• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

@Von kan du slänga upp några bilder på din Bicolor-tavla fårn polen? Är lite nyfiken på hur de orangea detaljerna är. 🙏
lsd-v.8-orange-1.jpg

Vilket härligt stim!😊
Titanen är ju grym.
Det va ju den där högen med skrot som såldes som delar jag buda på och fick, budade bara för att jag såg Titanen i högen :)
Va ju något japanskt modifierat med och en till Amphibia i delar.
Inget fungerade när jag fick det men "japs modden" fixade jag igång direkt och övriga fick jag snurr på nu (har ej haft mina rätta verktyg framme förrän nu) :D
Är bara den som är i delar och Titanen kvar att få liv i men det tar jag någon annan dag tror jag, man ska inte överanstränga sig ;)

Det va ju den där högen med skrot som såldes som delar jag buda på och fick, budade bara för att jag såg Titanen i högen :)
Va ju något japanskt modifierat med och en till Amphibia i delar.
Inget fungerade när jag fick det men "japs modden" fixade jag igång direkt och övriga fick jag snurr på nu (har ej haft mina rätta verktyg framme förrän nu) :D
Är bara den som är i delar och Titanen kvar att få liv i men det tar jag någon annan dag tror jag, man ska inte överanstränga sig ;)
Du kan ju få nå'n sträckning om du inte har värmt upp ordentligt.

Du kan ju få nå'n sträckning om du inte har värmt upp ordentligt.
Ja det va jäkligt längesedan jag skruvade nu faktiskt så det behövdes nog lite stretch före.. Dock va jag inte så skakig som jag brukat va när jag stoppa tillbaks balansen så man kanske super för lite nu för tiden ;)
Kanske rentav kan lägga lume utan att det ser ryskt ut nu ;) :D

Senast ändrad:

Sen nästa för nästan 7000

Sen nästa för nästan 7000

Jisses vilka priser!!och jag tyckte NVCh-30 var i egen klass!

Bättre än att spara i aktier ju!!
Jag har köpt för några hundra och nu är dom uppe i flera tusen :) Ju fler som får upp ögonen desto mer efterfrågan :)
Jo, och trevligare att äga.
Jag har ingen brådska att sälja. Om någon vill lägga ett bud så ska jag lyssna.
Du var ju en av de första som upptäckte att de där boetterna var väldigt speciella också.

Jo, och trevligare att äga.
Jag har ingen brådska att sälja. Om någon vill lägga ett bud så ska jag lyssna.
Du var ju en av de första som upptäckte att de där boetterna var väldigt speciella också.
Ja det va ett jäkla detektivarbete att hitta info minns jag men nu är det ganska mycket info ute om dem :D
Det var den gången jag köpte min första.. Den va riktigt risig minns jag men gick ju få ordning på den med :D

Det verkar vara en hel del manuellt arbete med att göra finishen på de där boetterna. De ser bitvis lite ojämna ut.
Jasså! Den jag har som har fabriksetikett kvar har då inga ojämnheter som jag lagt märke till?
Den sista jag köpte har jag inte hunnit kontrollera så noga men tyckte den så jäkligt fin ut det lilla jag kikat på den..
Den gamla första har nog någon "krigsskada" men inget farligt...
Ska kolla bättre imorgon få se hur mina ser ut :D
Det jag möjligen kom på är att jag tycket att den sista va lite mörkare i metallen men jag kan ha inbillat mig??

Tack! Det har tagit några år att samla ihop det här. Allt ligger i en låda. Roliga och intressanta år. Nästan så att man vill göra om det igen men då måste man ju sälja samlingen först.

IMG_20210321_130055.jpg

Jag har en annan mycket mindre låda med riktigt sällsynta klockor men de klockorna åker bara på när det är stora helger. skrattar

Den som ligger längst till vänster i översta raden kan jag adoptera av dig 😉😉😉

Tillbaka
Topp