• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Denna landade idag, 3AKA3 och överlag väldigt trevlig. Fast man undrar ju... helt reko, ”fabriks-franken” eller något helt ihopkokat? Kommandirdkie-tavla och visare, Amfibian-boett, sekundvisare och baksida. 2214-verk. Ganska jämt slitage på allt. Har bara sett en nästan identisk tidigare.
Hur det än är så gillar jag den!
716F76D3-2610-4962-9C80-4B7798B89D8E.jpeg

E54020D8-6893-47E1-8DA3-C15E216B1007.jpeg

C2CEE87E-3A38-405E-899B-D50779BF40AA.jpeg

6F89FCD9-5A21-4D3D-9E09-A16264DF55B5.jpeg
Den tavlan kan nog ursprungligen ha suttit i en sådan här Komandirskie med 2234-verk. Guld-index indikerar att tavlan hör ihop med både visare och boett i samma nyans.
20210330_074030.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ja håller med,jag måste kolla utt det nästa gång jag grejar 2416 för jag bara tog det för givet!🙄
My bad om det inte är så!😊
Nä, ingens bad. Misstänker att du har rätt i teorin, klart man ska vara försiktig med grejerna 🙂
I detta fallet har den "nya" sekundvisaren från V24 längre krage än standard så man får trycka till den lite extra bara (obs,man behöver inte ta i för tsar och fosterland)
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Nä, ingens bad. Misstänker att du har rätt i teorin, klart man ska vara försiktig med grejerna 🙂
I detta fallet har den "nya" sekundvisaren från V24 längre krage än standard så man får trycka till den lite extra bara (obs,man behöver inte ta i för tsar och fosterland)
Däremot så väcks teknikern inom mig och jag vill verkligen kolla upp hur det ser ut under bryggan och vilket typ av ev stöd som finns där mot fjäderblecket.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Nä, ingens bad. Misstänker att du har rätt i teorin, klart man ska vara försiktig med grejerna 🙂
I detta fallet har den "nya" sekundvisaren från V24 längre krage än standard så man får trycka till den lite extra bara (obs,man behöver inte ta i för tsar och fosterland)
Ja det kan vara bra att veta så jag tackar för den infon👍😊
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Vad bra du har det! 😃

Min dotter vill inte ha en sådan cool klocka, var "tvungen" och köpa en D&G till henne i julklapp.
Har dock förhoppningar om att min son skulle vilja ha en juste ryss om några år... 😇
Suck, min fru vill bara ha... Michael Kors... hon har fått två st... av mig... känner mig.. oren på något sätt 😀
 

Delgada

Patek
D&G... Michael Kors.... hmm.

Det finns väl en hel uppsjö bezels och andra delar för moddning till dem va?🤔

Men är de verkligen ryska...?
 
Senast ändrad:
Topp