• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Nya ryssen i samlingen
16185869274006447637528163284930.jpg
 

Delgada

Patek
Flong nytt, kom idag!
16185857737417368428462459328467.jpg
Trevlig!!👍
Visst är det en 170600?
Jag är lite brydd över just den. Jag har nämligen sett att de skiljer sig åt mellan vostok-watches.24com och soviet.market med samma ref nr.
Så här ser den ut på vostok-watches.24com
image.jpg

Som din alltså.
Så här ser den ut på soviet.market
0bbdd6811a3fa5f72bb043b2cf60c339.jpg

Fetare markeringar och annan bezel. Jag har aldrig sett tidigare att samma ref.nr kan se olika ut på olika ställen.
Någon annan som noterat detta eller liknande fenomen?
 

MAz_666

Rolex
Trevlig!!👍
Visst är det en 170600?
Jag är lite brydd över just den. Jag har nämligen sett att de skiljer sig åt mellan vostok-watches.24com och soviet.market med samma ref nr.
Så här ser den ut på vostok-watches.24com
image.jpg

Som din alltså.
Så här ser den ut på soviet.market
0bbdd6811a3fa5f72bb043b2cf60c339.jpg

Fetare markeringar och annan bezel. Jag har aldrig sett tidigare att samma ref.nr kan se olika ut på olika ställen.
Någon annan som noterat detta eller liknande fenomen?
Men ref.numret är ju bara "tre första" vilken boett - och "tre sista" vilken tavla - så att armband och bezel är olika är inte konstigt.
Edit: och det finns i en hel del tavlor i "nya"och "gamla" versioner. T.ex. gamla tunnan som har handmålade siffror i original - har en nyare tavla som är färdigtryckt.
 

Vostok

Audemars
Trevlig!!👍
Visst är det en 170600?
Jag är lite brydd över just den. Jag har nämligen sett att de skiljer sig åt mellan vostok-watches.24com och soviet.market med samma ref nr.
Så här ser den ut på vostok-watches.24com
image.jpg

Som din alltså.
Så här ser den ut på soviet.market
0bbdd6811a3fa5f72bb043b2cf60c339.jpg

Fetare markeringar och annan bezel. Jag har aldrig sett tidigare att samma ref.nr kan se olika ut på olika ställen.
Någon annan som noterat detta eller liknande fenomen?

Jag tror att vostok-watches.24com sätter ihop lite egna delar och byggen och inte alltid med delar från Vostok utan även använder eftermarknads prylar (vilket dom även säljer en del av på sin sida)..
Så kolla istället på vostok fabrikens hemsida så får du svaret hur den ska se ut :)
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Jag tror att vostok-watches.24com sätter ihop lite egna delar och byggen och inte alltid med delar från Vostok utan även använder eftermarknads prylar (vilket dom även säljer en del av på sin sida)..
Så kolla istället på vostok fabrikens hemsida så får du svaret hur den ska se ut :)
Ja.. jo... ok ... det där blev ju en tredje variant med den tavlan son vostok-watches24.com har och den bezeln som soviet.market har.... såååå nu är ju allt solklart. 🤪
 

Vostok

Audemars
Ja.. jo... ok ... det där blev ju en tredje variant med den tavlan son vostok-watches24.com har och den bezeln som soviet.market har.... såååå nu är ju allt solklart. 🤪
Det är nog samma tavla på alla bara att index ser lite annorlunda ut från sidan då du ser hela "prismat" där medans du bara ser strecken som är målad på "index prismor" rakt framifrån :D
Men jag är övertygad om att den som Vostok själva lagt ut på sin sida är den variant som är "rätt" vilka olikheter övrig än har :D
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag tror att vostok-watches.24com sätter ihop lite egna delar och byggen och inte alltid med delar från Vostok utan även använder eftermarknads prylar (vilket dom även säljer en del av på sin sida)..
Så kolla istället på vostok fabrikens hemsida så får du svaret hur den ska se ut :)
Japp, sätter ihop vissa specialare själva men alla delar som säljs på V24 skall enligt Peter himself vara från fabriken i Chistopol.
Vissa prylar i små volymer som inte är "officiella" om jag förstod honom rätt 🙂
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ja, då var det nästan fullt igen. Återstår att se var låda #6 skall stå någonstans. I sovrummet? Skulle inte tro det... 😀

Edit: Insåg plötsligt att detta var mitt inlägg #1000, måste ju betyda någonting. Sannolikt någonting med att jag är någon sorts ryss-klock-nörd, typ. Godnatt!

20210417_000748.jpg
 

Vostok

Audemars
Olvonbusken?nu är jag bort tappad:wideyed:?
Sångens text är en hyllning till olvonbusken. Den behandlar hur sångaren längtar efter att ligga under olvonet, äta hallon och sova skönt.

"Kalinka" (ryska: Калинка Kalinka, 'lilla olvonet/snöbollsbusken’) är en känd och populär rysk visa. Den skrevs 1860 av Ivan Larionov och spreds snart vidare av en folkmusikkör. "Kalinka" har därför, delvis ohistoriskt, kopplats samman med Rysslands folkmusikarv.
 
Trevlig!!👍
Visst är det en 170600?
Jag är lite brydd över just den. Jag har nämligen sett att de skiljer sig åt mellan vostok-watches.24com och soviet.market med samma ref nr.
Så här ser den ut på vostok-watches.24com
image.jpg

Som din alltså.
Så här ser den ut på soviet.market
0bbdd6811a3fa5f72bb043b2cf60c339.jpg

Fetare markeringar och annan bezel. Jag har aldrig sett tidigare att samma ref.nr kan se olika ut på olika ställen.
Någon annan som noterat detta eller liknande fenomen?
Hej
Intressant diskussion! Ja det är en 170600. Köpte av en rysk säljare på EBay, kollade faktiskt ref på Vostoks hemsida inna jag la mitt bud. Men jag är verkligen nöjd med klockan, väldigt snyggt borstad boett!
Verkligen trevlig tråd också, många kunniga entusiaster här!
 

Beo

Patek
2-Faktor
Sångens text är en hyllning till olvonbusken. Den behandlar hur sångaren längtar efter att ligga under olvonet, äta hallon och sova skönt.

"Kalinka" (ryska: Калинка Kalinka, 'lilla olvonet/snöbollsbusken’) är en känd och populär rysk visa. Den skrevs 1860 av Ivan Larionov och spreds snart vidare av en folkmusikkör. "Kalinka" har därför, delvis ohistoriskt, kopplats samman med Rysslands folkmusikarv.
Japp!jag googlade det men tack för infon iaf👍😁
 

Delgada

Patek
Hej
Intressant diskussion! Ja det är en 170600. Köpte av en rysk säljare på EBay, kollade faktiskt ref på Vostoks hemsida inna jag la mitt bud. Men jag är verkligen nöjd med klockan, väldigt snyggt borstad boett!
Verkligen trevlig tråd också, många kunniga entusiaster här!
Ja den är riktigt snygg. Och ja, jag ser nu att det är samma tavla, bara att ljuset reflekteras lite olika.
Precis som kamrat @Vostok skrev....
I vilket fall som helst ett riktigt bra val tycker jag, och om man gillar detaljer tycker jag att den bezeln du har är snäppet bättre än den andra.👍
 
Topp