• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Hmm! Det där baklocket är inte eftermarkand utan ett så kallat Orca och satt ganska ofta på just dom där kommandirskie/generalskie boetterna med automatverk..
Boetten är en 92 eller 921 och är kromad mässing (syns på anfrätningarna på baksidan).
Jag tror den där klockan är helt rätt och riktig på alla vis! Den har sett ut exakt sådär från fabrik :)
Super!jag tackar för rättning av mitt svar och säger tur att det finns de som är mer pålästa här👍😊!
 

Beo

Patek
2-Faktor
350 i badet!🤪
image.jpg
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Om någon är sugen på en kompressor så är det en ny på-g (eller två modeller rättare sagt)..

1624789718814.png

1624789855354.png


Just wanted to let everyone here know that there's an upcoming watch that will be listed on Meranom - the Meranom Compressor!
It is closely related to the WatchUSeek forum project, though not exactly the same. Case dimensions: 40x47x16mm. Price should be approximately $325 USD.
If you are interested, please sign up at the link below, as I will be the initial point of contact before it is listed:

Har ju redan den tidigare reissuen, men kunde inte låta bli att skriva upp mig på den oranga. Gissar att kölistan sannolikt redan är fullbokad, men vi får väl se vad som händer.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har försökt läsa mig till och förstå Generalskie. Komandirskie-visare och rätt baklock, automat med kromad 921-boett. Borde väl klassas som en eller?

Check out the lot on the "Meshok" internet auction https://meshok.net/en/item/241210548

Hmm! Det där baklocket är inte eftermarkand utan ett så kallat Orca och satt ganska ofta på just dom där kommandirskie/generalskie boetterna med automatverk..
Boetten är en 92 eller 921 och är kromad mässing (syns på anfrätningarna på baksidan).
Jag tror den där klockan är helt rätt och riktig på alla vis! Den har sett ut exakt sådär från fabrik :)

Tilltuffad KGB idag.
IMG_20210627_140132.jpg

Blev lite inspererad till dagens val av klocka... Nermesad КГБ med Orca Automat 😇

20210627_143620.jpg


20210627_143433.jpg
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Om någon är sugen på en kompressor så är det en ny på-g (eller två modeller rättare sagt)..

1624789718814.png

1624789855354.png


Just wanted to let everyone here know that there's an upcoming watch that will be listed on Meranom - the Meranom Compressor!
It is closely related to the WatchUSeek forum project, though not exactly the same. Case dimensions: 40x47x16mm. Price should be approximately $325 USD.
If you are interested, please sign up at the link below, as I will be the initial point of contact before it is listed:

Fanns ett par youtube klipp också


Ser ju redigt tjock ut, men ändå cool.
 
Hej,

En av mina favoritklockor har börjar gå väldigt snabbt. Det är en poljot 3133 i den mycket trevliga utstyrseln SU27 Flanker (som denna på bild https://www.catawiki.com/en/l/25381...d-edition-russian-chronograph-wristwatch-2005). Jag har avmagnetiserat den med det hjälper in så misstänker fjädern.

Finns det någon hobbymek och vänlig själ i Sverige som man man skicka klockan till?
Denna klockan skall bäras och inte hamna på dammhyllan
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Sitter mitt i rena rama hej-då-processen och säger adjö till min svarta scubagrabb i ”transitionmodell” från ca 91-93.
Adopteras iväg ikväll på adoptionsbyrån Tradera.
Gillar, men allt får helt enkelt inte plats.
Sorglig Söndag! 😉😂
B5A5544F-F780-4F0D-BC69-8BC040D550E1.jpeg
Det där med inte ha plats är ett språk jag inte till fullo behärskar märker jag, men vi kan väl se det som att någon annan kamrat kan få möjligheten att låta samma klocka ta lite plats någon annanstans 😀
 

Kreacon

Audemars
Go kväll!
funderar på en grej. När Gagarin sköt ut sig/blev utskjuten ur Vostok 1 på 7 km höjd. Blev han utskjuten i nån typ av kapsel eller var det bara han+dräkt och fallskärm? Någon av er kunniga som vet något om det?

Edit hittade infon!
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag har främst utgått från mroatmans sajt och där listas bland annat Komandirskie-visare, det baklocket som finns på länken. Osäker på boetten dock, men verkar vara kromad istället för stål som 420.

Hjälp en konfunderad.
Jag har också alltid utgått från mroatmans sida och ser väl en Generalskie lite krasst som en Komandirskie med automatiskt urverk. Har själv två Generalskies, varav en är den med solblekt tavla som jag har bytt visare på.
 

Kreacon

Audemars
OK, så var det :) Fortfarande en oväntat både cool och snygg klocka. Dessutom, trots sin ålder, fri från radium eftersom tavlan helt saknar lysmassa. 👍 Priserna är ligger oftast på riktigt vettig nivå. Kika uteslutande efter objekt där säljaren garanterar att klockan nyligen har servats.
1624879557756.png
Djefla snygg alltså! Vill ha. Men orkar inte sätta mig in i ryska blocket för tillfället. 🥴
Kommer du tröttna på den? 😉
 
Topp