Du får gärna veckla ut lite mer vilken diameter det är du menar...Är det någon som vet om det finns någon Vostok-modell med ca 39mm diameter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du får gärna veckla ut lite mer vilken diameter det är du menar...Är det någon som vet om det finns någon Vostok-modell med ca 39mm diameter?
Alla bärs ganska smått, så även om de är 41 är det nog ingen fara. Tror iofs att vissa Neptune's är runt 39 när jag tänker efterÄr det någon som vet om det finns någon Vostok-modell med ca 39mm diameter?
Amphibian 420 är 39mm i diameterÄr det någon som vet om det finns någon Vostok-modell med ca 39mm diameter?
Alla bärs ganska smått, så även om de är 41 är det nog ingen fara. Tror iofs att vissa Neptune's är runt 39 när jag tänker efter
Neptune (960-boetten) är 40 mm enligt Vostoks "schema".Är det någon som vet om det finns någon Vostok-modell med ca 39mm diameter?
Ah, jag läste 39 x 40 som 39 diameter och 40 l2l men kanske är tvärt om då Litet oavsettNeptune (960-boetten) är 40 mm enligt Vostoks "schema".
420-boetten är 39 mm i ytterdiameter. Se bifogat dokument.Är det någon som vet om det finns någon Vostok-modell med ca 39mm diameter?
Ah, jag läste 39 x 40 som 39 diameter och 40 l2l men kanske är tvärt om då Litet oavsett
Ja, det där kunde ha gått riktigt illa!
Du får gärna veckla ut lite mer vilken diameter det är du menar...
Okej, kanske bara att köpa en och testa Ska googla Neptune. Tack för tipset!Alla bärs ganska smått, så även om de är 41 är det nog ingen fara. Tror iofs att vissa Neptune's är runt 39 när jag tänker efter
Tack!!Amphibian 420 är 39mm i diameter
Tack så mycket!!420-boetten är 39 mm i ytterdiameter. Se bifogat dokument.
Detta är ju annars en klassisk "instegsmodell" i just 420-chassiet: 420 Scuba Dude.Okej, kanske bara att köpa en och testa Ska googla Neptune. Tack för tipset!
Åh, det var en fin gest Tror dessvärre inte den kommer användas här heller men stort tack ändå!Nu vet jag ju att jag har en svart bezel som jag gillar om jag vill byta. Det innebär att jag har en original bezel som jag inte har glädje av. Det är väl inget fel på den iofs. Men jag kommer inte använda den. Svart med blå 20 min.
Då tänkte jag att det vore roligare att se den på någon snygg modd på tråden än att titta på den i lådan.
Jag tänkte låta @Von ha första tjing på den. Jag fick ju en fin mässingsbezel i höstas till hulk-modden.
Så går karman i retur till @Von eller vandrar vidare till någon annan som vill ha en bezel till något skojigt projekt.
Skicka PM.
Dykarkille-tavlan är cool! Kan man modda 420-modellen också? Inte helt förtjust i bezelen. Men som du skriver så är den nästan gratis. Kanske blir en sådan.Detta är ju annars en klassisk "instegsmodell" i just 420-chassiet: 420 Scuba Dude.
Och nästan gratis ...
Då får du den coola dykarkillen i turkos/petrol:
Vostok Amphibia Stainless Steel Russian Military Diver Watch - 420059 for sale online | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Vostok Amphibia Stainless Steel Russian Military Diver Watch - 420059 at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Absolut! Allt passar på (nästan) allt! Bara att shoppa loss!Dykarkille-tavlan är cool! Kan man modda 420-modellen också? Inte helt förtjust i bezelen. Men som du skriver så är den nästan gratis. Kanske blir en sådan.
Haha, tack ska du ha!! Har bytat bezel på en SKX förut så det är väl samma teknik/verktyg som behövs kan jag tänka migAbsolut! Allt passar på (nästan) allt! Bara att shoppa loss!
WELCOME TO THE DARK SIDE!!!
Faktiskt ännu enklare. Då de ej är uni-directional, så sitter dom ganska löst. Så det är oftast bara att stoppa in naglarna "lite runt om" och klicka loss den! Annars med tejpad smörkniv eller så ...Haha, tack ska du ha!! Har bytat bezel på en SKX förut så det är väl samma teknik/verktyg som behövs kan jag tänka mig
Jag ställer mig gärna i kö på "batman"-bezeln. Men har inget att byta med för stunden, så det får bli ett köp. Men om någon har ett kul projekt på g så har de lätt företrädeNu vet jag ju att jag har en svart bezel som jag gillar om jag vill byta. Det innebär att jag har en original bezel som jag inte har glädje av. Det är väl inget fel på den iofs. Men jag kommer inte använda den. Svart med blå 20 min.
Då tänkte jag att det vore roligare att se den på någon snygg modd på tråden än att titta på den i lådan.
Jag tänkte låta @Von ha första tjing på den. Jag fick ju en fin mässingsbezel i höstas till hulk-modden.
Så går karman i retur till @Von eller vandrar vidare till någon annan som vill ha en bezel till något skojigt projekt.
Skicka PM.
Såja, då var första Vostoken på väg hem. Spänningen är olidligFaktiskt ännu enklare. Då de ej är uni-directional, så sitter dom ganska löst. Så det är oftast bara att stoppa in naglarna "lite runt om" och klicka loss den! Annars med tejpad smörkniv eller så ...
Alltså, faktum är att detta är just en riktigt snygg och bra instegsmodell, precis som du skriver! Blir nästan lite sugen själv... nej, vänta nu, skärpning!!!Detta är ju annars en klassisk "instegsmodell" i just 420-chassiet: 420 Scuba Dude.
Och nästan gratis ...
Då får du den coola dykarkillen i turkos/petrol:
Vostok Amphibia Stainless Steel Russian Military Diver Watch - 420059 for sale online | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Vostok Amphibia Stainless Steel Russian Military Diver Watch - 420059 at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Vet hur det är. Har också stenhårt köpstopp. Det blev på ngt konstigt vis två beställda idag ändå. Men skatteåterbäringen anlände ju samtidigt - så det blev nästan en vinst i alla fall!Alltså, faktum är att detta är just en riktigt snygg och bra instegsmodell, precis som du skriver! Blir nästan lite sugen själv... nej, vänta nu, skärpning!!!
Med t.ex. en äldre "lume-plupp-bezel" och läder-strap blir den grym! KÖÖÖÖP!!!Alltså, faktum är att detta är just en riktigt snygg och bra instegsmodell, precis som du skriver! Blir nästan lite sugen själv... nej, vänta nu, skärpning!!!
Tack så mycket!!
Vet hur det är. Har också stenhårt köpstopp. Det blev på ngt konstigt vis två beställda idag ändå. Men skatteåterbäringen anlände ju samtidigt - så det blev nästan en vinst i alla fall!
Jag vet... och jag råkade liksom bli med en Dude utan datum i gårkväll, tex...Vet hur det är. Har också stenhårt köpstopp. Det blev på ngt konstigt vis två beställda idag ändå. Men skatteåterbäringen anlände ju samtidigt - så det blev nästan en vinst i alla fall!
Jag vet... och jag råkade liksom bli med en Dude utan datum i gårkväll, tex...