• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fortsätter med bund strap till 710. Vacker kväll.
20210301_171824.jpg
20210301_171827.jpg

Tack så mycket.

Beställde även en slät polerad bezel modell mindre som passar på 710-boetten.

Före:
C185EC15-74DC-4EA8-BFB4-86F0173BCEE2.jpeg

Efter:
1BAE6786-2763-4964-9778-1D4018A0E9C1.jpeg

Så nu har jag en 170-boett matt med polerad bezel, en 670-boett polerad med matt bezel och en 710-boett polerad med polerad bezel 😄
Den orangea var rätt tung den också, men blev snyggt med polerad 😍

Tack så mycket.

Beställde även en slät polerad bezel modell mindre som passar på 710-boetten.

Före:
C185EC15-74DC-4EA8-BFB4-86F0173BCEE2.jpeg

Efter:
1BAE6786-2763-4964-9778-1D4018A0E9C1.jpeg

Så nu har jag en 170-boett matt med polerad bezel, en 670-boett polerad med matt bezel och en 710-boett polerad med polerad bezel 😄
Grymt, jag gillar faktiskt den mindre polerade varianten mer, varför vet jag inte 🤔 (bra inlägg där Von)

• Like
Reactions: Jox
Äntligen lite ledig tid att plocka bland klockorna. Dygnsrytmen får jag justera lite varje dag.
Den här åker på nu ett tag. Samma klocka under hela mars klarar jag inte även om klockan nedan skulle göra det. Den har ett flong-nytt 2416b-urverk.
En lite speciell urtavla som säkert ska sitta i en annan boett med ett annat urverk men en tidigare ägare har modifierat den så att jag kan ha den så här.
Kan man säga att det är en perfect match med det bästa från 22xx-serien och 24xx-serien?
IMG_20210302_000833.jpg
IMG_20210302_070605.jpg

Senast ändrad:
Wow, ser onekligen som ut som den borde göra, cool:
Tack!ja den är "riktig" 2a utgåva men skicket är hyffsat för den som jag skulle ha blev tillbaka skickad av tullen och var försvunnen i ett havår innan säljaren fick den tillbaka och då hade jag skaffat denna iställer.🙄

Godmorgon rysskamrater.
Fortsätter med 710. Men det bandet... nja... Tror inte.
Vad säger ni?
20210302_081619.jpg
Postade ju detta citat från en klocksida.
Personligen är jag mer där åt, än tvärt om ;)
"I’m a fan of, and can appreciate, just about anything that’s associated with the little timekeeping marvels that we love.
That is, unless you are talking about Bund straps. Because Bund straps are terrible. I don’t use the word hate very often, but when I do, it’s in reference to the Bund strap.
Here’s a fun game. How many redeeming qualities do Bund straps have? Answer, none. The only man who could pull one off was the coolest man who ever lived, Paul Newman … and even he only barely got away with it.
"

Godmorgon rysskamrater.
Fortsätter med 710. Men det bandet... nja... Tror inte.
Vad säger ni?
20210302_081619.jpg
Tycker faktiskt det passar riktigt bra. Nästan så jag börjar överväga att testa ett bund oxå... Har för mig att jag hade en billig klocka med liknande armband för massa år sedan.... Undrar vad jag gjorde med den

• Like
Reactions: Beo
Äntligen lite ledig tid att plocka bland klockorna. Dygnsrytmen får jag justera lite varje dag.
Den här åker på nu ett tag. Samma klocka under hela mars klarar jag inte även om klockan nedan skulle göra det. Den har ett flong-nytt 2416b-urverk.
En lite speciell urtavla som säkert ska sitta i en annan boett med ett annat urverk men en tidigare ägare har modifierat den så att jag kan ha den så här.
Kan man säga att det är en perfect match med det bästa från 22xx-serien och 24xx-serien?
IMG_20210302_000833.jpg
IMG_20210302_070605.jpg
Väldigt läcker!

Jag tycker den är snygg på bund, men det blir väl ganska högt? Och på tal om bund... var hittar man ett okej bund? Är sugen på ett i den stilen du har, som inte har en rem som går under klockan som ett nato.
Tråla runt på etsy.com så hittar du många hantverkare/läderfirmor som gör fina handgjorda armband, som t.ex. CozySG m.fl.

Tillbaka
Topp