• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Gelmax

Cartier
Sådärja... då sitter bezeln på den nya boetten (lite löst kanske men nu orkar jag inte mecka mer). Tack för tips och råd... med plektrum, våld och eltejp gick det bra till slut 😬
A15580A5-5AAE-4AC5-BD93-41FFAA6C5945.jpeg
 

MAz_666

Rolex
Sådärja... då sitter bezeln på den nya boetten (lite löst kanske men nu orkar jag inte mecka mer). Tack för tips och råd... med plektrum, våld och eltejp gick det bra till slut 😬
A15580A5-5AAE-4AC5-BD93-41FFAA6C5945.jpeg
Lärde mig i ungdomen: ”går det inte med våld, så går det med MER våld. Och går det inte då - så går det sönder!” 😉😂
Snyggt med bezelen i kombon med armbandet!!!
 

Vostok

Audemars
Bam! Den det var ju skitcool! 😃

Här har du en passande video till! Obs! Kolla hela från början till slut, utan avbrott och pauser (o ingen snabbspolning!).


Är du fortfarande sugen efter filmen så kööööp!
Det var ta mig tusan den bästa film jag sett på länge!
Slår allt skit som brukar vara på tv med hästlängder, händelserik, actionfyllt och intensivt.
Jag ser fram emot uppföljaren som jag hoppas blir längre och gärna i lite lägre tempo då pulsen bitvis var för hög för mig och spänningen nästan blev övermäktig.
Nu är det dags för SVT att plocka upp bollen i samma anda, gärna i form av en TV-serie i 7000 delar tycker jag.

Den får 10 lumeprickar av 10 möjliga i betyg av mig..
 

v0n

Patek
2-Faktor
Bam! Den det var ju skitcool! 😃

Här har du en passande video till! Obs! Kolla hela från början till slut, utan avbrott och pauser (o ingen snabbspolning!).


Är du fortfarande sugen efter filmen så kööööp!
Sibirisk lokförare blev genast drömyrket...suga på vodkan i lugn & ro medans den ofantligt vackra naturen breder ut sig utanför fönstret 🥰
 

Delgada

Patek
Bam! Den det var ju skitcool! 😃

Här har du en passande video till! Obs! Kolla hela från början till slut, utan avbrott och pauser (o ingen snabbspolning!).


Är du fortfarande sugen efter filmen så kööööp!
Ööh... Jag fattade inte slutet riktigt. Jag tror jag får ta och se om den från början igen. 🤪
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Trots ryssfredag och tillika långfredag har jag gått omkring med en Citizen Aqualand på armen fram tills nu. Ja, det är faktiskt riktigt synd om mig 😭. Vän av ordning frågar sig naturligtvis hvadan i helv...e detta? Jo, saken är den att jag har varit i hufvudstaden (aka Stockholm) hela dagen och hjälpt äldste sonen att flytta till ny lägenhet. Nu vet jag att ryska klocktillverkare inte backar för tuffa utmaningar, men om man, som jag, iof gärna ger alla mina ryska klockor armtid men samtidigt är lite rädd om grejerna så blir det lite så att man väljer verktyg efter uppdrag. Spontant tänkte jag ta min G-shock, men den visade fortfarande vintertid och jag ORKADE faktiskt inte ställa om den till sommar-dito. Aqualanden låg där i klocklådan och såg nästan både lite outnyttjad och övergiven ut, så vad gör man?
Nåväl, ett antal flyttkartonger och större möbler senare är jag nu tillbaka hemma med rätt klocka på armen. Jag bytte till denna sekundvisaren för ett tag sedan och jag tycker ärligt talat att det inte blev så himla fel.
Väl sent men ändå inom ramarna önskar jag er alla en god både ryss-långfredag och påsk!
20210402_231219.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Trots ryssfredag och tillika långfredag har jag gått omkring med en Citizen Aqualand på armen fram tills nu. Ja, det är faktiskt riktigt synd om mig 😭. Vän av ordning frågar sig naturligtvis hvadan i helv...e detta? Jo, saken är den att jag har varit i hufvudstaden (aka Stockholm) hela dagen och hjälpt äldste sonen att flytta till ny lägenhet. Nu vet jag att ryska klocktillverkare inte backar för tuffa utmaningar, men om man, som jag, iof gärna ger alla mina ryska klockor armtid men samtidigt är lite rädd om grejerna så blir det lite så att man väljer verktyg efter uppdrag. Spontant tänkte jag ta min G-shock, men den visade fortfarande vintertid och jag ORKADE faktiskt inte ställa om den till sommar-dito. Aqualanden låg där i klocklådan och såg nästan både lite outnyttjad och övergiven ut, så vad gör man?
Nåväl, ett antal flyttkartonger och större möbler senare är jag nu tillbaka hemma med rätt klocka på armen. Jag bytte till denna sekundvisaren för ett tag sedan och jag tycker ärligt talat att det inte blev så himla fel.
Väl sent men ändå inom ramarna önskar jag er alla en god både ryss-långfredag och påsk!
20210402_231219.jpg

Sedan jag hittade denna tråden har mina andra klockor fått sitta på alldeles för lite...

En Aqauland behöver man ju inte skämmas för direkt, har sneglat lite på dem. Det finns ingen liknande ryss? Men, du är förlåten iallafall 😇
 

MAz_666

Rolex
Reggade mig på meshok igår och la min första beställning (lite tavlor)...

Den här va kul 🐰
Screenshot_20210402-233141_Chrome.jpg
Visst är det lite ”hjärtklappnings-spännande” att hålla på?
De förstår inte ett ord engelska, Google Translate fram och tillbaka är förvånande dåligt, och sedan olika betalmetoder som tvingar dig att klia dig i huvudet en del ...
Det blir ofta en del konversationer fram och åter innan spårningsnumret.
Och sedan skall man helst tipsa dem om ”hur skriva på paketet?”
Det är en del osäkerhet innan paketet dyker upp i svenska tullen!
😱😂😂
 
Topp