Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eller grönt med inslag av orange för att bryta rejält (hade dessuton funkat på flera andra, tror jag)... Frågat @SpaceAce lite snällt om han kan "bygga ihop" nåt kul, vilket jag är helt säker på att han kan Svart/blått är ingen dum idé, men känns inte helt jag på nåt sättNågot svart och ljusblått? Hade nog vart coolt... eller svart med inslag av en komplementfärg
Eller grönt med inslag av orange för att bryta rejält (hade dessuton funkat på flera andra, tror jag)... Frågat @SpaceAce lite snällt om han kan "bygga ihop" nåt kul, vilket jag är helt säker på att han kan Svart/blått är ingen dum idé, men känns inte helt jag på nåt sätt
Jag röstar nog ändå på ett svart läder med blå sömmar.Ja, typ gulf-färger fast med ljusblå istället (såg väl något nato här i tråden i den färgen). Racingband med det hade nog vart snyggt eller bara stripat . Blir också sugen på lite nya band...
I mitt fall är läder inte med i ekvationen, canvas har jag tänkt testa så det får det blir. Lite tooligt med grova sömmar osvJag röstar nog ändå på ett svart läder med blå sömmar.
Visa bilder på den där bezeln när du fått den. Jag är riktigt sugen på en sån till min nästa modd.@KlockTotte Nu jäklar så sitter jag här och ska beställa hem Amphibian, vet du eller kanske nån anna här om bezeln jag la till passar på klockan?
Inte ens ett bund strap som detta kan få dig på andra tankar?I mitt fall är läder inte med i ekvationen, canvas har jag tänkt testa så det får det blir. Lite tooligt med grova sömmar osv
Lite coolt är det alltInte ens ett bund strap som detta kan få dig på andra tankar?
Wow, mesh sitter ju ett smäck på den!Kunde inte hålla mig, blev byte till ryss. Lite uppdressad idag med annat band
Bara för att jag inser att aldrig har riktigt fattat: Är det någon som vet historien bakom / bakgrunden till just utformningen av bund? När kom denna typ av band?Inte ens ett bund strap som detta kan få dig på andra tankar?
Bund straps were first issued to German aviators during WWII by the Federal Republic of Germany, a.k.a. Bundesrepublik Deutschland. Particularly useful in hostile war circumstances, the strap was equipped with the famous bund, a protective leather backing that came between the wrist and the watch.Bara för att jag inser att aldrig har riktigt fattat: Är det någon som vet historien bakom / bakgrunden till just utformningen av bund? När kom denna typ av band?
Tack! Intressant läsning, jag hade inte en aning om detta! Fasen vad man lär sig i denna tråd!Bund straps were first issued to German aviators during WWII by the Federal Republic of Germany, a.k.a. Bundesrepublik Deutschland. Particularly useful in hostile war circumstances, the strap was equipped with the famous bund, a protective leather backing that came between the wrist and the watch.
Mera Bund läsning
Den där lösa urtavlan va spännande... Kan man få en bättre bild av den??Fick en överraskning när jag hämta posten, det kom ett paket från ryssland...
4st renoveringsobjekt. Fick med en bonustavla och ett extra glas, trevligt!
Alla 4 kickade igång efter uppvridning. Skall gå över och rengöra boetterna och polera glasen o byta det som är sprucket (om det glaset jag fick med passar).
Blir nog o köpa något ny bezel, polisens bezel har lite avnött metall, kanske en ny till ankarklockan också
Den där lösa urtavlan va spännande... Kan man få en bättre bild av den??
Cool!! Har aldrig sett den urtavlan förr med Basjkiriens flagga och texten Bashpotrebsoyuz under flaggan..Sure!
Rengjort första boetten. Lite färg ramlade bort från bezelen där den var skadad när jsg sköljde av den...
Väntar på likadan bezel och brunt läder till min dude. Skönt att se att jag gjort bra valTänkte byta bort denna men den får nog stanna ett tag till. Bytte bezel och band, plötsligt fick den helt ny karaktär.
Blev ganska nöjd faktiskt.
Är väl charmen med ryssarna, lätt och enkelt att byta karaktär på klockorna.
Tyckte du inte att det kändes lite suspekt? Var på väg att köpa en sån, men lät bli när jag såg att han sålde en raketa i veckan med samma bilder till alla.Helt ok! Tror det är samma säljare som jag köpte av. Verkar sälja en ny varje gång en är såld. Definitivt cool!
Cool!! Har aldrig sett den urtavlan förr med Basjkiriens flagga och texten Bashpotrebsoyuz under flaggan..
Den bezeln är äldre än polis urtavlan så dom hör ej ihop
Tyckte du inte att det kändes lite suspekt? Var på väg att köpa en sån, men lät bli när jag såg att han sålde en raketa i veckan med samma bilder till alla.
Då kollar jag med dig när jag fått den jag beställde..Kollade nog inte hans övriga objekt. Min var helt oanvänd i kartong med papper (fullset). Kollade noga bilder och jämförde med andra på nätet då det tydligen skall finnas många fake big zero. Läste om detta på någon sida, som beskrev lite olika big zero och just vad man skall kolla på för och få en äkta.
Jag har pratat med säljaren en gång i tiden när jag köpte min. Verkar vara en äldre herre.Tyckte du inte att det kändes lite suspekt? Var på väg att köpa en sån, men lät bli när jag såg att han sålde en raketa i veckan med samma bilder till alla.
Tur att jag har köpstopp...Jag har pratat med säljaren en gång i tiden när jag köpte min. Verkar vara en äldre herre.
Han köpte upp ett lager från en fabrik när Sovjet kollapsade enligt han själv. Så de är nog legit.
Han lägger väl ut ett par tre stycken i veckan. Tror att varenda hushåll i Sverige snart har en kommunist-Big Zero i byrålådan
En lite detalj-fundering: Begreppet "Bund" skall alltså komma från BUNDesrepublik Deutchland. Helt OK, men det innebär att armbandstypen introducerades under WWII men fick sin benämning först efter kriget, iom att "Förbundsrepubliken Tyskland" väl först bildades 1949. Bara en nördspaning bland nördarBund straps were first issued to German aviators during WWII by the Federal Republic of Germany, a.k.a. Bundesrepublik Deutschland. Particularly useful in hostile war circumstances, the strap was equipped with the famous bund, a protective leather backing that came between the wrist and the watch.
Mera Bund läsning
Den var riktigt snygg den! Synd det där med datumet bara....Trevlig ryssfredag på er alla denna sista fredag i februari!
Jag premiäranvänder denna lilla diskreta Poljot-kronograf med titan-boett. Jag har även en matchande titanlänk, men läderarmbandet är original. Diskret? Kanske inte direkt. Snygg? Smaksak. Ovanlig/annorluna/lite cool? Definitivt!
Och: JA, jag VET att det är fel datum. Jag stod i godan ro i går kväll och vred tålmodigt fram datumet dygn efter dygn och självklart blev det så att jag tänkte på lite annat (naturligtvis klockrelaterat) och missade att jag gick ett dygn för långt Sedan bara orkade jag bara inte dra fram en hel jädrans månad till! (nej, jag undviker snabbvarianten på 3133) Hädanefter kommer jag att hävda att datum-komplikationer är en styggelse som borde förbjudas! När jag tänker efter är ju detta ett väldigt bra argument för att se till att det finns ett antal 350-dykare i samlingen. Där ser men, det finns inget dåligt som inte för någonting gott med sig. Tråkigt bara att jag har ett definitivt köpstopp (men väldigt bra att det råkar vara ett par dylika dykare på väg in via Postnords oändligt vänliga tullomsorg.