• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Aje

Omega
20210620_135301.jpg
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Ibland är det inte mycket som behövs för att ändra uppfattning om en klocka. Hade den här ute till försäljning då jag inte var helt såld på tavlan. En svart old school bezel och ett camoband senare så ändrade jag planer och nu får den stanna 🙂
IMG_20210620_143820.jpg
 

Vostok

Audemars
Det vara bara en packning, men tog man bort den helt gick det iallafall att få gängerna att ta lite, så kör utan packning så länge tills jag hittar en ny bom.
I kronhalsen sitter det en liten gummi packning innanför/bakom en i pressad liten plåt bricka.. Kolla där med..
Jag brukar ta bort brickan med en liten tandläkarkrok som jag stoppar in i centrumhålet men går säkert med en tunn ståltråd el dyl med :)
 

Delgada

Patek
Ingen fotboll förrän 18 och för varmt ute så jag spammar lite på forumet nu.
Vad tror panelen om den här? Ser ok ut i mina ögon och ska, enligt säljaren, fungera som den ska. Tycker utgångspriset är vettigt.
Check out the lot on the "Meshok" internet auction https://meshok.net/en/item/226552798
Men den var ju helt super!
En chronograph... ååhhh

Måste ni posta sånt här? 😩
 

Rikala

Patek
2-Faktor
I kronhalsen sitter det en liten gummi packning innanför/bakom en i pressad liten plåt bricka.. Kolla där med..
Jag brukar ta bort brickan med en liten tandläkarkrok som jag stoppar in i centrumhålet men går säkert med en tunn ståltråd el dyl med :)

Hmm.. Där har jag aldrig vart o pillat! Skall ta mig en titt!

Lekte lite med bezeln, den hade ju ingen färg alls. Inte helt överrtygad dock, funderar på och köpa lite olika färger o leka lite. Kanske rosa för o matcha den blekta stjärnan?

20210620_154935.jpg
 

Vostok

Audemars
Hmm.. Där har jag aldrig vart o pillat! Skall ta mig en titt!

Lekte lite med bezeln, den hade ju ingen färg alls. Inte helt överrtygad dock, funderar på och köpa lite olika färger o leka lite. Kanske rosa för o matcha den blekta stjärnan?

20210620_154935.jpg
Här ser du plåtbrickan och den lilla gummipackningen som sitter i kronhalsen plus packningen som sitter i kronan..
Men på bilden du la ut nu ser det ju ut som du lyckats skruva in kronan helt.. Kan det ha suttit en hemgjord packning i din krona med fel tjocklek?

1624197286082.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ingen fotboll förrän 18 och för varmt ute så jag spammar lite på forumet nu.
Vad tror panelen om den här? Ser ok ut i mina ögon och ska, enligt säljaren, fungera som den ska. Tycker utgångspriset är vettigt.
Check out the lot on the "Meshok" internet auction https://meshok.net/en/item/226552798
Grym! En chronograf är ju som vi alla vet inte fel. 😀😍 Har du lyckats tyda ut om verket är nyservat?
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Grym! En chronograf är ju som vi alla vet inte fel. 😀😍 Har du lyckats tyda ut om verket är nyservat?
Okänd servicehistorik, men i fungerande skick....Klippte den iaf och hoppas att den håller. Ett 3133-verk är väl inte helt hopplöst för att eventuellt serva för en urmakare i framtiden. Tyckte priset på 11 000 rubel var svårt att slå.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tack! Har haft lite utkik en tid, men kände att det var dags. Nu bara den långa väntan och hålla tummarna för lotteriet hos tullen...

Grattis! Juste kronograf! 😀

Snart är det väl bara jag har som inte har en rysskronograf, klart sugen dock. Men nu har jag gett mig köpstopp ett litet tag.

Själv har jag tre paket i tullen, får se vad som händer. Klart ett lotteri...
 

Delgada

Patek
Grattis! Juste kronograf! 😀

Snart är det väl bara jag har som inte har en rysskronograf, klart sugen dock. Men nu har jag gett mig köpstopp ett litet tag.

Själv har jag tre paket i tullen, får se vad som händer. Klart ett lotteri...
Även jag tillhör den lilla utstötta minoritet som saknar rysk kronograf!
Jag kan anföra skäl som att jag inte är nere i vintageträsket ännu, eller att nya kronografer inte är mottagliga för moddning osv. Men i djupet av min grumliga själ är jag avundsjuk....
 

Samlarn

Rolex
Meh! Vi stöter väl inte ut någon i vårt forum? Möjligen att vi kan gå till personangrepp i smakfrågor. :p
Urverket var ju inget vidare på den här vintageklockan men det var väntat när beskrivningen av urverket var så vagt i annonsen. Jag har aldrig varit med om att det manuella uppdraget tar stopp på en 2416b! Det är nå't mysko med fjädern?
Urtavlan är jäkligt snygg. Den "växer" hela tiden på mig.

IMG_20210620_191936 (2).jpg
 
Topp