Hjulbytarbeater på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hjulbytarbeater på
Va, driver du med mig nu? Jag är inte jättehemma på dessa...Oj, vågar du byta hjul med den fina klocka på? Den är ju super-rare!
Va, driver du med mig nu? Jag är inte jättehemma på dessa...
Snygg klocka!
F-n, påminde ju mig att jag skulle köpa ett ryskt flygplan, inte kommit till skott än! Nåja, får väl nöja mig o leta efter en Vostok med någon mig-29 på...
Undrar vart den Mig’en som stod utanför Öb i arboga tog vägen för det var ett fint objekt!En gammal patinerad Mig-15 som trädgårdsprydnad vore inte dumt.
Har jag ofta önskat mig.
Det är nog tyvärr uppdelat i bitar och omgjort till konstverk.. Fruktansvärd hädelse enl mig..Undrar vart den Mig’en som stod utanför Öb i arboga tog vägen för det var ett fint objekt!
Jaha där ser man!lite synd för planet var fint!Det är nog tyvärr uppdelat i bitar och omgjort till konstverk.. Fruktansvärd hädelse enl mig..
Sista färden för Mig-planet
Under tisdagsmorgonen hade flera åskådare samlats för att se det gamla Mig-planet lämna Överskottsbolagets mark där det stått i många år. Redan klockan 05 på mwww.magazin24.se
Undrar om inte jag har en rund orginalkrona till den där bland mitt "skrot"? Det ligger en rund krona med en väldigt lång "bom" någonstans i min lådor, tror jag. Just nu orkar jag inte leta. Nyvaken.Första modellerna hade paddlar och "20 Atm" istället för "200Meter" på bakboett..
Min har "Atm" och även ett vostok (B) stansat på baklocket..
Jag har dock ej renoverat den då jag gillar den i orört originalskick.. Har inte ens polerat glaset då det är gammalt och har en underbar rundning men kanske får ta och polera det ändå någon dag
Ja är det till 24xx verk så lät det klart intressantUndrar om inte jag har en rund orginalkrona till den där bland mitt "skrot"? Det ligger en rund krona med en väldigt lång "bom" någonstans i min lådor, tror jag. Just nu orkar jag inte leta. Nyvaken.
Det där ser ju ut att vara rätt det faktiskt!! Ska du avyttra den så är jag spekulant
Ja, då är den din. Jag lägger undan den. Egentligen helt omöjliga att hitta men just nu råkade jag ha en. Fråga mig inte hur jag har fått tag på den därför att jag vet inte. Jag bara lade märke till att en av mina kronor hade en ovanligt lång bom.Det där ser ju ut att vara rätt det faktiskt!! Ska du avyttra den så är jag spekulant
Fantastiskt fynd!! Tack som tusan för hjälpen med rätt krona till den Kanske får ta och putsa upp glaset med nu då och ev ny lume på visareJa, då är den din. Jag lägger undan den. Egentligen helt omöjliga att hitta men just nu råkade jag ha en. Fråga mig inte hur jag har fått tag på den därför att jag vet inte. Jag bara lade märke till att en av mina kronor hade en ovanligt lång bom.
Man skall inte dricka rysk vodka till frukost, ELLER ”man kanske har för många klockor?”Första modellerna hade paddlar och "20 Atm" istället för "200Meter" på bakboett..
Min har "Atm" och även ett vostok (B) stansat på baklocket..
Jag har dock ej renoverat den då jag gillar den i orört originalskick.. Har inte ens polerat glaset då det är gammalt och har en underbar rundning men kanske får ta och polera det ändå någon dag
Det där med att man inte ska dricka vodka till frukost höll ej Sergei med om och för många klockor håller jag ej med omMan skall inte dricka rysk vodka till frukost, ELLER ”man kanske har för många klockor?”
Efter en liten Coronasäker resa kommer man hem och kollar sin egen ...
#ridå
#snurrpelle
Inget ”B” eller atm, men helryskt/kyrilliskt och ”automatic”.Det där med att man inte ska dricka vodka till frukost höll ej Sergei med om och för många klockor håller jag ej med om
Snygg "dinka" hur ser bakboetten ut??
Ja, den där klockan är värd att sköta om.Fantastiskt fynd!! Tack som tusan för hjälpen med rätt krona till den Kanske får ta och putsa upp glaset med nu då och ev ny lume på visare
Så verkar det vara ja och har stålrullar eller något istället för juveler i reversmekanismen så 21 juveler istället för 31 som det är i 2416b verket.Ja, den där klockan är värd att sköta om.
Har du också ett 2416-urverk i din? Alltså inte det vanliga 2416b-urverket.
Grattis!vilken fångst!Fynda lite på e-bay precis nyss.. Nu är det bara att vänta på leverans och all cirkus med Postnord.. :S Har redan ångest över problematiken med Postnord...
Tackar!! Ja den låg under "fickur" på ebay och stod ej som Vostok eller så den va lite svår att hitta.. jag bjöd 180 dollar och fick denGrattis!vilken fångst!