• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Screenshot_20210624-184843_Chrome.jpg


Google is your friend 😇
Klart läcker urtavla :D
 

G.Clooney

Cartier
Godagens ryssvänner!

Då har det äntligen hänt - en rejäl trycktestning av Vostok Amphibia av Beyond the press-channel från Finland :) Intressant nog så testades dessutom en oljefylld Pulsarquartz samtidigt. Testarna är inte klockmänniskor, men man kan inte få allt :)


Såvitt jag kan se så var det bakboetten som bångnade in och tryckte urverk och urtavla in i plexiglaset och spräckte det så att säga inifrån. Utverket stannade när sekundvisarfästet kontaktade urglaset vid 840 meters djup. Mycket imponerande prestanda på min ära! Jag kunde inte se några tecken alls på vatteningress pga läckande packningar eller liknande.
Såg nyss avsnittet, med flera. Längtar tills en Rolex eller dylikt hamnar där inne, haha. Men jävlar vad Pulsarn gick på djupet utan att ducka! Visserligen en quartz, men 300 bar?!
 

Vostok

Audemars
Glad midsommar kamrater!

Zim:en får börja dagen, kommer dock byta...

20210625_092744.jpg


Satt med en dam (Zaria) igår kväll, på tavlan står det CCCP. Smått överraskad av verket, där står det 2016! Antar att någon bytt verk eller tavla.

20210624_222450.jpg


20210625_093133.jpg
Urverk
Urverket heter 2016 så det är ej tillverknings år..

 

Stup

Panerai
2-Faktor
Ah, ok. Jag är nog sämst i tråden när det gäller urverk, men har ett 2414 som ändå borde vara likadant förutom rotorn?
Jag trodde det också men det verkar som att det finns två olika. En till automaten och en till manuell


/ P
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Japp, skulle just föreslå detsamma. Leverans från inom EU, så varken moms eller tull tillkommer. Lite högre priser jmf med några sajter i Ryssland men enkel och relativt snabb leverans. Räkna med typ 14 dagar, kanske lite mer. (finns en del kul reservdelar, så man klickar gärna runt lite granna... :) ) Jag har handlat en del därifrån och har bara positiva erfarenheter. 👍
 

Samlarn

Rolex
Glad Midsommar på er Gott Folk!

Även om jag jobbar hela helgen är det här en av de finaste helgerna. Jag tar på mig en av de coolaste klockorna i min samling. Den är för ovanlighetens skull inte en vintage. Det är en ny upplaga efter den mytiska Sadko. Enligt ryktet, så ful att Slava inte ville producera den:

IMG_20210625_144106.jpg

IMG_20210625_144209.jpg
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
2-Faktor
Glad Midsommar på er Gott Folk!

Även om jag jobbar hela helgen är det här en av de finaste helgerna. Jag tar på mig en av de coolaste klockorna i min samling. Den är för ovanlighetens skull inte en vintage. Det är en ny upplaga efter den mytiska Sadko. Enligt ryktet, så ful att Slava inte ville producera den:

IMG_20210625_144106.jpg

IMG_20210625_144209.jpg
Den är ju så j..a snygg!!!!själv svidar jag om till lite dressigare kvällsklocka,ha en härlig kväll alla!😊
image.jpg
 
Topp