Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Häftig duo!! Berätta nu vad har vi här?
Ha! Fest ju!Ikväll blev det kvällsmat från mitt ryska bensindrivna Shmel 4 kök... Vågar dock ej hålla någon klocka i närheten ifall det exploderar så ber om ursäkt för avsaknaden av klockor på bilden men det är från Ryssland vart fall.. maten smakade bra med
Lite nervöst att tända en raketlåga ovanpå en trycksatt tank med bensin i... men ingen minns en fegisHa! Fest ju!
Lite nervöst att tända en raketlåga ovanpå en trycksatt tank med bensin i... men ingen minns en fegis
Jag tyckte att den var fin! PM:a om du bestämmer dig för att låta den vandra vidare!Då har jag äntligen fått min Vostok efter drygt en månad med posten. Jag bytte direkt till en lumad bezel samt tog av länken. Men jag är tyvärr inte störtförälskad i den, lite som en rysk mail-order bride. Funderar på att låta den varandra vidare. Knäppte lite bilder.
Rätt mycket större lumepluppar på de där jämfört med de nyproducerade! Mycket bättre imo!Inte den bästa gruppbilden kanske. men den sämsta Håll till godo
Ja jag har några med datum och stora lumepluppar med så det va en period som lume plupparna va större fast bara på scuba tavlorna verkar det som..Rätt mycket större lumepluppar på de där jämfört med de nyproducerade! Mycket bättre imo!
Gillar verkligen ”andan” i tråden!Kvällens projekt till min guldiga "stjärn"-Vostok. Första lagret färg är klart...
Precis vad jag behövde i mitt liv just nu. Inspiration till en minisamling Ryska dykarur. Thx dude!Inte den bästa gruppbilden kanske. men den sämsta Håll till godo
Precis vad jag behövde i mitt liv just nu. Inspiration till en minisamling Ryska dykarur. Thx dude!
Gillar verkligen ”andan” i tråden!
Koppla av monoton. Det behöver inte bli speciellt svårt eller dyrt. Det är ganska enkelt att hitta intressanta ryska klockor till lågt pris.Precis vad jag behövde i mitt liv just nu. Inspiration till en minisamling Ryska dykarur. Thx dude!
Haha jag är väldigt lugn över priset och tillgången, därav orolig för jur många det kommer sluta med. Första är sen ett par dagar tillbaka redan påväg med ryskapostenKoppla av monoton. Det behöver inte bli speciellt svårt eller dyrt. Det är ganska enkelt att hitta intressanta ryska klockor till lågt pris.
Jag gillar länkarna på nåt sätt.. Den du har känns bredare än de 22mm den ska vara, vilket känns rätt skönt. Men ja, rassligt är det men bekvämtVostok på originallänk. Rassel rassel
Är den bara 22? Jösses. Den känns lika bred som en Bell&Ross. Måste mäta vid tillfälleJag gillar länkarna på nåt sätt.. Den du har känns bredare än de 22mm den ska vara, vilket känns rätt skönt. Men ja, rassligt är det men bekvämt
Tror det, ser ut som de jag har till mina 22r iafÄr den bara 22? Jösses. Den känns lika bred som en Bell&Ross. Måste mäta vid tillfälle
Den bruna/maroonröda är ascool på den klockan!Testar bezel byte på 170.
Vad tycks?
Svart med guldsiffror ..
..Eller den tidigare brun med vita siffror?
Valfriheten har ett pris....
Det är klart att klockan "är för dig" - men på lite avstånd ser det i alla fall riktigt väl utfört ut, och vilken cool idé!+1!!!
Här är resultatet av sprayningen lite länge upp...
ser ok ut på håll, men kanten blev inte jätteskarp (fick ta bort lite svart färg med tandpetare).
Skulle såklart lagt ett lager köarlack först för och täppa igen och sedan lagt svart. Kul o prova iallafall
Håller med, helheten med den bruna bezeln är svår att slå!Håhå jaja. Det blev byte tillbaka till den bruna bezeln igen idag på morgonen.
Den svarta var snygg men för vanlig. Såg ut som alla andra klockor. Jag saknade den bruna och nu när det blir soliga tider igen vill jag fånga ljuset så att säga. Så nu kör jag nog på den här ett halvår iallafall.
Håhå jaja. Det blev byte tillbaka till den bruna bezeln igen idag på morgonen.
Den svarta var snygg men för vanlig. Såg ut som alla andra klockor. Jag saknade den bruna och nu när det blir soliga tider igen vill jag fånga ljuset så att säga. Så nu kör jag nog på den här ett halvår iallafall.
Mitt tema "Alla klockor har rätt till armtid" fortsätter. Idag premiär för den jubileumsmodell jag lade upp en bild på för ett tag sedan och som egentligen inte finns. Det kan mao tom vara så att vi här i denna tråd idag har inofficiell världspremiär för det enda exemplaret av denna jubileumsmodell!
Bezelen är t.ex. lite sliten och kärv. Då tycker jag svarta randens lite grova ofullkomlighet passar toppen!Då får den hänga med i dag (till och börja med)...
Klockan och historien bakom vecklades ut i detalj för några veckor sedan när jag lade upp typ "dagens fråga" ang detta, men kortfattat så är tavlan en prototyp och det har styrkts att den har tillverkats på fabriken i Chistopol. Någon sådan jubileumsmodell verkar dock aldrig ha kommit i produktion, så tavlan är enda resten som finns av detta. Personen jag köpte klockan av byggde själv ihop en egen tolkning av hur en 65-års-jubileumsmodell skulle ha kunnat sett ut.Skall tavlan sitta i en annan klocka?