Kul klocka! Vad är det för märke?Tillbaks från glasbytet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul klocka! Vad är det för märke?Tillbaks från glasbytet
Raketa.Dock så vet jag inte om tavlan e orginal @Fixoflex tyckte den såg lite lurig ut men lite cool e denKul klocka! Vad är det för märke?
När det gäller ryssar så tycker jag bara det är charmigt när de är lite luriga (och nu pratar vi bara klockor förstås)Raketa.Dock så vet jag inte om tavlan e orginal @Fixoflex tyckte den såg lite lurig ut men lite cool e den
HahaNär det gäller ryssar så tycker jag bara det är charmigt när de är lite luriga (och nu pratar vi bara klockor förstås)
Fick igår en Vostok (?) av min far på min 20-årsdag, vilken inköptes i Moskva för två veckor sedan.
Min storebror översatte det till att det står, "militärchef/befälhavare ubåtsklass". Gillar den starkt. någon som vet vilket verk som sitter i den?
På locket står det "Vattentät" på ryska.
Har sedan tidigare ett kostymur som det står "Sovjetunionens väpnade styrkor" på, osäker på tillverkare.
Bilder följer nedan:
Sprang på denna i helgen, 2209 och verkar vara i fint skick. Skall försöka skaka liv i den
@Fixoflex några ord om denna?
Är medveten om att det inte är något magiskt fynd jag gjort men jag gillar designen!
Håller med! Snygg stilren tavla! Den ser helt ok ut! Ser inget konstigt med den i en hast. Kul fynd!
Snygg!va e det för band du kör med?Nyss hemkommen ryss.
Jag är nöjd med köpet, tavlan har en trevlig blånyans och 110-boetten känns som en bra kompromiss mellan dom två boetter tidigare fanns att välja på.
Att den saknar datumvisning är väl både och, en användbar funktion, men med tanke på Vostoks avsaknad av snabbinställning så underlättar det vid uppstart om klockan kommer att ligga oanvänd.
Tackar. Ett tropic-gummi. Originallänken överraskade också positivt, helt ok måste jag säga, vilket är ett stort lyft från den gamla länken.Snygg!va e det för band du kör med?
Ett sådant får inhandlas helt klart.Tackar. Ett tropic-gummi. Originallänken överraskade också positivt, helt ok måste jag säga, vilket är ett stort lyft från den gamla länken.
Tackar för det Ruskprick! Men jag har så många märkliga och mindre märkliga ryssklockor så de är bättre att du skänker/säljer den till någon ny ryssklock galningSkall se om jag hittar något uppenbart fel annars kan du få den om du vill, lägger inte för mycket tid på det
Pingar @Fixoflex han kan säkert peka ut vad det ärMånga roliga klockor i tråden! Är alldeles ny på forumet och kan väldigt lite om klockor, men gillar verkligen de ryska Köpte denna för 200:- för ett tag sedan, vet ingenting om den och den ser allmänt risig och målad(?) ut, men det hör lite till charmen tycker jag!
Många roliga klockor i tråden! Är alldeles ny på forumet och kan väldigt lite om klockor, men gillar verkligen de ryska Köpte denna för 200:- för ett tag sedan, vet ingenting om den och den ser allmänt risig och målad(?) ut, men det hör lite till charmen tycker jag!
Det ser ut som en sportivnie! 17 stenars verk! Det skall sitta ett verk från 1 Moskva fabriken! Om du har möjlighet att öppna boettlocket så kan vi se vad som döljer sig under huven!
Jo, så är det! Den är från mitten av 50-talet!Tack så mycket för svar! Känns roligt med lite historia, klockan har väll antagligen varit med ett tag då
Jo, så är det! Den är från mitten av 50-talet!