• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fick svar från baikalmästaren.
Han svarade att den klockan hade väldigt höga prod.kostnader och är endast gjord i extremt liten utgåva. Visade sig att det var samma snubbe som @KlockTotte postade lite bilder från.
5CD66BFD-9DB8-4E83-9102-0483888A5C10.jpeg

0E89EFFB-9172-4E8C-A83F-FB4787D2B959.jpeg

Jag har ingen bok själv.
Jag har frågat runt här på forumet och i andra forum. Läst mig fram bland material på internet. Det har blivit några felköp men jag har fått några nya vänner och lärt mig lite mer om klockor.

Kanon, då vet jag hur du har gjort, jag som alltid undrat 😜! Tack för infon!

Jag tänkte läsa i boken, fråga runt här och på andra forum etc. Bara så du vet 😘

Godmorgon! Jag fortsätter med mitt egna mars-projekt med att ge alla klockor en chans till armtid. Idag har turen kommit till en annan Neptune, med blått tema. Inte alls dum IMHO. Vill dessutom slå ett slag för länkarna till dessa klockor, som har en helt annan kvalitetskänsla jämfört med de lite rassliga standardlänkarna till både Komandirskie och Amphibian.
20210303_074905.jpg

Godmorgon. Jag tar 170 åter i tjänst. Den ha legat en månad. Det är följden av datumfönster. Jag är för bekväm att ställa in rätt datum, även med genvägen är det ett onödigt pyssel, och jag är för petig för att gå med fel datum. Därför blev den liggande en månad.
Den tavlan blir för övrigt fin nu när solen är framme lite mer.
20210303_080704.jpg

Godmorgon. Jag tar 170 åter i tjänst. Den ha legat en månad. Det är följden av datumfönster. Jag är för bekväm att ställa in rätt datum, även med genvägen är det ett onödigt pyssel, och jag är för petig för att gå med fel datum. Därför blev den liggande en månad.
Den tavlan blir för övrigt fin nu när solen är framme lite mer.
20210303_080704.jpg
Jag håller med dig om datumen. Det är därför jag gillar Scuba dude, no date bl.a.

Godmorgon! Jag fortsätter med mitt egna mars-projekt med att ge alla klockor en chans till armtid. Idag har turen kommit till en annan Neptune, med blått tema. Inte alls dum IMHO. Vill dessutom slå ett slag för länkarna till dessa klockor, som har en helt annan kvalitetskänsla jämfört med de lite rassliga standardlänkarna till både Komandirskie och Amphibian.
20210303_074905.jpg
Neptune är riktigt snygga, synd bara att de är så små...
snyggt med blått!!

Testar bezel byte på 170.
Vad tycks?
Svart med guldsiffror ..
20210303_090522.jpg

20210303_090508.jpg

..Eller den tidigare brun med vita siffror?
20210303_080704.jpg

Valfriheten har ett pris....
Svart bezel skapar ju en riktigt snygg kontrast mot bandet, samtidigt som övergången mot den mörkblå tavlan funkar väldigt bra. Båda varianterna är lyckade på olika sätt. Den bruna bezeln är VÄLDIGT snygg, men jag tycker att den svarta skapar en mer intressant helhet.

Jag har två scuba dudes, båda med datum 😭
De nya Scuba dudes utan datum är lätta att hitta.
Det finns vintage från början av 90-talet - transitional - som är mycket svårare att hitta. De är lite snyggare med "large lumedots" och ofta i en speciell boett. Det här är en så'n. Grön urtavla. Jag har bara sett totalt 3 såna. Den ena tillhör en kille här i forumet. Den andra var ganska skadad. Den här tredje ser ut att vara i perfekt skick:
s-l1600.jpg

https://www.ebay.com/itm/Rare-vinta...90s/133644747992?_trksid=p2485497.m4902.l9144

Det finns även svarta och blåa och jag har hört talas om en gul urtavla också.
Synd att jag sålde en av mina dubletter annars hade du kunnat fått köpa den.
De här klockorna brukar komma fram kanske en eller två gånger per år på eBay. De är inte omöjliga att hitta.

Tillbaka
Topp