• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Kanske redan postat den, men vad gör det, tycker denna bild blev ganska bra ändå...
klocka2.JPG
 
Vad tycker ni om Vostok Europe?
Ett nja på dessa. Skitstora, dyra och med inte särskilt bra gängad boettlucka. Inte tillverkade i Ryssland. Dessutom är det inte alla som kör riktiga vostokurverk, det sitter oftast Seikogrejer i dem vilket innebär att vissa modeller har noll koppling till Ryssland.. Expedition Nordpol har dock Vostokverk och ser rätt cool ut, även om den är av modellen "handledsmonterad snusdosa". klockorna har även mycket bra lume har jag förstått.
 
Ett nja på dessa. Skitstora, dyra och med inte särskilt bra gängad boettlucka. Inte tillverkade i Ryssland. Dessutom är det inte alla som kör riktiga vostokurverk, det sitter oftast Seikogrejer i dem vilket innebär att vissa modeller har noll koppling till Ryssland.. Expedition Nordpol har dock Vostokverk och ser rätt cool ut, även om den är av modellen "handledsmonterad snusdosa". klockorna har även mycket bra lume har jag förstått.
Jag har en Anchar Chrono. Stor? Ja 48mm, fast ganska tunn. Dyr? Nja Rek pris 6200 jag köpte för 50% 3100kr. Inte bra gängad boettlucka? Vet ej men ska tåla 200m vatten. Inte tillv. i Ryssland? Nej, Litauen. Seiko/Miyota verk. Lumen är tritium som lyser hela tiden. Perfekt sovklocka:)
Fungerar perfekt efter 1 år. Fast 48mm är den största klockan jag kommer att köpa. Max 45mm i fortsättningen. Det är kul med en klocka som inte andra har, fast är du flippare så är andrahandsvärdet säkert inte så bra.
 
Har även en gammal(?) Vostok som jag inte riktigt får grepp på. Aldrig sett med denna tavla tidigare och nu har jag även gått igenom alla rysstrådar här på forumet utan större lycka. Stora måsen på boettlocket. Någon som vet mer? Bara något påhitt? Gillar den som fan dock! :cool:
IMG_20160803_191625.jpg

/rusker
 
Tillbaka
Topp