Då kan jag lugna dig med att morgondagen/ryssfredag blir avslutningsdag. Fem st får räcka denna gång...
Illa nog! Jag har redan börjat spana på rysskronografer...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då kan jag lugna dig med att morgondagen/ryssfredag blir avslutningsdag. Fem st får räcka denna gång...
Vi väntar med spänning att få se resultatet.Nästa mod påbörjad. Blir en enkel med bezel och armband bara till en början. Väntar bara på själva klockan nu
Lär väl tyvärr dröja ett par veckor innan klockan kommer men jag lovar att uppdateraVi väntar med spänning att få se resultatet.
Då var det dags igen, en mindre laddning mögel från landet i öster...
Blev inspirerad till köp... nu skall det monterasStartar upp jobbveckan med en kaffe och 420 Red Hot Navigator modd.
Det här är väl den där ganska ovanliga boetten, som är en fullt äkta original Vostok-boett, men som av någon aldrig tycks ha fått något officiellt nummer. Formen är riktigt cool med kronskydd som är integrerade i boetten och därmed gör boetten rund men osymmetrisk på ett lite unikt sätt.Okej, då är det dags för nummer 3. Jag hade egentligen tänkt och vänta tills imorgon och bära den då, men då den inte går som den skall har jag endast testat den på armen.
Okej, en Vostok Commandos.
Boetten är i bra skick. 2209 sitter under huven.
Vad är då tokigt med klockan? Tavelbenen är av, tavlan var limmad fast med "Karlssons" klister, kronhalsen är lös, något är knas med uppvridsmekanismen, bommen vill inte fastna, minutröret eller något annat är helt utslitet. Balansaxeln verkar vara delvis av eller har utslitna tappar. Tickar dock sporadiskt...
Det roliga är att det var någon som visade denna typ av boett tidigare i vår och jag då insåg att jag lyckats beställa en utan att jag visste det!
Så, dagens fråga: vad är speciellt med denna boett?
Det där slutresultatet skall det bli kul att få se!Blev inspirerad till köp... nu skall det monteras
Blev inspirerad till köp... nu skall det monteras
Det där slutresultatet skall det bli kul att få se!
Det här är väl den där ganska ovanliga boetten, som är en fullt äkta original Vostok-boett, men som av någon aldrig tycks ha fått något officiellt nummer. Formen är riktigt cool med kronskydd som är integrerade i boetten och därmed gör boetten rund men osymmetrisk på ett lite unikt sätt.
Det var nog dessutom jag själv som lade upp det förra inlägget, eftersom jag råkar ha två klockor med sådana boetter.
Jag håller med om det där med att den boetten är svårfångad på bild. Jag hade svårt att få med det där speciella och asymmetriska. Häftig boett oavsett och... kul att höra att du är sysselsattAh, så var det nog! Jo, boetten är svincool, dock lite svårfotad, blir bäst i verligheten...
Nu har jag ytterligare en klocka att få att gå bra (som det inte räcker med de andra renoveringsklockor jag har), får ge mig ut o hitta donatorverk...
Riktigt snyggt med det spännet också.Några första bilder... jag är riktigt toknöjd med den... nu är det bara urtavla och visare (samt urverk) som är kvar av den ursprungliga klockan!
Jag håller med om det där med att den boetten är svårfångad på bild. Jag hade svårt att få med det där speciella och asymmetriska. Häftig boett oavsett och... kul att höra att du är sysselsatt
Snygg klassiker med kul litet udda sekundvisare.Torsdagen helgas med stöd av min käre 350 på ryskt tropic.
Vårens (trots allt) anländande sol gör mumma med sunbursten från 1974.
Snarare typ världens snyggaste sekundvisare! (Här dessutom med röd spets!)Snygg klassiker med kul litet udda sekundvisare.
Ryssfredag
Senaste flugan?Läskigt stor fluga!