• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Har du 100% landat i att det blir en Destro?
Cool hursomhelst!

Nej, men tror det! Tack!

Coolt! Men varför Kronan till vänster? 😉

Tack! Bekvämare, den är ju inte jättesmidig med det kronskyddet över kronan... Dock var klockan jag snodde skyddet ifrån hyfsat bekvämt åt andra hållet, så jag får nog testa lite innan jag bestämmer mig. Lär ta lite tid och bli klar, då tavlan endast är printad än så länge.

Skall rita en egen ravla och sedan få den tillverkad (skall se ut som på bilden dock).
Har inte bestämt hur eller vem som skall göra själva tavlan eller tillverkningsteknik (cnc, etsning, lasergravyr) och sedan tänkte jag lacka och luma själv. Funderar kanske på etsning, hittat ett bolag där det verkar hyfsat billigt att etsa en a4 (då kan det ju bli många tavlor) eller köpa en egen lasergraverare eller cnc maskin själv... Inte landat i beslutet riktigt än.

Väntar även på nytt urverk, specialtillverkade visare och en bezel. Det är på väg med posten från det stora landet i öst.
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Nej, men tror det! Tack!



Tack! Bekvämare, den är ju inte jättesmidig med det kronskyddet över kronan... Dock var klockan jag snodde skyddet ifrån hyfsat bekvämt åt andra hållet, så jag får nog testa lite innan jag bestämmer mig. Lär ta lite tid och bli klar, då tavlan endast är printad än så länge.

Skall rita en egen ravla och sedan få den tillverkad (skall se ut som på bilden dock).
Har inte bestämt hur eller vem som skall göra själva tavlan eller tillverkningsteknik (cnc, etsning, lasergravyr) och sedan tänkte jag lacka och luma själv. Funderar kanske på etsning, hittat ett bolag där det verkar hyfsat billigt att etsa en a4 (då kan det ju bli många tavlor) eller köpa en egen lasergraverare eller cnc maskin själv... Inte landat i beslutet riktigt än.

Väntar även på nytt urverk, specialtillverkade visare och en bezel. Det är på väg med posten från det stora landet i öst.
Bli klar? Blir man väll aldrig 😀
Röstar för krona till vänster, och älskar att du gör detta!
Spännande!
 

Boatman

Cartier
Glad Påsk 🐣 🥚 🐣

58F6031C-AAFA-4F34-9577-F2C677E9A37E.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Bli klar? Blir man väll aldrig 😀
Röstar för krona till vänster, och älskar att du gör detta!
Spännande!

Tack! Nej, klar kanske man aldrig blir...

Destro är ju grymt! En bra klocka håller tiden OCH en bra ryss drar ju upp sig själv = varför ha en vass krona du aldrig behöver pilla på, som plågar handloven?

Har såklart beställt ett manuellt ur, tror inte orginalet hade automat!

På orginalet sitter kronskyddet på höger sida, dock finns de idag i destro-modell också!

Håller med, var ironisk!
Hade ju varit stor skade risk med kronan på andra sidan, typ snubblade och nu har jag Kronan inne i handen!

Lätt hänt, händer mig ofta... 😉

Har ett par klockor där kronan är lite vass, funderar faktiskt på o göra om dom till destro, eller putin (gud) förbjude köra dom på andra armen!

Friskt idag!
20210403_112416.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Glad påsk kamrater! 🥳
0nanVzK.jpg

3uQRSjH.jpg


Visste ni förresten att Bajkalsjön i södra Sibirien är den djupaste och klaraste sötvattensjön i världen?
Mycket som är outforskat men man har hittat ett unikt djur & växtliv samt en mängd antika föremål på botten som är dolda i dunkel, spännande tycker jag!
1469449346_best-diving-lake-in-the-world-7.jpg

spd0817_freshwater_mg_7114.jpg

1.jpg
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Lite ryska Tradera-tips såhär under påsken. Lite för alla och med lite glimten i ögat.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Lite ryska Tradera-tips såhär under påsken. Lite för alla och med lite glimten i ögat.

Det där silverspännet är lite väl diskret för min smak, men annars! 😇
 

Delgada

Patek
Glad påsk kamrater! 🥳
0nanVzK.jpg

3uQRSjH.jpg


Visste ni förresten att Bajkalsjön i södra Sibirien är den djupaste och klaraste sötvattensjön i världen?
Mycket som är outforskat men man har hittat ett unikt djur & växtliv samt en mängd antika föremål på botten som är dolda i dunkel, spännande tycker jag!
1469449346_best-diving-lake-in-the-world-7.jpg

spd0817_freshwater_mg_7114.jpg

1.jpg
Och i Baikalsjön finns även en sälart som lever i sötvatten. Och det är helt unikt bland sälar.
 

Vostok

Audemars
Fint foto. Fin klocka!
Skuggorna lurar mig lite, men visst är det en tidig Minsterial?
Har inte sett de tidiga med paddlar.
Första modellerna hade paddlar och "20 Atm" istället för "200Meter" på bakboett..
Min har "Atm" och även ett vostok (B) stansat på baklocket..
Jag har dock ej renoverat den då jag gillar den i orört originalskick.. Har inte ens polerat glaset då det är gammalt och har en underbar rundning men kanske får ta och polera det ändå någon dag :D

3.jpg

1.jpg


4.jpg
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
2-Faktor
Första modellerna hade paddlar och "20 Atm" istället för "200Meter" på bakboett..
Min har "Atm" och även ett vostok (B) stansat på baklocket..
Jag har dock ej renoverat den då jag gillar den i orört originalskick.. Har inte ens polerat glaset då det är gammalt och har en underbar rundning men kanske får ta och polera det ändå någon dag :D

3.jpg

1.jpg


4.jpg
Grattis till den😉!den är kalas fin och pricken över i är ju inskriptionen!😍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Första modellerna hade paddlar och "20 Atm" istället för "200Meter" på bakboett..
Min har "Atm" och även ett vostok (B) stansat på baklocket..
Jag har dock ej renoverat den då jag gillar den i orört originalskick.. Har inte ens polerat glaset då det är gammalt och har en underbar rundning men kanske får ta och polera det ändå någon dag :D

3.jpg

1.jpg


4.jpg

Coolt! 😇
 
Topp