• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Boatman

Cartier
Rysslands dag (nationaldag) idag, då får finklockan fram

78E46E2A-756F-48DC-9CAB-424178CD8EA0.jpeg
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Kör vi byteslördag i den här tråden också? 😉

Har två tunnor som jag ännu inte kommit till skott med att byta visare på då jag gärna vill ha de klassiska Amphibia-visarna. Har inga visare till 2209 och tänker att det kanske finns någon som är intresserad av att ha dem som de är eller vill byta själv. Mitt senaste byte på ett 2409 va en pärs (pga ej rätt utrustning och lite erfarenhet plus en hel del dåligt tålamod och sviktande syn 😂).

Klockorna går som de ska och håller tiden vad jag märkt vid användning, dock ej uppmätta. Banden medföljer ej.
Intresserad av alla typer av sovjetiska ur i fungerande skick. Skicka PM vid intresse samt fler bilder.
IMG_20210612_140045.jpg
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Kör vi byteslördag i den här tråden också? 😉

Har två tunnor som jag ännu inte kommit till skott med att byta visare på då jag gärna vill ha de klassiska Amphibia-visarna. Har inga visare till 2209 och tänker att det kanske finns någon som är intresserad av att ha dem som de är eller vill byta själv. Mitt senaste byte på ett 2409 va en pärs (pga ej rätt utrustning och lite erfarenhet plus en hel del dåligt tålamod och sviktande syn 😂).

Klockorna går som de ska och håller tiden vad jag märkt vid användning, dock ej uppmätta. Banden medföljer ej.
Intresserad av alla typer av sovjetiska ur i fungerande skick. Skicka PM vid intresse samt fler bilder.
IMG_20210612_140045.jpg
Vilken härlig patina det var på dem 😍
 

Beo

Patek
2-Faktor
Kör vi byteslördag i den här tråden också? 😉

Har två tunnor som jag ännu inte kommit till skott med att byta visare på då jag gärna vill ha de klassiska Amphibia-visarna. Har inga visare till 2209 och tänker att det kanske finns någon som är intresserad av att ha dem som de är eller vill byta själv. Mitt senaste byte på ett 2409 va en pärs (pga ej rätt utrustning och lite erfarenhet plus en hel del dåligt tålamod och sviktande syn 😂).

Klockorna går som de ska och håller tiden vad jag märkt vid användning, dock ej uppmätta. Banden medföljer ej.
Intresserad av alla typer av sovjetiska ur i fungerande skick. Skicka PM vid intresse samt fler bilder.
IMG_20210612_140045.jpg
Villhöverha frestare där😁!!!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Homage Lördag alltså? En sån här har ni aldrig sett förut, garanterat! Puristerna får i vanlig ordning blunda en stund, Vonlex GMT Masteriskij 🥳
MQqnILd.jpg

j29DL60.jpg

Il8XP0F.jpg

Det hopar väl sig inte med purister i denna tråden? 😉

Skitsnygg! 😀

Min nya har fått nytt armband, hade tänkt sätta dit nya visare också, men har inte lyckats än (de blev bara skeva). Stod att de skulle vara till 24 urverk och automat, men inte lyckades jag (första gången jag går bet), verkar vara alldeles för litet hål.

20210612_145430.jpg
 
Min bubbeldykarvostok börjar kännas trött, glaset är så repigt så man knappt ser vad klockan är i vissa vinklar och gängorna på kronan är så rostiga att jag får ta till tången ibland när jag ska skruva ur. Pension för den med andra ord.
repig vostok.jpg

Men varför ändra på ett vinnande koncept, ny scuba dude + gamla bezeln; much better:)
orepig vostok.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Min bubbeldykarvostok börjar kännas trött, glaset är så repigt så man knappt ser vad klockan är i vissa vinklar och gängorna på kronan är så rostiga att jag får ta till tången ibland när jag ska skruva ur. Pension för den med andra ord.
repig vostok.jpg

Men varför ändra på ett vinnande koncept, ny scuba dude + gamla bezeln; much better:)
orepig vostok.jpg

Hade kunnat byta krona och polerat plexit 😀

Kul ändå att du förde över bezeln. Juste klocka!
 

Beo

Patek
2-Faktor
Min bubbeldykarvostok börjar kännas trött, glaset är så repigt så man knappt ser vad klockan är i vissa vinklar och gängorna på kronan är så rostiga att jag får ta till tången ibland när jag ska skruva ur. Pension för den med andra ord.
repig vostok.jpg

Men varför ändra på ett vinnande koncept, ny scuba dude + gamla bezeln; much better:)
orepig vostok.jpg
Den pensionerade då?ut för försäljning?😁
 

v0n

Patek
2-Faktor
Det hopar väl sig inte med purister i denna tråden? 😉

Skitsnygg! 😀

Min nya har fått nytt armband, hade tänkt sätta dit nya visare också, men har inte lyckats än (de blev bara skeva). Stod att de skulle vara till 24 urverk och automat, men inte lyckades jag (första gången jag går bet), verkar vara alldeles för litet hål.

20210612_145430.jpg
Nä. det mesta brukar ju funka här men en fullgardering är aldrig fel om nån skulle få för sig att gnälla 😉 Tack så mycket förresten!

Vad var det för visare du hade köpt? Har själv haft problem med några set från V24 med minutvisare som varit för tajta.
Brukar förvisso vara en ganska enkel fix att "borra" upp hålet lite försiktigt, räcker vanligtvis med att gnaga bort på färgen med mejsel eller nåt
(syns inte på insidan ändå) ✌🏼
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nä. det mesta brukar ju funka här men en fullgardering är aldrig fel om nån skulle få för sig att gnälla 😉 Tack så mycket förresten!

Vad var det för visare du hade köpt? Har själv haft problem med några set från V24 med minutvisare som varit för tajta.
Brukar förvisso vara en ganska enkel fix att "borra" upp hålet lite försiktigt, räcker vanligtvis med att gnaga bort på färgen med mejsel eller nåt
(syns inte på insidan ändå) ✌🏼

Visare från v24. Både tim och minutvisaren alldeles för tajta (antar att det är just färgen som gör det). Försökte vidga med tandpetare, men är väl för mjukt.

Var lite rädd att för mycket färg skulle lossna med hårdare saker, men får prova igen!

Tack för tipset!

Har köpt ett par andra, som kanske går bättre (är coolare iallafall så det spelar inte så stor roll), så vi får se...
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Fick inget PM igår angående byte ryss mot ryss så jag gissar på att det var mycket firande igår på ryssdagen eller så dränktes sorgerna i vodka av Belgiens EM-kross.

Förståligt. Jag ger er därför en andra chans att förvärva dessa två tunnor i utbyte mot främst Sovjet-dinkor. Finns i PM.
IMG_20210613_110719.jpg
IMG_20210613_110705.jpg
 
Topp