• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Hjulbytarbeater på :cool:

68AD0F8D-CFBA-41AE-A1DB-398BE231C9A0.jpeg
 

Vostok

Audemars
Undrar vart den Mig’en som stod utanför Öb i arboga tog vägen för det var ett fint objekt!😁
Det är nog tyvärr uppdelat i bitar och omgjort till konstverk.. Fruktansvärd hädelse enl mig.. :(
 

Beo

Patek
2-Faktor
Det är nog tyvärr uppdelat i bitar och omgjort till konstverk.. Fruktansvärd hädelse enl mig.. :(
Jaha där ser man!lite synd för planet var fint!😳
 

Samlarn

Rolex
Första modellerna hade paddlar och "20 Atm" istället för "200Meter" på bakboett..
Min har "Atm" och även ett vostok (B) stansat på baklocket..
Jag har dock ej renoverat den då jag gillar den i orört originalskick.. Har inte ens polerat glaset då det är gammalt och har en underbar rundning men kanske får ta och polera det ändå någon dag :D

3.jpg

1.jpg


4.jpg
Undrar om inte jag har en rund orginalkrona till den där bland mitt "skrot"? Det ligger en rund krona med en väldigt lång "bom" någonstans i min lådor, tror jag. Just nu orkar jag inte leta. Nyvaken.
 

Samlarn

Rolex
Det där ser ju ut att vara rätt det faktiskt!! :) Ska du avyttra den så är jag spekulant :)
Ja, då är den din. Jag lägger undan den. Egentligen helt omöjliga att hitta men just nu råkade jag ha en. Fråga mig inte hur jag har fått tag på den därför att jag vet inte. Jag bara lade märke till att en av mina kronor hade en ovanligt lång bom.
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Ja, då är den din. Jag lägger undan den. Egentligen helt omöjliga att hitta men just nu råkade jag ha en. Fråga mig inte hur jag har fått tag på den därför att jag vet inte. Jag bara lade märke till att en av mina kronor hade en ovanligt lång bom.
Fantastiskt fynd!! Tack som tusan för hjälpen med rätt krona till den :D Kanske får ta och putsa upp glaset med nu då och ev ny lume på visare :D
 

MAz_666

Rolex
Första modellerna hade paddlar och "20 Atm" istället för "200Meter" på bakboett..
Min har "Atm" och även ett vostok (B) stansat på baklocket..
Jag har dock ej renoverat den då jag gillar den i orört originalskick.. Har inte ens polerat glaset då det är gammalt och har en underbar rundning men kanske får ta och polera det ändå någon dag :D

3.jpg

1.jpg


4.jpg
Man skall inte dricka rysk vodka till frukost, ELLER ”man kanske har för många klockor?”
Efter en liten Coronasäker resa kommer man hem och kollar sin egen ...
#ridå
#snurrpelle
image.jpg
 

Delgada

Patek
20210329_163125.jpg

"Se hit. Jag är en före detta stolt uppbärare av en 090 boett. Numera bortvald, degraderad, förnedrad. Utan att ens skyddsplasten är borttagen. Kan ni begripa det? Ligger mest och skräpar.
Han jag bor hos blänger på mig ibland. I hans blick kan man läsa "metallåteutvinningen". Obehaglig typ.
Men ni kan väl skicka ett PM till honom. Han skulle gladeligen skicka iväg mig utan någon kostnad. Snälla."
 

Vostok

Audemars
Ja, den där klockan är värd att sköta om.
Har du också ett 2416-urverk i din? Alltså inte det vanliga 2416b-urverket.
Så verkar det vara ja och har stålrullar eller något istället för juveler i reversmekanismen så 21 juveler istället för 31 som det är i 2416b verket.
Dock va det längesedan jag öppnade den och det var något skumt med verkringen minns jag så jag är inte helt hundra på vad det står på verket. Men ska ta och greja lite bättre sen när jag har rätt krona så får vi se..
 
Senast ändrad:
Topp