• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Vi drar in med stormsteg i midsommarveckan! Jag passar även på att påpeka att vi i morse passerade sommarsolsståndet, vilket innebär att det from nu blir allt mörkare. Bra då med trygg följeslagare i form av nya vännen NVCh-30, som testas tillsammans med brunt natoläder.
20210621_074234.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Även jag tillhör den lilla utstötta minoritet som saknar rysk kronograf!
Jag kan anföra skäl som att jag inte är nere i vintageträsket ännu, eller att nya kronografer inte är mottagliga för moddning osv. Men i djupet av min grumliga själ är jag avundsjuk....
Jag tycker inte att du skall känna dig som en utstött minoritet, bara som en människa som... inte har en kronograf. :)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Meh! Vi stöter väl inte ut någon i vårt forum? Möjligen att vi kan gå till personangrepp i smakfrågor. :p
Urverket var ju inget vidare på den här vintageklockan men det var väntat när beskrivningen av urverket var så vagt i annonsen. Jag har aldrig varit med om att det manuella uppdraget tar stopp på en 2416b! Det är nå't mysko med fjädern?
Urtavlan är jäkligt snygg. Den "växer" hela tiden på mig.

IMG_20210620_191936 (2).jpg

Cool! Särskilt snygg med den bezeln!

Såg en likadan härdomdan, där ratten på tavlan verkade sitta lite off center, är det samma på din?

Känns som en tidig Zissou 😀
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Vi drar in med stormsteg i midsommarveckan! Jag passar även på att påpeka att vi i morse passerade sommarsolsståndet, vilket innebär att det from nu blir allt mörkare. Bra då med trygg följeslagare i form av nya vännen NVCh-30, som testas tillsammans med brunt natoläder.
20210621_074234.jpg

Den där är ju bara löjligt skick, helt sjukt!!! Riktig grym!!!

Snart tillhör man väl även den utstötta del som inte har en NVCh-30 😇
 

Delgada

Patek
God förmiddag. Regnat i natt men lika varmt nu som igår. Tropiskt.
Nej då, inte är jag utstött inte. Bara kronograflös som sagt.😄
Vi drar in med stormsteg i midsommarveckan! Jag passar även på att påpeka att vi i morse passerade sommarsolsståndet, vilket innebär att det from nu blir allt mörkare. Bra då med trygg följeslagare i form av nya vännen NVCh-30, som testas tillsammans med brunt natoläder.
20210621_074234.jpg
Håller med om att skicket på den där är otroligt. Räknas det som vintage när de ser ut sådär?

Vännen från igår får fortsatt förtroende idag.
20210621_101804.jpg
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Cool! Särskilt snygg med den bezeln!

Såg en likadan härdomdan, där ratten på tavlan verkade sitta lite off center, är det samma på din?

Känns som en tidig Zissou 😀
Jag tror att urtavlan "kommer fram" lite mera när bezeln är lite "lugnare".
Ratten sitter perfekt, vertikalt. Är det off center skulle jag vara försiktig med köp. Kan vara kopior.
Urtavlan saknar ursprungsmärkning och så såg det ut på urtavlorna i "glappet" mellan CCCP och Russia-tiden. Kallas ibland för transitional-tiden. Den är från tidigt 90-tal alltså.
Jag samlar på klockor från CCCP-tiden och den här "kvalar" in i samlingen eftersom den är "pre-Russia".
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag tror att urtavlan "kommer fram" lite mera när bezeln är lite "lugnare".
Ratten sitter perfekt, vertikalt. Är det off center skulle jag vara försiktig med köp. Kan vara kopior.
Urtavlan saknar ursprungsmärkning och så såg det ut på urtavlorna i "glappet" mellan CCCP och Russia-tiden. Kallas ibland för transitional-tiden. Den är från tidigt 90-tal alltså.
Jag samlar på klockor från CCCP-tiden och den här "kvalar" in i samlingen eftersom den är "pre-Russia".

Det är denna. Ratten ser ut och sitta mer åt vänster. Eller så är det indexen som är off. Eller fotovinkeln
Screenshot_20210621-151518_Chrome.jpg
 

Samlarn

Rolex
Det är denna. Ratten ser ut och sitta mer åt vänster. Eller så är det indexen som är off. Eller fotovinkeln
Screenshot_20210621-151518_Chrome.jpg
Du har rätt. Ratten ser ut att sitta lite snett. Ibland blir bilder på internet lite missvisande p.g.a. olika redigeringar och komprimeringar. Jag vet inte om det är så med den här bilden men det ser ut som att ratten sitter snett. Jag skulle hoppa över den där urtavlan.
 
Topp