Boatman
Basic
Absolut äkta, dock fick den en liten ytbehandling då den var alldeles för polerad, såg plastig ut. Nu passar den bättre till den matta boetten.Och äkta länk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut äkta, dock fick den en liten ytbehandling då den var alldeles för polerad, såg plastig ut. Nu passar den bättre till den matta boetten.Och äkta länk!
Den där var riktigt läcker med Pepsi bezel!
Exakt årtal är svårt att säga då dom gjorts en längre period så det vågar jag ej svara på.Plockade nyss upp denna på auktion och har städat upp den till bästa förmåga. Den kom med Vostok-märkt läder som tyvärr var riktigt mögligt
Tänker att det är denna tråden som man ska vända sig till när det gäller gamla ryssar.
Finns det någon indikation på hur gammal den kan tänkas vara? Är det korrekt att anta att den är från innan Sovjetunionens fall då det står CCCP på tavlan?
Vilket urverk sitter i (inte vågat öppna ännu)?
Vad betyder 592010 som står angivet på baksidan?
Exakt årtal är svårt att säga då dom gjorts en längre period så det vågar jag ej svara på.
Ja den är innan sovjets fall eftersom det står CCCP.
Kaliber: 2414A
Numret på baksidan är serienumret på klockan
Den va i fint skick!! Grattis och välkommen in i "Vostok-träsket"
Ja det brukar börja med en, sen helt plötsligt sitter man där med ett helt rum fullt av Vostok klockor och funderar vad i helsike som händeTack så mycket för svaret! Kändes som ett riktigt fynd då den verkar ticka på och byta datum som den ska!
Lite rädd för att man fastnar i träsket. Länge funderat på att hoppa i och kunde inte låta bli när jag såg denna.
Roade mig ikväll och försöka översätta graveringen på min scuba dude, inte helt lätt.
Så här har jag tolkat det (om det är någon som är bra på krylliska bokstäver i skrivstil så får ni gärna rätta mig):
Bcaбмшру - Antar att detta är ett förnamn
Гавлоьиеу -Antar att detta är efternamn
в - "In" på engelska.
Гежь - ?
55 летмя - 55 år
Antar att språket är Kazakh, då jag lyckades översätta det sista ordet летмя.
Och så avslutningsvis en bild på framsidan, får hänga på resten av kvällen...
Mmmmm, gammal grön sunburst-tavla på 350-chassi. Grrrrrr ...Trevlig ryssfredagskväll på er alla!
Var ett tag sen jag läste ryska och det var inte helt lätt att se. Men är ganska säker på att det står Vladimir Pavlovich
Владимир Павловичь
På 55 års dagen в 55 день.
Det kyrilliska alfabetet är speciellt men kyrillisk kursiv text är typ kyrilliska bokstäver efter 32 vodkaflaskor...
IMHO hyfsat skön patina på bezel och krona.Mmmmm, gammal grön sunburst-tavla på 350-chassi. Grrrrrr ...
Compressortavlan, grymma bezelen, ruffa MN-strappet = världsklass!!!Lördags Vostok!en liten mod med compressor tavla.
Den där minutvisaren sitter ju som gjuten på den klockan. Riktigt snygg mod!Stort tack för den magnifika ombyggnaden av Scuba Dude @Von
Blev en vridring över som Komandierskien fick, blev också bra. Men oj, va nöjd jag blev med duden
Ja, den blev kanon!Den där minutvisaren sitter ju som gjuten på den klockan. Riktigt snygg mod!
Vad är det för bezel på den där? Den är snygg och rätt speciell. Annorlunda. AM bezel?Lördags Vostok!en liten mod med compressor tavla.
Helt ärligt så vet jag inte, det var broder @Kreacon som var så snäll och förärade mig den och jag tyckte den satt som en smäck på min modd.Vad är det för bezel på den där? Den är snygg och rätt speciell. Annorlunda. AM bezel?
Är det inte från nån äldre SE-modell? Tycker mig ha sett den förr. Minns dock inte med vilken tavla. Den hittade hem på din mod i alla fall, den saken är klar!Helt ärligt så vet jag inte, det var broder @Kreacon som var så snäll och förärade mig den och jag tyckte den satt som en smäck på min modd.
Ser fin ut! Dateringen är lurig, men runt 89-90 är ingen vild gissning! Just u-båts tema och fallskärms tema på tavlan har ofta sekundvisare med rund lysmassa, som annars mest syns på amphibia modeller! Grattis till ett fint exemplar Både med och utan lysmassa är ok!Plockade nyss upp denna på auktion och har städat upp den till bästa förmåga. Den kom med Vostok-märkt läder som tyvärr var riktigt mögligt
Tänker att det är denna tråden som man ska vända sig till när det gäller gamla ryssar.
Finns det någon indikation på hur gammal den kan tänkas vara? Är det korrekt att anta att den är från innan Sovjetunionens fall då det står CCCP på tavlan?
Vilket urverk sitter i (inte vågat öppna ännu)?
Vad betyder 592010 som står angivet på baksidan?