• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Jag beställde en bezel från komandirskie.com i början av mars. En ensam bezel och jag hade inte brådis. Sparade in UPS kostnad tänkte jag.....🤔 jag tar snigelposten.....listig som en kackerlacka.

Nu när vi börjar närma oss midsommar tänkte jag dra iväg en fråga till ryssarna och höra om de hittat nåt frimärke till paketet ännu... typ....

Jag fick följande svar:

" Hello, the parcel is back, I don't know the reason, but in Sweden there is something wrong with the delivery - there are a lot of returns and just losses. open Paypal dispute. Or you can make an additional fee on the UPS"

Jag har då inte hört ett knyst från Post Nord.
😠😠😠😠😠😠😠
Angående våra veckodagar med tema skulle vi kunna ha.
Hata Post Nord måndag
Hata Post Nord tisdag
Hata Post Nord onsdag
Hata Post Nord torsdag
Hata Post Nord fredag
Hata Post Nord lördag
Hata Post Nord söndag
 

Vostok

Audemars
Jag beställde en bezel från komandirskie.com i början av mars. En ensam bezel och jag hade inte brådis. Sparade in UPS kostnad tänkte jag.....🤔 jag tar snigelposten.....listig som en kackerlacka.

Nu när vi börjar närma oss midsommar tänkte jag dra iväg en fråga till ryssarna och höra om de hittat nåt frimärke till paketet ännu... typ....

Jag fick följande svar:

" Hello, the parcel is back, I don't know the reason, but in Sweden there is something wrong with the delivery - there are a lot of returns and just losses. open Paypal dispute. Or you can make an additional fee on the UPS"

Jag har då inte hört ett knyst från Post Nord.
😠😠😠😠😠😠😠
Angående våra veckodagar med tema skulle vi kunna ha.
Hata Post Nord måndag
Hata Post Nord tisdag
Hata Post Nord onsdag
Hata Post Nord torsdag
Hata Post Nord fredag
Hata Post Nord lördag
Hata Post Nord söndag
Jag är med dig i ditt hat mot Postnord varje dag i veckan... Nästan så man kan lägga till en extra veckodag bara för att förlänga det med ännu en dag ;)
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det som är kupat är äkta och gammalt medan det platta är ett nyare glas.
De kupade modellerna satt även på tunnorna och är precis som du säger väldigt fint rundade i profil.
Så jag brukar alltid försöka rädda dom kupade glasen om det går för dom går ej att få tag på längre plus att kanten ej sticker utanför bezel på standard klockorna (gäller ej NVCh-30 då dom glasen är högre men har samma fina rundning) :)
Jag har sett tjockare modeller av de platta nya glasen men vet i fanken vart dom kommer ifrån? om dom är specialgjorda som ersättningsglas för NVCh-30 eller om det blivit något fel vid tillverkning någon gång så dom blivit tjockare??
Såhär ser det ut när jag försöker fånga några varianter på bild.

Glas från civil 350 med det jag antar är rätt glas, dvs vackert rund men låg profil:
20210623_204708.jpg


NVCh-30 med rund och hög profil:
20210623_204822.jpg


Det sannolikt nya glas som satt monterad i en annan civil 350 med hög men tydligt platt profil:
20210623_204630.jpg


Hmm, plötsligt har jag börjat titta på klockorna glas på ett helt nytt sätt! 😍😄
 

Vostok

Audemars
Såhär ser det ut när jag försöker fånga några varianter på bild.

Glas från civil 350 med det jag antar är rätt glas, dvs vackert rund men låg profil:
20210623_204708.jpg


NVCh-30 med rund och hög profil:
20210623_204822.jpg


Det sannolikt nya glas som satt monterad i en annan civil 350 med hög men tydligt platt profil:
20210623_204630.jpg


Hmm, plötsligt har jag börjat titta på klockorna glas på ett helt nytt sätt! 😍😄
Ja man får en helt annan klocka med rätt glas i som följer bezeln och inte sticker upp.. Den får en helt annan form när glaset är rundat och man ser hur det är tänkt att se ut :D
Kanon bra bilder som visar skillnaden!! Bra där!! :D
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Zvezda tittade anklagande på mig från sin plats i lådan och jag träffades av ett sting av dåligt samvete.
"Har du glömt bort mig?"
"Nej, jag..."
"Jag vet att jag inte är lika cool som en del yngre släktingar som har jobbat som dykare i militären eller tidtagare åt stridsflygare. Jag är heller inte lika unik som en jubileumsutgåva med en prototyp-urtavla, men hallå, jag är speciell på mitt eget lilla sätt."
"Jag vet..."
"Tyst, glöm inte att jag är en av de ursprungliga orsakerna till att alla de andra finns till över huvud taget. Jag har tom ett vackert utsmyckat inre, något som vi ju ärligt talat vet att ingen av de andra råa och muskulösa modellerna kommer i närheten av. Jag vet även att du tycker om mitt yttre och jag törs säga att jag är den vackraste klockan i din samling."
"Jag håller med om allt du säger och, ja, du är väldigt vacker. Förlåt om du har blivit lite bortglömd. Jag vill att du skall sitta på min handled i morgon."
"Lovar du?"
"Lovar!"
20210624_082144.jpg
 

MAz_666

Rolex
Zvezda tittade anklagande på mig från sin plats i lådan och jag träffades av ett sting av dåligt samvete.
"Har du glömt bort mig?"
"Nej, jag..."
"Jag vet att jag inte är lika cool som en del yngre släktingar som har jobbat som dykare i militären eller tidtagare åt stridsflygare. Jag är heller inte lika unik som en jubileumsutgåva med en prototyp-urtavla, men hallå, jag är speciell på mitt eget lilla sätt."
"Jag vet..."
"Tyst, glöm inte att jag är en av de ursprungliga orsakerna till att alla de andra finns till över huvud taget. Jag har tom ett vackert utsmyckat inre, något som vi ju ärligt talat vet att ingen av de andra råa och muskulösa modellerna kommer i närheten av. Jag vet även att du tycker om mitt yttre och jag törs säga att jag är den vackraste klockan i din samling."
"Jag håller med om allt du säger och, ja, du är väldigt vacker. Förlåt om du har blivit lite bortglömd. Jag vill att du skall sitta på min handled i morgon."
"Lovar du?"
"Lovar!"
20210624_082144.jpg
Håller (faktiskt) med om allt han säger!
Så pass att en bror till honom bråkar med Postnord i skrivande stund ...
 

MAz_666

Rolex
Vare sig ”TidstypiskTorsdag” eller ”TonneauTorsdag” så skiner denna tidiga tunna (då 090 ej ännu var född) från slutet av 70-talet, idag på min handled.
Och i vanlig ordning KBT:ar jag genom smaaalt tidstypiskt mesh på stora huvudet!
Börjar vänja mig!!!
980568BB-D1F4-45F7-9429-B79E7541CB00.jpeg
 

MAz_666

Rolex
Du har rätt. Ratten ser ut att sitta lite snett. Ibland blir bilder på internet lite missvisande p.g.a. olika redigeringar och komprimeringar. Jag vet inte om det är så med den här bilden men det ser ut som att ratten sitter snett. Jag skulle hoppa över den där urtavlan.
Det är denna. Ratten ser ut och sitta mer åt vänster. Eller så är det indexen som är off. Eller fotovinkeln
Screenshot_20210621-151518_Chrome.jpg
Kan inget om Zissou-klockorna, men denna såg väl ok ut?
Och ratten rak!
Och en tvåhundring inkl. frakt: KÖP!!!
 
Jag beställde en bezel från komandirskie.com i början av mars. En ensam bezel och jag hade inte brådis. Sparade in UPS kostnad tänkte jag.....🤔 jag tar snigelposten.....listig som en kackerlacka.

Nu när vi börjar närma oss midsommar tänkte jag dra iväg en fråga till ryssarna och höra om de hittat nåt frimärke till paketet ännu... typ....

Jag fick följande svar:

" Hello, the parcel is back, I don't know the reason, but in Sweden there is something wrong with the delivery - there are a lot of returns and just losses. open Paypal dispute. Or you can make an additional fee on the UPS"

Jag har då inte hört ett knyst från Post Nord.
😠😠😠😠😠😠😠
Angående våra veckodagar med tema skulle vi kunna ha.
Hata Post Nord måndag
Hata Post Nord tisdag
Hata Post Nord onsdag
Hata Post Nord torsdag
Hata Post Nord fredag
Hata Post Nord lördag
Hata Post Nord söndag

Jag kan ju passa på och citera mig själv från affordable-tråden 2019, vilket exemplifierar både post nords eviga inkompetens som ryssars uppfinningsrikedom och sevicemindedness
Köpte en Vostok från en privat rysk säljare en gång, men Postnord tappade bort paketet. Ryssen hörde av sig och frågade varför jag inte recenserat affären, jag förklarade att jag fortfarande väntade, men att klockan troligtvis var borta. Svaret jag fick: "That was unfortunate, I fix." Några dagar senare fick jag ett paket från Ryssland med en ny klocka som av någon anledning inte gått via tullen och postnord. Ryssar är kreativa.:)
 

Samlarn

Rolex

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Zvezda tittade anklagande på mig från sin plats i lådan och jag träffades av ett sting av dåligt samvete.
"Har du glömt bort mig?"
"Nej, jag..."
"Jag vet att jag inte är lika cool som en del yngre släktingar som har jobbat som dykare i militären eller tidtagare åt stridsflygare. Jag är heller inte lika unik som en jubileumsutgåva med en prototyp-urtavla, men hallå, jag är speciell på mitt eget lilla sätt."
"Jag vet..."
"Tyst, glöm inte att jag är en av de ursprungliga orsakerna till att alla de andra finns till över huvud taget. Jag har tom ett vackert utsmyckat inre, något som vi ju ärligt talat vet att ingen av de andra råa och muskulösa modellerna kommer i närheten av. Jag vet även att du tycker om mitt yttre och jag törs säga att jag är den vackraste klockan i din samling."
"Jag håller med om allt du säger och, ja, du är väldigt vacker. Förlåt om du har blivit lite bortglömd. Jag vill att du skall sitta på min handled i morgon."
"Lovar du?"
"Lovar!"
20210624_082144.jpg
Vad är det för mått på den?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Vad är det för mått på den?
Det är ingen jätte, direkt. Urverket har en bredd på blott 18 mm. Övriga mått (mm) ser ut såhär:
  • Bredd utan krona: 23
  • Bredd inkl krona: 25
  • Total längd: 39
  • Lugg till lugg: 31
  • Luggbredd: 16 :) Men det går utan problem, som i mitt fall, att använda ett 18 mm band.

Jag skrev lite mer i detta inlägg. Där står även mer om vilka band som fungerar:
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Kom ett brev med posten idag vid lunchtid, så nu sitter ny timvisare och sekund på sommarmodden!

Fick inte dit minutvisaren så dem gamla får hänga på. Får köpa rivare så jag kan få till rätt storlek på hålet.

Nu har jag iallafall en klocka som är badbar (allt gammalt ryskmögel vågar jag inte bada med).

20210624_133523.jpg

20210624_133441.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kom ett brev med posten idag vid lunchtid, så nu sitter ny timvisare och sekund på sommarmodden!

Fick inte dit minutvisaren så dem gamla får hänga på. Får köpa rivare så jag kan få till rätt storlek på hålet.

Nu har jag iallafall en klocka som är badbar (allt gammalt ryskmögel vågar jag inte bada med).

20210624_133523.jpg

20210624_133441.jpg
Men kombon med den minutvisaren är ju helt fantastisk och... sekundvisaren!!! 😍
 

Beo

Patek
2-Faktor
Kom ett brev med posten idag vid lunchtid, så nu sitter ny timvisare och sekund på sommarmodden!

Fick inte dit minutvisaren så dem gamla får hänga på. Får köpa rivare så jag kan få till rätt storlek på hålet.

Nu har jag iallafall en klocka som är badbar (allt gammalt ryskmögel vågar jag inte bada med).

20210624_133523.jpg

20210624_133441.jpg
Mycket snyggt!👍
 

MAz_666

Rolex
Kom ett brev med posten idag vid lunchtid, så nu sitter ny timvisare och sekund på sommarmodden!

Fick inte dit minutvisaren så dem gamla får hänga på. Får köpa rivare så jag kan få till rätt storlek på hålet.

Nu har jag iallafall en klocka som är badbar (allt gammalt ryskmögel vågar jag inte bada med).

20210624_133523.jpg

20210624_133441.jpg
Intelligent att köra vitt/orange ploprof på sunburst-blå tavla ...
;) 👍👍👍👍:cool:
 
Topp