Haha, det tar jag som en komplimang.Hahahaha! Är du det @SpaceAce ? Gitarrist i Kizz?
För att hålla topic så kommer här lite finskt rock-tanssi i rysk stil. Trevlig fredag på er.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, det tar jag som en komplimang.Hahahaha! Är du det @SpaceAce ? Gitarrist i Kizz?
Kul modell!
Detta för mig vidare in på ett sidospår i form av förgyllda (guldfärgade) Vostok-boetter. Jag har kommit över ett exemplar av nedanstående tavla, som inte verkar vara jättevanlig. Bilden nedan är egentligen det enda andra spår jag har kunnat hitta. Det som knyter an till ovanstående diskussion är att tavlan har guldfärgade index-markeringar, vilket alltså antyder att boetten borde ha samma färg.
Min konkreta fråga är om nedanstående boett (eller någon annan med kronan kl 2) finns i förgyllt utförande. Jag själv hittar ingenting förutom, men den nedersta bilden i polis-klocke-inlägget, ovan, ser ju ut att visa på en sådan boett.
Någon som vet och vad heter i sådana fall denna boett?
Den stjärnformade har jag noterat, MEN den har kronan snarare mitt mellan ett och två. Den andra varianten känns klock(!)renDen där du har där på bilden (cool urtavla) finns i "guld", jag tror jag har en par st..
Den förkromade heter 331 och den i titannitrid förgyllning heter 339.
(Efter Sovjetunionens fall tillverkades denna boett även med kronan klockan 3)
sen har du ju den stjärnformade modell: 539 i "guld" med..
Om nu tråden ändå fullständigt spårat ur på ryskt vis vill jag bidra med Leningad Cowboys med Red Army Choir. Galet, roligt, finsk-ryskt!Trevlig fredag kamrater!
Min ena son hade det goda omdömet att lura mig till att se denna videon som jag direkt kände var värd att dela med er alla
Kontrar med riktiga grejer som berör. Den här tråden gör mig så gott humör alla dagar i veckan, ville bara säga detOm nu tråden ändå fullständigt spårat ur på ryskt vis vill jag bidra med Leningad Cowboys med Red Army Choir. Galet, roligt, finsk-ryskt!
Det låter ju väldigt lovande! Kanske hamnar en cccp-big zero i min låda då också.Jag har pratat med säljaren en gång i tiden när jag köpte min. Verkar vara en äldre herre.
Han köpte upp ett lager från en fabrik när Sovjet kollapsade enligt han själv. Så de är nog legit.
Han lägger väl ut ett par tre stycken i veckan. Tror att varenda hushåll i Sverige snart har en kommunist-Big Zero i byrålådan
Det låter ju väldigt lovande! Kanske hamnar en cccp-big zero i min låda då också.
Jag har haft den "vanliga" och den är mycket snyggare än den med röda trycket på. Mer stilren. Är sugen på en sådan igen då jag sålde den för jag inte orkade skaffa nytt glas då det var helt sprucket.Ingen superkvalitet på själva boett o glas, men roliga o billiga. Urverket är väl helt ok. Tavlan är ju supercool, dock kan du bli påhoppad om du visar den i andra trådar, jag blev det iallafall .
Funderar på o köpa ytterligare en big zero någon dag, fast utan skäran o hammaren, om man vill vara lite mer pk ibland...
Stöööön, du får inte visa upp sådana där tingestar!Lördagen helgas med en löptur, styrketräning och sedan en Ministerial.
Mmmm! Den där alltså!Lördagen helgas med en löptur, styrketräning och sedan en Ministerial.
Det var ett riktigt fynd, riktigt fet!! Säg till när du tröttnar på den!Dagens loppisfynd blev ryskt! Riktigt cool och tung modell, börjar vackla i mitt OWGM-val... Denna kunde bli en utmaning.
Kan man hitta en sån på loppis?Dagens loppisfynd blev ryskt! Riktigt cool och tung modell, börjar vackla i mitt OWGM-val... Denna kunde bli en utmaning.
Eller hur, fynd deluxe! Noterat, men håll inte andanDet var ett riktigt fynd, riktigt fet!! Säg till när du tröttnar på den!
Ibland, när månen och Mars står rätt, typ. Alltid kul när man hittar något annat än det vanliga skräpet, typ Regal och QQ och allt vad det heter.Kan man hitta en sån på loppis?
Det står sputnik längst upp på urtavlan vart fall..Även att jag inte ska handla ngt kan jag inte låta bli att kika på klockor. Den här Raketan fastnade jag för när jag gick igenom bukten, mest för urtavlan. Någon som kan fylla på med fakta? Har inte lyckats hitta så mkt information.