• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Missade posta igår på ryssfredagen, men här är gårdagens och dagens ryss.
IMG_20210417_101335.jpg
 

Delgada

Patek
Ja, då var det nästan fullt igen. Återstår att se var låda #6 skall stå någonstans. I sovrummet? Skulle inte tro det... 😀

Edit: Insåg plötsligt att detta var mitt inlägg #1000, måste ju betyda någonting. Sannolikt någonting med att jag är någon sorts ryss-klock-nörd, typ. Godnatt!

20210417_000748.jpg
Oj!
Att det över huvud taget finns några vintageklockor kvar i Ryssland. Snart är de slut.
Att du törs. Snart kommer Putin gå ut i korståg mot de västerländska plundrarna som dränerar Ryssland på dess kulturskatter.😄
 

Vostok

Audemars
Magiska sprattelhopp. Men jag måste promote:a originalvideon som fortsätter då techno-versionen klipper de bästa hoppen (”framåtsparkarna” med båda benen). Stenhårt. Som. En. Amphibian.

Jag måste bara lägga in ännu ett ryskt mästerverk i filmhistoria när vi ändå är igång.. Jag har titta på denna många gånger och frågorna är fortfarande många!!
 

Delgada

Patek
Om jag personligen skulle gissa säger jag "hittepå". Om det vore ett unikt original tror jag våra expert-kamrater på området hade nämnt denna unika tingest då dessert shield diskuterats.

Och sannolikt skulle den inte se ut som något som gubben Pettson hade lött ihop på en kvart.
 

Vostok

Audemars
Hittepå eller "the real deal"? Någon som vet eller vill ge en kvalificerad gissning? Aldrig sett den här varianten förut.
Boetten finns men har inte sett den med Desert Shield förr.. Vet ej vad den heter och är nog inte så vanlig...
 

Vostok

Audemars
Säljaren verkar sitta på en del "specialmodeller". En gröntavlad Boctok-tunna (de gröna brukar väl vara export?), en gammal Seiko för 100k, en stål/plast röd Amphibia m.m. Sedan om de är legit har jag ingen aning om.
Den här boetten har jag dock aldrig sett!! Coolt!! :D
 

Beo

Patek
2-Faktor

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Den här boetten har jag dock aldrig sett!! Coolt!! :D
Jag har sett en sådan (sannolikt samma) till salu till samma pris för några månader sedan. Svårt att säga om det verkligen är ngn typ av prototyp eller vad det är. Ovanlig boett är det oavsett.
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Den här boetten har jag dock aldrig sett!! Coolt!! :D
Boetten är nog "kosher" men jag undrar en aning kring tavlan.
I mina ögon aningen skumt att den första generationen var utan "B" på tavlan, och de som kom senare hade ett "B".
Här gör man den allra första prototypen - och det är tavlan som sedan blev Gen2?
Men grym boett/grymma luggar!!!
 
Senast ändrad:

Gelmax

Cartier
Hmmm... behöver lite hjälp och råd... tror att jag f-ckat upp klockan (men vet inte hur).

Såhär, för snart 3 veckor sedan bytte jag boett på min Vostik Amphibia (ca 6 månader gammal)... kändes som att jag gjorde allt rätt och den har gått strålande sedan dess men igår 16.00 bara dog den! Tvärdöd. Öppnar den och kan få balanshjulet att svänga några sekunder sedan stannar det av. Sekundvisaren rör sig inte alls....

Vad tror ni - känns underligt att mitt boettbyte tre veckor tidigare skulle haft någon inverkan men jag vet verkligen inte vad som hänt med den. Någon som har något tips?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Hmmm... behöver lite hjälp och råd... tror att jag f-ckat upp klockan (men vet inte hur).

Såhär, för ca snart 3 veckor sedan bytte jag boett på min Vostik Amphibia (ca 6 månader gammal)... kändes som att jag gjorde allt rätt och den har gått strålande sedan dess men igår 16.00 bara dog den! Tvärdöd. Öppnar den och kan få balanshjulet att svänga några sekunder sedan stannar det av. Sekundvisaren rör sig inte alls....

Vad tror ni - känns underligt att mitt boettbyte tre veckor tidigare skulle haft någon inverkan men jag vet verkligen inte vad som hänt med den. Någon som har något tips?
Sekundvisaren kanske har fastnat insida glas? Det händer ibland, ta ut hela urverket ur boetten till att börja med och se vad som sker 🙂
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Boetten är nog "koscher" men jag undrar en aning kring tavlan.
I mina ögon aningen skumt att den första generationen var utan "B" på tavlan, och de som kom senare hade ett "B".
Här gör man den allra första prototypen - och det är tavlan som sedan blev Gen2?
Men grym boett/grymma luggar!!!
Ja, tavlan stör och säger i min värld att detta knappast kan vara ngt genuint.
 
Topp