• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Visst, jag har en märklig böjelse för racingband. Jag tycker de är snygga och lite roliga.
20210305_103814.jpg

Jag vill fortfarande hävda att bund strap också är coolt, men på ett lite mer vulgärt sätt.
Riktiga kännare menar ju att racingband endast hör hemma på chronografer och bund strap endast på pilotklockor, och helst då bara vintage.
Jag tycker om att strunta i sånt trams. Det är ju ungefär som de som menar att till frack får man inte ha armbandsur alls utan endast fickur.
Om jag mot förmodan skulle ikläda mig frack någonsin, tänker jag ha en rysk dykare på bund strap, det lovar jag!
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Visst, jag har en märklig böjelse för racingband. Jag tycker de är snygga och lite roliga.
20210305_103814.jpg

Jag vill fortfarande hävda att bund strap också är coolt, men på ett lite mer vulgärt sätt.
Riktiga kännare menar ju att racingband endast hör hemma på chronografer och bund strap endast på pilotklockor, och helst då bara vintage.
Jag tycker om att strunta i sånt trams. Det är ju ungefär som de som menar att till frack får man inte ha armbandsur alls utan endast fickur.
Om jag mot förmodan skulle ikläda mig frack någonsin, tänker jag ha en rysk dykare på bund strap, det lovar jag!
Instämmer, ser det cool ut är det bra. Denna kombinationen såg cool ut och då måste det ju vara bra!
 

Boatman

Cartier
Visst, jag har en märklig böjelse för racingband. Jag tycker de är snygga och lite roliga.
20210305_103814.jpg

Jag vill fortfarande hävda att bund strap också är coolt, men på ett lite mer vulgärt sätt.
Riktiga kännare menar ju att racingband endast hör hemma på chronografer och bund strap endast på pilotklockor, och helst då bara vintage.
Jag tycker om att strunta i sånt trams. Det är ju ungefär som de som menar att till frack får man inte ha armbandsur alls utan endast fickur.
Om jag mot förmodan skulle ikläda mig frack någonsin, tänker jag ha en rysk dykare på bund strap, det lovar jag!


Den där är riktigt snygg 👍
Hur känns 420-boetten på armen? Tänker mest med tanke på bandbredden på 18mm.

Jag är sugen på att köpa en 420:a men det är just bandbredden jag är tveksam till.

Men är väl bara att handla och testa om man gillar den eller ej 😄
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Trevlig fredag kamrater!

Slängde i ett annat reservurverk, ett 2414 istället (har inte letat efter fjädrarna än). Tog tavlan som följde med verket, rätt repig tavla men ser faktiskt bättre ut än på bilden... Tickar iallafall trots lite vattenskadat verk (såg ut och vara ytligt, endast under tavlan), får nog riva hela någon dag...

20210305_113032.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Visst, jag har en märklig böjelse för racingband. Jag tycker de är snygga och lite roliga.
20210305_103814.jpg

Jag vill fortfarande hävda att bund strap också är coolt, men på ett lite mer vulgärt sätt.
Riktiga kännare menar ju att racingband endast hör hemma på chronografer och bund strap endast på pilotklockor, och helst då bara vintage.
Jag tycker om att strunta i sånt trams. Det är ju ungefär som de som menar att till frack får man inte ha armbandsur alls utan endast fickur.
Om jag mot förmodan skulle ikläda mig frack någonsin, tänker jag ha en rysk dykare på bund strap, det lovar jag!
Jag instämmer med föregående talare ang racingband:
20210305_121800.jpg
 

Delgada

Patek
Den där är riktigt snygg 👍
Hur känns 420-boetten på armen? Tänker mest med tanke på bandbredden på 18mm.

Jag är sugen på att köpa en 420:a men det är just bandbredden jag är tveksam till.

Men är väl bara att handla och testa om man gillar den eller ej 😄
Jo det känns skillnad mot de lite fetare boetterna med 22 mm band. Men inte på något dåligt sätt. Känns lite mer som en dressare. En del tycker att höjden kontra bandbredden gör att ser ut och känns lite vobbliga eller övertunga, men det upplever jag inte alls.
Favoritboetten är fortfarande 710 men jag gillar att ta lite variation .
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Där var det inget köpstopp iaf :D
Alltså, jo... eller, liksom: Två av inköpen är gjorda för typ två månader sedan, så om jag nu har ett köpstopp per idag så anser jag att detta inte gäller retroaktivt. Sedan KAN det ev vara så att det även fanns ett köpstopp även vid det tillfället, men det måste väl för farao ändå kunna klassificeras som historia idag. När det gäller det tredje inköpet så inträffade detta så sent som under denna vecka och var ett resultat av en mycket intensiv diskussion ang det ABSOLUT nödvändiga i att ha en Dude utan datum, så jag ser det nästan som att jag nästan handlade i nödvärn när jag genomförde det senaste inköpet, trots ett formellt köpstopp. (plus att det är fredag idag, bara en sådan sak) 🤣
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Alltså, jo... eller, liksom: Två av inköpen är gjorda för typ två månader sedan, så om jag nu har ett köpstopp per idag så anser jag att detta inte gäller retroaktivt. Sedan KAN det ev vara så att det även fanns ett köpstopp även vid det tillfället, men det måste väl för farao ändå kunna klassificeras som historia idag. När det gäller det tredje inköpet så inträffade detta så sent som under denna vecka och var ett resultat av en mycket intensiv diskussion ang det ABSOLUT nödvändiga i att ha en Dude utan datum, så jag ser det nästan som att jag nästan handlade i nödvärn när jag genomförde det senaste inköpet, trots ett formellt köpstopp. (plus att det är fredag idag, bara en sådan sak) 🤣

Det är bäst o köpa först och be om ursäkt sen, än tvärt om 😉

Min bättre hälft har nog snart gett upp hoppet om att försöka styra mig 😇
 

Boatman

Cartier
Jo det känns skillnad mot de lite fetare boetterna med 22 mm band. Men inte på något dåligt sätt. Känns lite mer som en dressare. En del tycker att höjden kontra bandbredden gör att ser ut och känns lite vobbliga eller övertunga, men det upplever jag inte alls.
Favoritboetten är fortfarande 710 men jag gillar att ta lite variation .

Tack för informationen,
Tryckte på köpknappen så bara att vänta på leverans 🚚 📦

Kör förövrigt ryssfredag jag med 🇷🇺

B22FCF2F-AB27-464F-B0BA-D899AEE2A5DD.jpeg
 

MAz_666

Rolex
Tack för informationen,
Tryckte på köpknappen så bara att vänta på leverans 🚚 📦

Kör förövrigt ryssfredag jag med 🇷🇺

B22FCF2F-AB27-464F-B0BA-D899AEE2A5DD.jpeg
Men det var då själva jävelberg vad det svävar omkring sådana där modeller i mitt flöde?
Vad har vi sagt om att försöka inleda mig i frestelse? Och med en klocka jag egentligen inte skall gilla ...
;) 😂 😂 😂
 
  • Like
Reactions: Beo

Delgada

Patek
Beställningen igår var en 090 och en 420.
420 ska bli en skön sommar-modd till min dotter som uttryckt önskemål om en "riktig" Amphibia, utöver den dam- Amphibia hon har.
20210305_123226.jpg
Jag har inte bromsat henne direkt... he he.. Tänk var roligt när galenskapen går i arv!
Hon ville ha en scuba dude. Tänk nu hinner hon före mig med en sådan.

090 tänkte jag skulle bli en modd i svart-vit skala med bund strap.
Beställde just ett bund strap till den.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Ja, du får gärna kolla. Själva bläcken har jag, men det är mellan blecken och kopparledningarna jag skulle vilja ha en tunn metall (ungefär lika tunn som kopparbanorna)? Eftersom kopparbanorna är ersatta med ledande färg och blecket rör sig när man stoppar i batteri och då lossnar blecket från den ledande färgen. Så, jag behöver något platt ledande som jag limmar på plats under bläcket och sedan kan ansluta med lite ledande färg på.
Jag kollade idag men hittade inget bra men återkommer om jag hitta nått som går att använda.😊
 
Topp