Jag kollade precis på den ryska monsterrullen Sputnik och nu klurar jag på om huvudpersonen kör med Casio eller någn digitalare från sovjet-eran. Filmen utspelar sig på 80-talet. Någon skarpögd som ser?
Var filmen bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kollade precis på den ryska monsterrullen Sputnik och nu klurar jag på om huvudpersonen kör med Casio eller någn digitalare från sovjet-eran. Filmen utspelar sig på 80-talet. Någon skarpögd som ser?
Ja, helt klart sevärd om än lite ryskt långsam.Var filmen bra?
Kanske Ministry-måndag...osv...God idé!
Nån påstår att det var jag som myntade "Ryssfredag", men varför inte gå all-in med:
MeshokMåndag
TonneauTisdag
Ombyggd-satanOnsdag
Tidstypisk-ryssTorsdag
(Ryssfredag)
LuchLördag
SvezdaSöndag?
Som vanligt 2a på bollen och jag tänkte med säga Elektronika 5.Tycker det ser ut som elektonika 5 ??
Såklart MinistryMåndag!!!Kanske Ministry-måndag...osv...
??
Kanske Ministry-måndag...osv...
??
Jaaaa!Såklart MinistryMåndag!!!
Kronograf-konsdag?Kanske Ministry-måndag...osv...
??
Jag ska göra mitt bästa!Men kom ihåg nu kamrat @Beo att för lördagen vilar nu ett extra stort ansvar på dig då du är kejsare av Luch!
God idé!
Nån påstår att det var jag som myntade "Ryssfredag", men varför inte gå all-in med:
MeshokMåndag
TonneauTisdag
Ombyggd-satanOnsdag
Tidstypisk-ryssTorsdag
(Ryssfredag)
LuchLördag
SvezdaSöndag?
Jahapp, tack grappar för att man får vara med på onsdagar dåUppdaterade listan lite:
MinestryMåndag med bund
TonneauTisdag med bund
Ombyggd-satanOnsdag/KronografOnsdag med bund
Tidstypisk-ryssTorsdag med bund
(Ryssfredag)
LuchLördag med bund
SvezdaSöndag med bund
Out of stock såklart, någon som köpte?Nya Bronze modellen ser ut att finnas nu på Meranom:
Product not found!
meranom.com
Ah, fanns i lager när jag lade upp länken i alla fall. Jag hoppade denna gången även om jag blev lite sugen.Out of stock såklart, någon som köpte?
Typiskt, men kanske inte så förvånande...aja, det gäller att vara på huggetAh, fanns i lager när jag lade upp länken i alla fall. Jag hoppade denna gången även om jag blev lite sugen.
Läppstiftet i bakgrunden?Testar ett till av banden som kom igår.
Man märker av att det snart är midsommar, det stabilt fina vädret är borta och är ersatt av lite mer ombytligt väder!
Inser att jag inte följer veckolistan speciellt bra, men det kanske ordnar sig ikväll, vem vet?
Läppstiftet i bakgrunden?
Den körde jag över för första gången för någon vecka sedan Den höll...Japp! Och nya bron med!
Med!Fråga: Skall de gamla goda Amphibian 350-dykarna ha glas med eller utan tension ring?
Tack, misstänkte det. Då har jag lite arbete med att "äkta till" ett av mina objekt. Har nämligen en 350-dykare där Oleg har monterat ett tjockt glas (typ NVCh-30?) utan ring... Så, byte till rätt glas med ring förestår!
Hur ser det glaset ut? Är det kupat (helt rundat) eller lite platt om du kikar på det från sidan??Tack, misstänkte det. Då har jag lite arbete med att "äkta till" ett av mina objekt. Har nämligen en 350-dykare där Oleg har monterat ett tjockt glas (typ NVCh-30?) utan ring... Så, byte till rätt glas med ring förestår!
Intressant fråga! När jag jämför med min NVCh-30 så är glaset på den kupat med en rund fin profil tvärs över hela glaset. Glaset jag nu har monterat bort från den civila varianten har en tydlig platt yta på toppen. Skall se om jag ev kan lyckas fånga detta på bild.Hur ser det glaset ut? Är det kupat (helt rundat) eller lite platt om du kikar på det från sidan??
Och om du kikar på urtavlan genom glaset har det lite förstoringseffekt som att det är konvext på mitten som ett förstoringsglas?? (Ja jag vet, jag är en nyfiken nörd)
Det som är kupat är äkta och gammalt medan det platta är ett nyare glas.Intressant fråga! När jag jämför med min NVCh-30 så är glaset på den kupat med en rund fin profil tvärs över hela glaset. Glaset jag nu har monterat bort från den civila varianten har en tydlig platt yta på toppen. Skall se om jag ev kan lyckas fånga detta på bild.