• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Dressare
upload_2016-9-23_0-16-27.jpeg
Stilren och elegant.

Införskaffade nyligen en Vostok som min första automatiska klocka. Köpte in två bezels och några 2-piece nato/zulustraps, tycker klockan har fått viss karaktär - synpunkter? :)
Börjar inse att detta med klockor kan blir något av ett beroende. Köpte en SKX007:a idag.
Börjar man med att modda en Vostok och sen köper en skx finns det ingen väg tillbaka. Välkommen!

Komandirskie i Amfibia-boett eller Amfibia med Komandirskie-tavla? Jag vet inte. Men jag köpte den ny på Drottninggatan i början av nittiotalet. Den funkar fortfarande bra. Väl spenderade 250 kronor, om inte minnet sviker mig. Har några fler ryssar som jag får återkomma med.
SLnHyPZ.jpg

lite snabba bilder på ryssarna som kom idag med posten. Metallbanden åkte bort på en gång. Återkommer med finare bilder efter bezelbyte :)
Scuba dude på 420 boett
20160927_211043.jpg

Radio room på 710 boett
20160927_213140.jpg
Scuba dude har jag alltid gillat och den där urtavlan är ganska snygg. Skulle kanske vara ännu snyggare utan datum? Såg en liknande tidigare i tråden med en svart bezel som var jätteläcker.

Scuba dude har jag alltid gillat och den där urtavlan är ganska snygg. Skulle kanske vara ännu snyggare utan datum? Såg en liknande tidigare i tråden med en svart bezel som var jätteläcker.
Ja, jag tycker också det vore roligare utan datum (då slipper man ju också ställa in den) men hittade inget sådant just nu. När det gäller bezeln så har jag bytt igår till denna :
20160928_211353.jpg

Jag är väldigt nöjd med resultatet.

Har du köpt där ifrån? :)
Inte jag själv då de inte hade på lager det jag ville men på WUS finns det många som köpt även deras SE klockor som finns bl a i 24h utförande. Det finns även en liten intervju med ägaren där om du vill läsa. Finns under 24h delen och ämnet heter 420*** SE någonting där * kommer jag inte ihåg just nu.

Kommer definitivt köpa från dem om de fyller på lagret med 24h SE versionen.

Den här hade passat i loppisfyndråden också. Jag köpte den för ett par månader sedan på Röda Korset i Boländerna i Uppsala, för 30 kronor. Men ursprunget gör att den får hamna här. Tyckte det såg ut som en Raketa men var inte säker. @Seikosthlm var mycket hjälpsam och bekräftade min misstanke, och fyllde på med information. Verket är tydligen ett cal. 2609.HA, och det var det sovjetiska luftvärnet som fyllde 50 år 1992. Trots att den såg helt oanvänd ut fungerar den inte bra. Gissar att det bara beror på att oljorna hunnit bli dåliga sedan 92.
t0QTSKW.jpg

Tillbaka
Topp