriösa funderingar på att borsta den matt för att få en snyggare brytning mot den blanka boetten.
Gårdagens bild i repris på särskilt önskemål från @MAz_666 .
20210213_095401.jpg

Sitter och funderar så här på söndagseftermiddagen vilken nästa klocka skall bli.

Screenshot_20210214-152723_Chrome.jpg
Screenshot_20210214-150604_Chrome.jpg
Screenshot_20210214-150535_Chrome.jpg
Screenshot_20210214-150319_Chrome.jpg
Screenshot_20210214-150036_Chrome.jpg
Screenshot_20210214-152735_Chrome.jpg

Okej, det blir ingen av ovan 😃, men funderar på en gammal Volna...

Tillbaka
Topp