Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Super sommar-modd. Svår att slå.Nytt band för sommarens sol å vå...bad
Fel jävla tråd
Jag vet inte vad ni andra tycker jag misstänker att detta kan vara en franken. Visarna är ju uppenbarligen inte Vostok original. Lite känsligt, eftersom ägaren av klockan kan bli lite ledsen om hen börjar misstänka att klockan inte är en äkta Vostok, nästan så att nattsömnen kan tänkas påverkas negativt. Mitt förslag är att vi inte gör någon stor sak av detta utan bara ler vänligt och säger, typ, "Jaaa... jättefiiin klocka du har... verkligen." (he he)
Visst är det en franken, men låt oss vara storsinta nog att kalla den "en intressant modd".Jag fixade till bilden åt dig så den passar bättre här
Jag vet inte vad ni andra tycker jag misstänker att detta kan vara en franken. Visarna är ju uppenbarligen inte Vostok original. Lite känsligt, eftersom ägaren av klockan kan bli lite ledsen om hen börjar misstänka att klockan inte är en äkta Vostok, nästan så att nattsömnen kan tänkas påverkas negativt. Mitt förslag är att vi inte gör någon stor sak av detta utan bara ler vänligt och säger, typ, "Jaaa... jättefiiin klocka du har... verkligen." (he he)
Precis, det är ju så vi resonerar i den här tråden!Visst är det en franken, men låt oss vara storsinta nog att kalla den "en intressant modd".
Jävlar vad mycket snyggare den blev TackarJag fixade till bilden åt dig så den passar bättre här
Tyvärr, jag har några liggandes, men bara raka. Det du verkar vara ute efter ser ju annars ut att kunna bli riktigt snyggt!Är det någon som har en 18mm-länk av äldre slag liggande skräpandes?
Är ute efter någon (gärna lite vintage- old school-känsla) av typen "18mm men som startar bredare" - som exemplet nedan visar.
Om inte hemma säljbar, så kanske ett tips på var man kan hitta sådana?
Tänkte hänga den på ett 119-chassie som här under.
Dra gärna iväg ett PM om du får feeling!
Är det någon som har en 18mm-länk av äldre slag liggande skräpandes?
Är ute efter någon (gärna lite vintage- old school-känsla) av typen "18mm men som startar bredare" - som exemplet nedan visar.
Om inte hemma säljbar, så kanske ett tips på var man kan hitta sådana?
Tänkte hänga den på ett 119-chassie som här under.
Dra gärna iväg ett PM om du får feeling!
Modeller som varit i rymden eller menar du med "rymdtema"?Har vi några ryska "rymdklockor" på forumet?
De här klockorna lär ha varit ute i rymden. Poljot Okeah:Har vi några ryska "rymdklockor" på forumet?
De här klockorna lär ha varit ute i rymden. Poljot Okeah:
Ja just ja! Strela! Den satt bl.a. på armen på den första killen som gjorde en "moonwalk" - Leonov. Förlåt, "spacewalk" ska det stå där. Killen som gjorde den första "moonwalk:en" hade en Speedmaster på handleden. Armstrong.
Det var ju en märklig slump; så sent som i eftermiddags kände jag, i egenskap av gammal rymdkapplöpningsnörd, att jag behövde denna klocka:Har vi några ryska "rymdklockor" på forumet?
Nja, såhär var det: Armstrong lämnade kvar sin Speedmaster i månlandaren som backup. Aldrin hade sin på armen under hela vistelsen på månens yta. Nedan saxat från en av världens mest berömda fotografier (taget av Armstrong).Ja just ja! Strela! Den satt bl.a. på armen på den första killen som gjorde en "moonwalk" - Leonov. Förlåt, "spacewalk" ska det stå där. Killen som gjorde den första "moonwalk:en" hade en Speedmaster på handleden. Armstrong.
Kolumnhjulskronograf.