• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Senaste rysstillskottet i lådan
IMG_2178.JPG

Var nyss nere på Hötorget och letade efter något bord med ryska dinkor. Trodde i min enfald att jag skulle hitta något att "operera" på men det fanns på sin höjd bara quartz-klockor där. Knappt att det fanns några klockarmband ens. Är det bara på eBay eller Tradera man hittar ryska dykare?

@Samlarn, bättre att köpa från Ukraina. Jag köpte några klockor och reservdelar här: http://aukro.ua/listing/listing.php?string=Восток+амфибия
Priser är billigare jämfört med ebay. Stor utbud. I visa fall går det att diskutera priser. Ända nackdel är språk. I vanlig fall är det bara ryska eller ukrainska som gäller, men man kan prova kontakta dem på engelska eller använda google translate. Det brukar gå att betala via western union eller paypal.

@Samlarn, bättre att köpa från Ukraina. Jag köpte några klockor och reservdelar här: http://aukro.ua/listing/listing.php?string=Восток+амфибия
Priser är billigare jämfört med ebay. Stor utbud. I visa fall går det att diskutera priser. Ända nackdel är språk. I vanlig fall är det bara ryska eller ukrainska som gäller, men man kan prova kontakta dem på engelska eller använda google translate. Det brukar gå att betala via western union eller paypal.
Superbra! Tack Aivengo13! Det här ska jag kolla på. o_O Valutan verkar knepig. rpH? Är inte det "varv per timme" eller nå't? *skrattar* Nä, jag skämtar. Blir knepigt med valutan här. :confused:

*hahaha* Det är nog det bästa betyg jag kan hoppas på. :D Jag la ut en av klockorna på Tradera så jag får se vad andra tycker. :watching::woot:
Vostok 2416b med 31 stenar. Skönt. Boetten "smackade" som en kyss när jag öppnade den. o_O

Jag såg faktiskt klockan på tradera efter att ha sett dina bilder här och började undra om steampunklösningen var allmänt vedertagen. Att det var din klocka löste mysteriet haha!

Jag såg faktiskt klockan på tradera efter att ha sett dina bilder här och började undra om steampunklösningen var allmänt vedertagen. Att det var din klocka löste mysteriet haha!
Jag har nog sett en engelsk lösning på problemet med Neptuneboettens singlelug tidigare men den engelska idén borde föra med sig att boetten "åker omkring" på natobandet. Den här boetten sitter fast. Fixade en variant till en polare. Han är skitnöjd. Han börjar bli nyfiken på de ryska dinkorna. Lägg ett bud vettja. :snaphappy: När jag lägger upp nästa annons måste ordet "Steampunk" vara med i annonsen. :cigar:
steampunk.jpg

Senast ändrad:
Nu har jag beställt en ny Vostok 420634 (Svart scuba dude) och en 110750 (Radio Room) då jag kunde inte välja mellan dessa. Jag tänker sedan byta till något passande NATO band och byta ut bezeln till en sådan på båda: http://murphymanufacturing.com/vostok_bezels.html . (Eller finns det något annat källa till dessa?)
Jag letar dock fortfarande efter lämpliga bezel inserts. Varifrån brukar man beställa dessa som har ett stort utbud? Tänkte försöka hitta något matchande till dessa urtavlor.

Jag har nog sett en engelsk lösning på problemet med Neptuneboettens singlelug tidigare men den engelska idén borde föra med sig att boetten "åker omkring" på natobandet. Den här boetten sitter fast. Fixade en variant till en polare. Han är skitnöjd. Han börjar bli nyfiken på de ryska dinkorna. Lägg ett bud vettja. :snaphappy: När jag lägger upp nästa annons måste ordet "Steampunk" vara med i annonsen. :cigar:

Ah där ser man! Är nog lite sugen, men letar efter en med ministry boett. Om jag bara kunde bestämma mig för vilken urtavla jag ska ta...

Är det någon annan som jag som inte kan logga in på meranom.ru? Reggade och aktiverade häromdagen men när jag försöker logga in så får jag inget felmeddelande och hamnar tillbaka på inloggningssidan. Testar jag med fel lösenord får jag felmeddelande.

Jag har även mejlat de och fick ett nytt lösenord som de även har testat och det funkar för dem. Jag har testat från jobbet, från mobilen och hemifrån med 3 olika browsers men samma problem. Har nu slut på idéer och de kan inte heller hjälpa mer.

Införskaffade nyligen en Vostok som min första automatiska klocka. Köpte in två bezels och några 2-piece nato/zulustraps, tycker klockan har fått viss karaktär - synpunkter? :)
Börjar inse att detta med klockor kan blir något av ett beroende. Köpte en SKX007:a idag.

Bilagor

• vostok1.jpg
    vostok1.jpg
    83.6 KB · Visningar: 64
  • vostok2.jpg
    vostok2.jpg
    68.9 KB · Visningar: 56
Tillbaka
Topp