• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Godmorgon kamrater.
Byte till onsdag. Och kaffe förstås.
20210317_075913.jpg
 

Bilagor

  • 20210317_075913.jpg
    20210317_075913.jpg
    455.4 KB · Visningar: 5

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag fixade till bilden åt dig så den passar bättre här ;)
Jag vet inte vad ni andra tycker jag misstänker att detta kan vara en franken. Visarna är ju uppenbarligen inte Vostok original. Lite känsligt, eftersom ägaren av klockan kan bli lite ledsen om hen börjar misstänka att klockan inte är en äkta Vostok, nästan så att nattsömnen kan tänkas påverkas negativt. Mitt förslag är att vi inte gör någon stor sak av detta utan bara ler vänligt och säger, typ, "Jaaa... jättefiiin klocka du har... verkligen." (he he)
 
  • Like
Reactions: Jox

Delgada

Patek
Jag fixade till bilden åt dig så den passar bättre här ;)

Jag vet inte vad ni andra tycker jag misstänker att detta kan vara en franken. Visarna är ju uppenbarligen inte Vostok original. Lite känsligt, eftersom ägaren av klockan kan bli lite ledsen om hen börjar misstänka att klockan inte är en äkta Vostok, nästan så att nattsömnen kan tänkas påverkas negativt. Mitt förslag är att vi inte gör någon stor sak av detta utan bara ler vänligt och säger, typ, "Jaaa... jättefiiin klocka du har... verkligen." (he he)
Visst är det en franken, men låt oss vara storsinta nog att kalla den "en intressant modd".
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Godmorgon vänner!
Torsdag morgon och vi rusar vidare mot ryssfredagen. Jag firar detta genom att presentera nedanstående kompis, som är en lite udda fågel i form av en Komandirskie (underbara sprickor i Paratrooper-tavlan!) i kombination med 420-boett och 2416-verk. Men det är lugnt, alla är välkomna!
20210318_075040.jpg
 

MAz_666

Rolex
Är det någon som har en 18mm-länk av äldre slag liggande skräpandes?
Är ute efter någon (gärna lite vintage- old school-känsla) av typen "18mm men som startar bredare" - som exemplet nedan visar.
Om inte hemma säljbar, så kanske ett tips på var man kan hitta sådana?
Tänkte hänga den på ett 119-chassie som här under.
Dra gärna iväg ett PM om du får feeling!
1616060217457.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Är det någon som har en 18mm-länk av äldre slag liggande skräpandes?
Är ute efter någon (gärna lite vintage- old school-känsla) av typen "18mm men som startar bredare" - som exemplet nedan visar.
Om inte hemma säljbar, så kanske ett tips på var man kan hitta sådana?
Tänkte hänga den på ett 119-chassie som här under.
Dra gärna iväg ett PM om du får feeling!
1616060217457.png
Tyvärr, jag har några liggandes, men bara raka. Det du verkar vara ute efter ser ju annars ut att kunna bli riktigt snyggt! 👍
 

Vostok

Audemars
Är det någon som har en 18mm-länk av äldre slag liggande skräpandes?
Är ute efter någon (gärna lite vintage- old school-känsla) av typen "18mm men som startar bredare" - som exemplet nedan visar.
Om inte hemma säljbar, så kanske ett tips på var man kan hitta sådana?
Tänkte hänga den på ett 119-chassie som här under.
Dra gärna iväg ett PM om du får feeling!
1616060217457.png

 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ja just ja! Strela! Den satt bl.a. på armen på den första killen som gjorde en "moonwalk" - Leonov. Förlåt, "spacewalk" ska det stå där. Killen som gjorde den första "moonwalk:en" hade en Speedmaster på handleden. Armstrong.
880.jpg_l.jpg

b07.jpg_l.jpg


Kolumnhjulskronograf.
Nja, såhär var det: Armstrong lämnade kvar sin Speedmaster i månlandaren som backup. Aldrin hade sin på armen under hela vistelsen på månens yta. Nedan saxat från en av världens mest berömda fotografier (taget av Armstrong).
1616094056310.png
 
Topp