• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kan verkligen de andra ryssarna rätt dåligt. Är ju insnöad på Amphibians.
Men tycker den ser ut som en Komandirskie, och påminner rätt mycket om K67(x).
Kolla t.ex. på denna. Om inte lik, så mycket av samma utseende-lösningar:
1615901133655.png
Ja, lik iom asymmetrin men inte samma. Bandhornens form stämmer tex inte, men tack för spaningen, uppenbarligen finns det fler boetter där ute än man anar. Jag håller fö med om att Komandirskie-världen känns som mer okänt vatten än Amphibian-dito.
 

Delgada

Patek
Dagens....
Fick hem ett nytt band igår, Rios 1931 Typhoon.
Tycker det ser riktigt bra ut nu och så kan jag ju alltid match med bundplattan om jag känner för det 😄

F60DE767-D20A-4007-B8EB-D7F66AD65359.jpeg

CD33B147-771F-499C-9F92-EF6C05E15A35.jpeg
Den där gjorde sig verkligen på bund. Jag får en association till 70-tal och till biljardhall (av någon, även för mig okänd anledning).👍
 

Vostok

Audemars
Jag behöver lite hjälp med att identifiera en asymmetrisk boett jag har råkat springa på. (nej, det är inte "dagens fråga", bara att jag faktiskt inte vet själv :) )

I ett köp jag gjorde för ett tag sedan fick jag med två klockor med denna boett. Mitt första intryck var att bezeln var lite udda, men vid en närmare titt såg jag alltså att boetten inte liknade någonting jag sett innan.

Skyddet runt kronan är integrerat i en rundad linje som startar redan vid bandhornet. På motstående sida är boetten betydlig smalare och i detta fall sticker tom bezeln ut utanför boettens kant. Är det någon som vet vad det är jag har köpt?

20210316_073752.jpg

20210316_091238.jpg

20210316_073907.jpg
Den där är det fler som letat info om har jag sett...
 

Delgada

Patek
Den här lilla gynnaren och jag har fått en otippat bra start på vår relation. Jag har verkligen blivit förtjust i 420. Märkligt.
När jag initialt fick upp ögonen för Amphibia via klockanett.se var det främst 090 och 710 som lockade. Så småningom lärde jag mig skillnaden mellan 710 och 150.
Men 420. Den är ju ingenting. Och ändå så skön. Kanske just därför. Boetten tar inte showen utan lämnar mer scenutrymme till tavla, bezel och band. Kanske? I vilket fall som helst var det ett infall, ett tillfälligt hugskott som fick mig att planera en 420 modd. Och jag är så nöjd. Kan rekommenderas. Tycker man att 18mm band är fjolligt kan man ju ta bund strap. Det är coolt. Det vet ju alla. Att jag tycker.
20210316_075459.jpg
20210316_171117.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Kan inte stämma. Har precis hämtat den här och marken bokstavligen skakar pga horderna med groupies, som kommer springandes över Ryssberget!
E79715D5-E7BE-47EB-865C-6AE2C7111EBC.jpeg

Eventuellt kommer de från @KlockTotte s håll. Kanske tröttnat då han haft samma klocka i 16 dagar(!!!)
Oh du nöp en sån alltså :woot: Så jäkla ball, den är så frän så orkar inte ens dra några dåliga skämt. Bra köp!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Den där är det fler som letat info om har jag sett...
Tack för spaningen! 👍 Jag kontaktade säljaren nu under eftermiddagen och han gav samma bild; Vostok original-boett, som ännu inte tycks ha fått något officiellt nummer. (Och jag råkar ha två st!) #2 kommer på armen i morgon...
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Kan inte stämma. Har precis hämtat den här och marken bokstavligen skakar pga horderna med groupies, som kommer springandes över Ryssberget!
E79715D5-E7BE-47EB-865C-6AE2C7111EBC.jpeg

Eventuellt kommer de från @KlockTotte s håll. Kanske tröttnat då han haft samma klocka i 16 dagar(!!!)
Jäklar vad cool 😱

😂😂🤣🤣 Hoppas att några hittar tillbaka nu när jag bytt bezel igen 😅 Många siffror blir det 😄
IMG_20210316_193128.jpg
IMG_20210316_193100.jpg
 

Vostok

Audemars
Hmm! Spännande projektklockor på den här sidan..


 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag behöver lite hjälp med att identifiera en asymmetrisk boett jag har råkat springa på. (nej, det är inte "dagens fråga", bara att jag faktiskt inte vet själv :) )

I ett köp jag gjorde för ett tag sedan fick jag med två klockor med denna boett. Mitt första intryck var att bezeln var lite udda, men vid en närmare titt såg jag alltså att boetten inte liknade någonting jag sett innan.

Skyddet runt kronan är integrerat i en rundad linje som startar redan vid bandhornet. På motstående sida är boetten betydlig smalare och i detta fall sticker tom bezeln ut utanför boettens kant. Är det någon som vet vad det är jag har köpt?

20210316_073752.jpg

20210316_091238.jpg

20210316_073907.jpg

Inser att jag redan har beställt en klocka med sådan boett, dock med annan urtavla och bezel. Skall bli kul o se när den kommer fram (om någon månad eller så).
 
Topp