• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Vostok-tavla 2.0
Visst är det nåt som pirrar?
;) 🤣 🤣
1615814429106.png


Den här då?! Pirrar denna?

Lånad bild från ebay
s-l400 (8).jpg


Härligt med lite handgranater på tavlan... 🤣

Antar att tavlan inte är en äkta Vostok på denna? Likadant på den på Fidel väl?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Leta upp en bild på den andra Anker nos-botten jag har. Så kanske även denna är från ddr.
20210315_172251.jpg


Dagens klocka. På ett av de 5 nya banden, jag har lite problem med att få ner förlängningen i fästet, tror lädret är för tjockt helt enkelt. Får väl testa och klippa av det istället.

20210315_172348.jpg
 

Delgada

Patek
Jag går just och väntar på två klockor. En 090 och en 420. Samt ett par bezels från annan leverantör. Samt ett band från ett tredje ställe.
Det är en känsla av förväntan. Som när man var liten inför jul.
Känns det igen eller är det bara jag som är sådan? En lite tudelad känsla. Man vill ha sin klocka snart. Men när alla delarna kommit har man inget att se fram emot.
Om man inte planerar en ny modd. Men det gör man ju inte.... än....
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag går just och väntar på två klockor. En 090 och en 420. Samt ett par bezels från annan leverantör. Samt ett band från ett tredje ställe.
Det är en känsla av förväntan. Som när man var liten inför jul.
Känns det igen eller är det bara jag som är sådan? En lite tudelad känsla. Man vill ha sin klocka snart. Men när alla delarna kommit har man inget att se fram emot.
Om man inte planerar en ny modd. Men det gör man ju inte.... än....
Jag känner igen det där. Ett par gånger har det sedan hänt att flera leveranser sammanfaller efter lång väntan och då blir det julafton på riktigt!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag skulle nästan vilja påstå att det är den här klockan från början fast med röd datumskiva.

1615827964150.png
På tal om ingenting blev jag plötsligt uppmärksammad på att 22xx-verken har 18 och inte 17 juveler. Till saken hör att jag än så länge håller på och utbildar mig på 24xx-familjen. Snart dags att gå vidare till äldre brorsan så att jag kan fixa till mitt renoveringsobjekt. Då lär denna egenskap bli uppenbar.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag behöver lite hjälp med att identifiera en asymmetrisk boett jag har råkat springa på. (nej, det är inte "dagens fråga", bara att jag faktiskt inte vet själv :) )

I ett köp jag gjorde för ett tag sedan fick jag med två klockor med denna boett. Mitt första intryck var att bezeln var lite udda, men vid en närmare titt såg jag alltså att boetten inte liknade någonting jag sett innan.

Skyddet runt kronan är integrerat i en rundad linje som startar redan vid bandhornet. På motstående sida är boetten betydlig smalare och i detta fall sticker tom bezeln ut utanför boettens kant. Är det någon som vet vad det är jag har köpt?

20210316_073752.jpg

20210316_091238.jpg

20210316_073907.jpg
 

Delgada

Patek
Jag behöver lite hjälp med att identifiera en asymmetrisk boett jag har råkat springa på. (nej, det är inte "dagens fråga", bara att jag faktiskt inte vet själv :) )

I ett köp jag gjorde för ett tag sedan fick jag med två klockor med denna boett. Mitt första intryck var att bezeln var lite udda, men vid en närmare titt såg jag alltså att boetten inte liknade någonting jag sett innan.

Skyddet runt kronan är integrerat i en rundad linje som startar redan vid bandhornet. På motstående sida är boetten betydlig smalare och i detta fall sticker tom bezeln ut utanför boettens kant. Är det någon som vet vad det är jag har köpt?

20210316_073752.jpg

20210316_091238.jpg

20210316_073907.jpg
Ingen aning vad det är annat än att det var både snyggt och intressant design. 👍
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jo, det stämmer nog. Gjorde ingen eftersökning utan ville mest se hur det blev. Blir det något seriöst projekt ska jag absolut tänka på det 👍
Jag säger som snickaren: "Det där är inget som inte går att fixa med lite latexfog!" :D

(oavsett väldigt coolt resultat, kanske kunde man lacka den blästrade ytan och få en ganska grym lyster i ytan?)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag behöver lite hjälp med att identifiera en asymmetrisk boett jag har råkat springa på. (nej, det är inte "dagens fråga", bara att jag faktiskt inte vet själv :) )

I ett köp jag gjorde för ett tag sedan fick jag med två klockor med denna boett. Mitt första intryck var att bezeln var lite udda, men vid en närmare titt såg jag alltså att boetten inte liknade någonting jag sett innan.

Skyddet runt kronan är integrerat i en rundad linje som startar redan vid bandhornet. På motstående sida är boetten betydlig smalare och i detta fall sticker tom bezeln ut utanför boettens kant. Är det någon som vet vad det är jag har köpt?

20210316_073752.jpg

20210316_091238.jpg

20210316_073907.jpg

Hemmabygge? Coolt iallafall!
 

MAz_666

Rolex
Jag behöver lite hjälp med att identifiera en asymmetrisk boett jag har råkat springa på. (nej, det är inte "dagens fråga", bara att jag faktiskt inte vet själv :) )

I ett köp jag gjorde för ett tag sedan fick jag med två klockor med denna boett. Mitt första intryck var att bezeln var lite udda, men vid en närmare titt såg jag alltså att boetten inte liknade någonting jag sett innan.

Skyddet runt kronan är integrerat i en rundad linje som startar redan vid bandhornet. På motstående sida är boetten betydlig smalare och i detta fall sticker tom bezeln ut utanför boettens kant. Är det någon som vet vad det är jag har köpt?

20210316_073752.jpg

20210316_091238.jpg

20210316_073907.jpg
Kan verkligen de andra ryssarna rätt dåligt. Är ju insnöad på Amphibians.
Men tycker den ser ut som en Komandirskie, och påminner rätt mycket om K67(x).
Kolla t.ex. på denna. Om inte lik, så mycket av samma utseende-lösningar:
1615901133655.png
 
Topp