Vostok-tavla 2.0
Visst är det nåt som pirrar?
Den här då?! Pirrar denna?
Lånad bild från ebay
Härligt med lite handgranater på tavlan...
Antar att tavlan inte är en äkta Vostok på denna? Likadant på den på Fidel väl?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vostok-tavla 2.0
Visst är det nåt som pirrar?
Urtavlan ser lite mysko ut. Det ser nästan ut som att det är en annan urtavla bakom/under urtavlan?
Det har du rätt i.. Man ser sliphackan som markerar index under färgen i urtavlan.. Hmm! Undra vad det där är??Urtavlan ser lite mysko ut. Det ser nästan ut som att det är en annan urtavla bakom/under urtavlan?
Det har du rätt i.. Man ser sliphackan som markerar index under färgen i urtavlan.. Hmm! Undra vad det där är??
Jag skulle nästan vilja påstå att det är den här klockan från början fast med röd datumskiva.Det där missade jag, nu ser jag det med!
Urtavlan ser lite mysko ut. Det ser nästan ut som att det är en annan urtavla bakom/under urtavlan?
200 bagare. Fri frakt. KÖÖÖÖP!!!På något konstigt förbjudet sett ja!!!! Vart hittade du den?
Det här kanske ger ordet underleverantör en helt ny innebörd?Man ser vissa likheter, Även avsaknad av indexslipningar vid 12,6 och 9 på tavlan stämmer.
Aha, en kompis till min, som är ett renoveringsobjekt i behov av service och en ny datumskiva:Jag skulle nästan vilja påstå att det är den här klockan från början fast med röd datumskiva.
Jag känner igen det där. Ett par gånger har det sedan hänt att flera leveranser sammanfaller efter lång väntan och då blir det julafton på riktigt!Jag går just och väntar på två klockor. En 090 och en 420. Samt ett par bezels från annan leverantör. Samt ett band från ett tredje ställe.
Det är en känsla av förväntan. Som när man var liten inför jul.
Känns det igen eller är det bara jag som är sådan? En lite tudelad känsla. Man vill ha sin klocka snart. Men när alla delarna kommit har man inget att se fram emot.
Om man inte planerar en ny modd. Men det gör man ju inte.... än....
På tal om ingenting blev jag plötsligt uppmärksammad på att 22xx-verken har 18 och inte 17 juveler. Till saken hör att jag än så länge håller på och utbildar mig på 24xx-familjen. Snart dags att gå vidare till äldre brorsan så att jag kan fixa till mitt renoveringsobjekt. Då lär denna egenskap bli uppenbar.Jag skulle nästan vilja påstå att det är den här klockan från början fast med röd datumskiva.
Det är möjligt att jag är för fantasilös för att räkna ut vad som försiggår, men jag är oerhört förväntansfull att få ta del av resultatet.
Datumskiva har jag så det är bara och dra ett pm om du vill ha!Aha, en kompis till min, som är ett renoveringsobjekt i behov av service och en ny datumskiva:
Kanske är värt att ha dem till något framöver? Jag beställer nya, inga problem!Gjorde en snabborstning på testexemplaret men det var inte svårt eller knixigt alls.
Javisst, använder inte guldpaddlarna (just nu iaf) så det ska nog gå bra, OSC japp
Tack, jag tror jag skall ha några liggandes i reservdelslådan, men bra att vetaDatumskiva har jag så det är bara och dra ett pm om du vill ha!
Ingen aning vad det är annat än att det var både snyggt och intressant design.Jag behöver lite hjälp med att identifiera en asymmetrisk boett jag har råkat springa på. (nej, det är inte "dagens fråga", bara att jag faktiskt inte vet själv )
I ett köp jag gjorde för ett tag sedan fick jag med två klockor med denna boett. Mitt första intryck var att bezeln var lite udda, men vid en närmare titt såg jag alltså att boetten inte liknade någonting jag sett innan.
Skyddet runt kronan är integrerat i en rundad linje som startar redan vid bandhornet. På motstående sida är boetten betydlig smalare och i detta fall sticker tom bezeln ut utanför boettens kant. Är det någon som vet vad det är jag har köpt?
Du skulle kanske skulle ha sparat ett risigt glas i boetten eller tejpat för att undvika att blästra kanten mot glaset? tror inte det kommer bli lika tätt där efter blästringen?Testade att sandblästra två boetter:
Jo, det stämmer nog. Gjorde ingen eftersökning utan ville mest se hur det blev. Blir det något seriöst projekt ska jag absolut tänka på detDu skulle kanske skulle ha sparat ett risigt glas i boetten eller tejpat för att undvika att blästra kanten mot glaset? tror inte det kommer bli lika tätt där efter blästringen?
Jag säger som snickaren: "Det där är inget som inte går att fixa med lite latexfog!"Jo, det stämmer nog. Gjorde ingen eftersökning utan ville mest se hur det blev. Blir det något seriöst projekt ska jag absolut tänka på det
Jag behöver lite hjälp med att identifiera en asymmetrisk boett jag har råkat springa på. (nej, det är inte "dagens fråga", bara att jag faktiskt inte vet själv )
I ett köp jag gjorde för ett tag sedan fick jag med två klockor med denna boett. Mitt första intryck var att bezeln var lite udda, men vid en närmare titt såg jag alltså att boetten inte liknade någonting jag sett innan.
Skyddet runt kronan är integrerat i en rundad linje som startar redan vid bandhornet. På motstående sida är boetten betydlig smalare och i detta fall sticker tom bezeln ut utanför boettens kant. Är det någon som vet vad det är jag har köpt?
Kan verkligen de andra ryssarna rätt dåligt. Är ju insnöad på Amphibians.Jag behöver lite hjälp med att identifiera en asymmetrisk boett jag har råkat springa på. (nej, det är inte "dagens fråga", bara att jag faktiskt inte vet själv )